Beurscorrectie
TIP
Re: Beurscorrectie
Ik handel enkel in Amerikaanse aandelen daarom is de greenback voor mij heel belangrijk en zoals u zegt een soort van verzekering tegen een mogelijk uiteenvallen van de Euro-muntunie !
De voornaamste reden waarom ik voorzichtig ben geworden is het feit dat de mensen met cash zitten en niet direct weten wat ermee te doen behalve dan met aandelen te gaan werken. Eens echter de rente op spaarboekjes gaat stijgen (en dat zie je nu al gebeuren) zal een daling van de aandelen zich aandienen omdat er een alternatief wordt geboden
De voornaamste reden waarom ik voorzichtig ben geworden is het feit dat de mensen met cash zitten en niet direct weten wat ermee te doen behalve dan met aandelen te gaan werken. Eens echter de rente op spaarboekjes gaat stijgen (en dat zie je nu al gebeuren) zal een daling van de aandelen zich aandienen omdat er een alternatief wordt geboden
Laatst gewijzigd door insider op 22 februari 2011, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Ik ben benieuwd. Ik denk dat het echter moeilijk gaat zijn om Chinese Yuan als Belg te bemachtigen tenzij je banden hebt met China.criticus schreef: Recent is er te Brussel een filiaal geopend van de grootste Chinese bank. Je zal er een rekening kunnen openen in Yuan. Ik ga uitkijken wat ze bieden qua %. Wel in het achterhoofd houdende dat spaarrekeningen in een niet-Europese munt niet gewaarborgd zijn door de staaat ( 100000 euro ).
Uit de Tijd:
"Wie minder risico zoekt, kan sinds kort ook kiezen voor een zicht- of termijnrekening in yuan, de Chinese munt. De Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), die sinds december ook een vestiging heeft in België, geeft spaarders de mogelijkheid om een rekening te openen en op die manier in te spelen op een mogelijke appreciatie van de Chinese munt. U kunt kiezen tussen een zichtrekening of een termijnrekening met looptijd van 3, 6 of 12 maanden"
Ik heb wel geen website van deze bank gevonden.
"Wie minder risico zoekt, kan sinds kort ook kiezen voor een zicht- of termijnrekening in yuan, de Chinese munt. De Industrial and Commercial Bank of China (ICBC), die sinds december ook een vestiging heeft in België, geeft spaarders de mogelijkheid om een rekening te openen en op die manier in te spelen op een mogelijke appreciatie van de Chinese munt. U kunt kiezen tussen een zichtrekening of een termijnrekening met looptijd van 3, 6 of 12 maanden"
Ik heb wel geen website van deze bank gevonden.
Fysieke Yuan kan je probleemloos bestellen bij je bank hoor. Alleen vind ik het fysiek aankopen van een devies om erop te speculeren nogal 'vreemd'Stier schreef:Ik ben benieuwd. Ik denk dat het echter moeilijk gaat zijn om Chinese Yuan als Belg te bemachtigen tenzij je banden hebt met China.criticus schreef: Recent is er te Brussel een filiaal geopend van de grootste Chinese bank. Je zal er een rekening kunnen openen in Yuan. Ik ga uitkijken wat ze bieden qua %. Wel in het achterhoofd houdende dat spaarrekeningen in een niet-Europese munt niet gewaarborgd zijn door de staaat ( 100000 euro ).
-
deenigekeuze
- Full Member

- Contacteer:
heb een interessant artikel gevonden. Een beetje lang om te lezen maar heel leerzaam voor een leek als ik.
http://www.slimmebeleggers.com/nieuwe-beurscrash/" onclick="window.open(this.href);return false;
De nieuwe revolutie komt er misschien nu aan, met al die betogingen voor vrijheid, inTunis, Egypte, Iran, enz...
http://www.slimmebeleggers.com/nieuwe-beurscrash/" onclick="window.open(this.href);return false;
De nieuwe revolutie komt er misschien nu aan, met al die betogingen voor vrijheid, inTunis, Egypte, Iran, enz...
ik heb geleerd, zo lang men over een crash spreekt, komt die er niet. Van zodra men beweert uit de crisis te zijn, pas dan is het alle hens aan dek.
ziehier dé oplossing voor al onze vragen en problemen
http://www.youtube.com/watch?v=oWooZdCmPO4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=oWooZdCmPO4" onclick="window.open(this.href);return false;
-
JurgenG
Net als Insider begon ik wat hoogtevrees te krijgen en heb vorige week ook (bijna) al mijn trackers verkocht. Als je de evolutio van de laatste 2 dagen blijkt dat geen al te slechte zet te zijn.
