Beurs-Advies
TIP
-
anonymous9
Re: Beurs-Advies
Fair point. Laat je iets weten als je van hen terughoort? Best interessant om te zien hoe ze ermee zullen omgaan
Ik denk niet dat ik een reactie zal krijgen.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Er zijn er al voor minder van plagiaat beschuldigd. Er is zelfs al een Duitse president moeten voor aftreden meen ik.gpv1 schreef:7 van de 20 aandelen bij Beurs-Advies blijken voor te komen in de portefeuille van De Belegger: K+S, Ablynx, Solvay, NN Group, ABN Amro, GlaxoSmithKline en Cie des Alpes.
Heb VfB en De Belegger maar ingelicht.
Een tip voor Dieter: ga in de politiek. Politiek is immers de kunst van het volksbedrog.
Volgens mij gaat de tweede aflevering van Moneyshow in ondergoed gepresenteerd worden, kwestie van ook het vrouwelijke beleggerspubliek te verleiden tot een abonnement. Met zijn looks moet dat zeker kunnenPoldermol schreef:En de belastingsdienst, in het geval dat hij zijn Rome-reisje heeft ingebracht als beroepskost om dat filmpje op te nemengpv1 schreef:
Nieuw initiatief van Beurs-Advies: Moneyshow: https://www.youtube.com/watch?v=bKUXQ6grU5w (qua marketing haalt hij echt alles uit de kast)
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
-
Cowboy_Bebop
- Full Member

- Contacteer:
Alle gekheid even op een stokje, wat vinden jullie van zijn moneyshow? Trekt dat advies op iets?gpv1 schreef:Volgens mij gaat de tweede aflevering van Moneyshow in ondergoed gepresenteerd worden, kwestie van ook het vrouwelijke beleggerspubliek te verleiden tot een abonnement. Met zijn looks moet dat zeker kunnenPoldermol schreef:
En de belastingsdienst, in het geval dat hij zijn Rome-reisje heeft ingebracht als beroepskost om dat filmpje op te nemen
Wooow, ik ben een De Belegger lezer en --- lasterlijke uitspraak verwijderd door webmaster ---. Vanaf het categoriseren van aandelen, tot de 4 risiconiveau's, tot dezelfde niveau's van koopadviezen tot zelfs een gelijkaardige selectie van aandelen. En veel van de aandelen die hij wel heeft en De Belegger niet, zijn aandelen waar De Belegger heel positief over was, maar die ze (net) niet gekocht hebben.optibear schreef:--- lasterlijke uitspraak verwijderd door webmaster --- -- tweede deel van het bericht verwijderd op een sommatie van Beurs-Advies met een klacht van laster, eerroof en intimidatie. ---
Schrijnend...
---- dit bericht werd verwijderd op sommatie van Beurs-Advies wegens aanvallen van reputatie en goede naam.---
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Onder het motto: "Beter goed gepikt dan slecht gevonden."reteiP schreef:---- dit bericht werd verwijderd op sommatie van Beurs-Advies wegens aanvallen van reputatie en goede naam.---
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
Als het plagiaat klopt ( ---woorden verwijderd door webmaster wegens laster---), dan vind ik dat toch een gebrek aan klasse. Beter zijn eigen weg gaan en evt mislukking op de koop toe nemen. Er zijn toch denkpistes genoeg ?
Het werd hier reeds vanaf het begin gezegd: bescheidenheid past de jeugd.
Het werd hier reeds vanaf het begin gezegd: bescheidenheid past de jeugd.
- CarpeNoctem
- Verbannen Gebruiker

reteiP schreef:---- dit bericht werd verwijderd op sommatie van Beurs-Advies wegens aanvallen van reputatie en goede naam.---
Voor winst heb je minimum 3 leden nodig
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
anonymous9
Ik ken De Belegger niet, nog nooit gelezen, maar als Maarten dat bevestigt, dan vind ik dat straf. Heel straf. Zeker als de 4 categorieën van aandelen compleet overeenkomen. Dan verliest hij niet meteen zijn aanzien, maar kan hij uiteraard ook een schadevergoeding aan DB aan zijn been hebben als het inderdaad plagiaat is.
Weten jullie dan niet dat veel van die boekjes hun rapporten gewoon kopen.
Ge kunt drijven op tendensen, maar uiteindelijk komt de afrekening.
Ge kunt drijven op tendensen, maar uiteindelijk komt de afrekening.

