betere rentevoet door deel vervroegd afbetalen?
TIP
betere rentevoet door deel vervroegd afbetalen?
Is het vervroegd afbetalen van een lening een argument om een betere rentevoet te verkrijgen of heeft dat geen invloed? Ik heb net een voorstel voor herfinanciering gevraagd maar ik vind de rentevoet die de bank voorstelt de moeite niet. Ik zou een redelijk deel van mijn lening vervroegd kunnen afbetalen maar ik wil deze info niet direct aan mijn bank meedelen mocht dat geen enkele invloed hebben op de rentevoet. Daarom vraag ik het eerst eens hier. Mocht ik dus een deel vervroegd afbetalen, zou ik daardoor een betere rentevoet bekomen of heeft dat geen belang voor de bank?
Re: betere rentevoet door deel vervroegd afbetalen?
Ik vrees ervoor.
Als je daardoor de termijn inkort misschien wel.
Je kan dan naar een variabele gaan, 10/5/5 bijvoorbeeld.
Wat ik overweeg is om een renovatie niet met eigen geld te betalen maar om hiervoor te lenen. Dat geld zou ik dan gebruiken om mijn duurdere lening af te lossen. Nadeel die kosten telkens natuurlijk...
Als je daardoor de termijn inkort misschien wel.
Je kan dan naar een variabele gaan, 10/5/5 bijvoorbeeld.
Wat ik overweeg is om een renovatie niet met eigen geld te betalen maar om hiervoor te lenen. Dat geld zou ik dan gebruiken om mijn duurdere lening af te lossen. Nadeel die kosten telkens natuurlijk...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
anonymous
Normaalgezien gaat dat niet uitmaken.
Enkel moest je door die vervroegde afbetaling ineens door de 80% quotiteit zakken bv.
Enkel moest je door die vervroegde afbetaling ineens door de 80% quotiteit zakken bv.
inderdaad, die kosten maken het de moeite niet waard bij mij. Pas na 5 jaar zou ik de kosten teruggewonnen hebben en dat is mij te lang.
Ik heb oorspronkelijk geleend aan 50%
Als ik 50.000 euro voor verbouwing leen, betaal ik 500 euro kosten. Nieuwe lening is 1pct minder dan oudere. Dus na 1 jaar al voordeel. Ok nog 3 maanden herbellegingsvergoeding dat wel dan
ik had ook al eens herfinancierd waarbij mijn voordeel meer dan 1% was. Daar ben ik wel op ingegaan. Deze keer scheelt het maar 0,39%... Had er iets meer van verwacht maar als je bij dezelfde bank blijft is dat nu eenmaal zo hé.