Jurgen : wacht maar eens af wat er vandaag staat te gebeuren : TIMBER !!!!!!!!
Ik denk dat je zeer wijs gehandeld hebt !
De markten hebben enorm last van de instabiliteit in het Midden-Oosten. Zolang dat probleem blijft voortduren zullen de markten blijven dalen. Het ziet er niet direct naar uit dat de rust gaat terugkeren in de "getroffen" landen !
Ik denk dat je zeer wijs gehandeld hebt !
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Nu is het weer genoeg geduld opbrengen voor niet te vroeg in te stappen he insider ,
want ik ben soms iets te vlug !!!!! maar zal zeker niet voor vandaag zeker als je amerika bekijkt de voorspelling dan !!
want ik ben soms iets te vlug !!!!! maar zal zeker niet voor vandaag zeker als je amerika bekijkt de voorspelling dan !!
ik beaam dat volledigmaar zal zeker niet voor vandaag zeker als je amerika bekijkt de voorspelling dan !!
ik ga vandaag een snipperdag nemen want van traden zal er niet veel in huis komen !
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
waarom zou je een rekening openen bij de bank of china ?
de rente bedraagt minder dan 1%
de rente bedraagt minder dan 1%
1% rente bij de Bank of China lijkt me maar pover. Gezien er daar in China een bubble in onroerend goed is ontstaan, lijkt me de Yuan geen veilige thuishaven niet meer.
Tot op heden vind ik geen website van de "Industrial and commercial bank of china" uit Brussel.
Tot op heden vind ik geen website van de "Industrial and commercial bank of china" uit Brussel.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
hier de info die ik kreeg van bank of china : 0,35 percent
It is possible for you to open an account in our bank, as long as you bring your ID with you. This is the only document we will need from your side.
There is no need of taking appointment with us considering that you will be greeted by a member of Bank of China’s staff.
The RMB or CNY as known in Europe is available to European citizen.
The procedure will be as following:
- Account Opening
- Currencies Opening (EUR-CNY)
The account just created, you will have the opportunity to exchange your Euros to CNY, the normal deposit account does not have any sorts of interest rate however.
We provide also some Time Deposit Account in CNY, from 3, 6 or 12 months.
Depending on the amount, the interest rate can be higher but is set as default at 0,35%
Our Bank does not provide Bank Cards or Visa Cards, thus we do not have account management fees calculated every month. (this might change later on)
The Time Deposit Account however have a strict minimal deposit amount which is EUR 5,000.00 .
Of course it is possible for you to deposit more, but it is always adviced by our management to ask a proof of where the money comes from for an amount over EUR2,000.00 , the bank’s clerk note is enough.
It is possible for you to open an account in our bank, as long as you bring your ID with you. This is the only document we will need from your side.
There is no need of taking appointment with us considering that you will be greeted by a member of Bank of China’s staff.
The RMB or CNY as known in Europe is available to European citizen.
The procedure will be as following:
- Account Opening
- Currencies Opening (EUR-CNY)
The account just created, you will have the opportunity to exchange your Euros to CNY, the normal deposit account does not have any sorts of interest rate however.
We provide also some Time Deposit Account in CNY, from 3, 6 or 12 months.
Depending on the amount, the interest rate can be higher but is set as default at 0,35%
Our Bank does not provide Bank Cards or Visa Cards, thus we do not have account management fees calculated every month. (this might change later on)
The Time Deposit Account however have a strict minimal deposit amount which is EUR 5,000.00 .
Of course it is possible for you to deposit more, but it is always adviced by our management to ask a proof of where the money comes from for an amount over EUR2,000.00 , the bank’s clerk note is enough.