Ik ben lid van allebei en vind het raar dat jullie dit plagiaat noemen. Behalve de benaming van de 4 categorieën die op elkaar lijken, zijn de adviezen en analyses totaal anders. 1 selectieaandeel en 6 aandelen (van de 21) in de portefeuille zijn "hetzelfde" (en vaak verschillen de aankoopkoersen énorm). En van bedrijven zoals OPAP, de Fagron obligatie, Enwave, Bayer, CFE, Ageas, Telenet, Tessi, Keyware, Viacom, RealDolmen, Volkswagen, ... heeft DeBelegger nooit gehint om deze aan te kopen op het moment dat Beursadvies (of Dieter) deze kocht. In zijn laatste nieuwsbrief bespreekt hij bijvoorbeeld Ryanair, IcelandAir, Abbey plc... en dergelijke.. heb deze nooit zien passeren bij DeBelegger. Ook was Dieter (als ik me niet vergis) zelfs een paar weken eerst met zijn opvolging van Bolloré t.o.v. De Belegger.. Maarten, ge ziet ze denk ik vliegen...
Natuurlijk is het niet krak hetzelfde, dat zou pas lachwekkend zijn, maar ik heb al verschillende beursblaadjes door mijn handen gehad, ik heb nog nooit zo'n gelijkenis gezien tussen 2 bladen gezien.
Ik heb zijn boekje niet grondig gelezen, dus in welke mate zijn huidige analyses ook lijken op die van DB weet ik niet.
En je lijstje klopt niet echt helemaal. Ageas is bv al talloze keren aangeprezen en doorheen de jaren zijn ook vele andere aandelen Realdolmen, Volkswagen, ... ook op bepaalde momenten aanbevolen geweest. Of hij dat nu iets later koopt doet niet echt ter zake. De combinatie van aandelen zoals
---- een deel van dit bericht werd verwijderd op sommatie van Beurs-Advies wegens schending van hun gebruiksvoorwaarden, auteursrechten en intellectuele eigendom.---, ... Neen, toeval is dat niet.
---- een deel van dit bericht werd verwijderd op sommatie van Beurs-Advies wegens laster, eerroof, intimidatie en reputatieschade---
Ik heb zijn boekje niet grondig gelezen, dus in welke mate zijn huidige analyses ook lijken op die van DB weet ik niet.
En je lijstje klopt niet echt helemaal. Ageas is bv al talloze keren aangeprezen en doorheen de jaren zijn ook vele andere aandelen Realdolmen, Volkswagen, ... ook op bepaalde momenten aanbevolen geweest. Of hij dat nu iets later koopt doet niet echt ter zake. De combinatie van aandelen zoals
---- een deel van dit bericht werd verwijderd op sommatie van Beurs-Advies wegens schending van hun gebruiksvoorwaarden, auteursrechten en intellectuele eigendom.---, ... Neen, toeval is dat niet.
---- een deel van dit bericht werd verwijderd op sommatie van Beurs-Advies wegens laster, eerroof, intimidatie en reputatieschade---
-
pietpiraat
breng laeka niet op ideeën ,
straks dient ie klacht in tegen iedereen die hier een holding aanprijst.
straks dient ie klacht in tegen iedereen die hier een holding aanprijst.
Laatst gewijzigd door pietpiraat op 8 september 2016, 08:51, 1 keer totaal gewijzigd.