Beursnieuwsgierig
TIP
Beursnieuwsgierig
Beste
spaarrekeningen leveren niet meer op en ik heb een 7000 euro vrij om mee te 'spelen'. Hoe begin je aan het spelen op de beurs? Ik ben lid bij Keytrade, Rabo, Fortis en Argenta, wat is het makkelijkst? En wijst het zichzelf om aandelen te kopen?
Ik dacht eraan om mss met een fonds te beginnen, wat denken jullie hiervan? Is dit interessant?
http://www.argenta.be/nl/beleggen/Oblig ... iplus.aspx
Groeten en alvast bedankt
Thomas
spaarrekeningen leveren niet meer op en ik heb een 7000 euro vrij om mee te 'spelen'. Hoe begin je aan het spelen op de beurs? Ik ben lid bij Keytrade, Rabo, Fortis en Argenta, wat is het makkelijkst? En wijst het zichzelf om aandelen te kopen?
Ik dacht eraan om mss met een fonds te beginnen, wat denken jullie hiervan? Is dit interessant?
Thomas
Re: Beursnieuwsgierig
Niemand die die toestanden van Argenta eens kan bekijken? Dinsdag heb ik een afspraak...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ga maandag instappen in het fonds Carmignac Patrimoine.
Het fonds wordt uitstekend beheerd en momenteel bij Keytrade 0% instapkosten.
Het fonds wordt uitstekend beheerd en momenteel bij Keytrade 0% instapkosten.
Laatst gewijzigd door evita op 18 april 2010, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is een fonds van BNP Paribas Fortis en is zo'n kapitaalgarantiefonds. Ik heb het niet echt bekeken maar dergelijke fondsen doen het altijd slecht en is vaak gewoon boerenbedrog.Tomasz schreef:Beste
Thomas
Als je in fondsen wilt beleggen kan je beter beleggen in open fondsen. Deze kan je aankopen bij Keytrade (gratis tot en met eind april) en bij Rabobank.be (1% instapkosten op de meeste fondsen). Je kan alles mooi bekijken en je kan kiezen wat voor fonds jou het meest interesseert: Belgische aandelen, farma aandelen etc... Voordeel is, dat je ze gemakkelijk kan verkopen wanneer ze niet goed presteren, of wanneer je winst wilt pakken. Je kan op die manier je portefeuille opkuisen.
Kies je voor rechtstreekse aandelen, kan je een order uitvoeren op keytrade. Opgepast, als je een beginneling bent, moet je niet op de beurs spelen. Aandelen zijn risicovol en je moet alles wel een beetje volgen. Je kan mooie rendementen opstrijken maar ook veel verliezen. Je kan eventueel opteren voor goede huisvader aandelen (voor zover dit bestaat) zoals Belgacom, dat hoge dividenden uitkeert. Fortis heeft wel laten zien dat de staat voor niets terug deinst en je zonder boe of bah onteigent wanneer het hun uitkomt. Belgacom is een staatsbedrijf dus...
-
corsamonta
- Jr. Member

- Contacteer:
op de site : http://www.keytradebank.com/nl/promo/freefunds" onclick="window.open(this.href);return false; van keytrade staat het volgende :
Van 15 maart tot 30 april 2010 zijn de instapkosten op ALLE beleggingsfondsen* gratis bij Keytrade Bank voor elk geplaatst order.
*Opgelet, de instapkost voor Carmignac fondsen bedraagt 1%
Ik denk dat het * toch wel belangrijk is.
Van 15 maart tot 30 april 2010 zijn de instapkosten op ALLE beleggingsfondsen* gratis bij Keytrade Bank voor elk geplaatst order.
*Opgelet, de instapkost voor Carmignac fondsen bedraagt 1%
Ik denk dat het * toch wel belangrijk is.
Alle beleggingsfondsen, ook die van Carmignac, zijn tot eind april zonder instapkosten. Er staat : alle beleggingsfondsen * en daaronder : * geldt niet voor trackers.
Na de actie zijn gewone kosten van 9,95 € weer van toepassing, met uitzondering van Carmignac fondsen aan 1 %.
Na de actie zijn gewone kosten van 9,95 € weer van toepassing, met uitzondering van Carmignac fondsen aan 1 %.
Is dit niet contradictoir.Pieterjan schreef: Je kan eventueel opteren voor goede huisvader aandelen (voor zover dit bestaat) zoals Belgacom, dat hoge dividenden uitkeert. Fortis heeft wel laten zien dat de staat voor niets terug deinst en je zonder boe of bah onteigent wanneer het hun uitkomt. Belgacom is een staatsbedrijf dus...
Trouwens, Belgacom is geen staatsbedrijf meer, reeds meer dan 10 jaar?
Het is een beursgenoteerd bedrijf met als hoofdaandeelhouder de staat.
Dat het een goede overname kandidaat is, dat zal ik niet ontkennen.
Op zich is een fonds goed voor wie geen of weinig ervaring heeft.Tomasz schreef: Ik dacht eraan om mss met een fonds te beginnen, wat denken jullie hiervan? Is dit interessant?
Het aangehaalde product van Argenta is echter geen goed voorbeeld. Eigenlijk is dit niet eens een fonds, maar een gestructureerde obligatie. De afgelopen weken en maanden verschijnen er regelmatig gelijkaardige producten op de markt.
Het komt er telkens op neer dat er met een korf van aandelen wordt gewerkt waarbij stijgingen van individuele aandelen worden afgetopt maar dalingen onbeperkt worden doorgerekend. Hoewel het op het eerst zicht allemaal heel gunstig lijkt, zijn de winstkansen belabberd.
Zoals Pieterjan hierboven aanhaalt, ben je beter af met een "open" fonds, mits je het geld lang genoeg kan missen. Mijn persoonlijke topfavoriet is en blijft Carmignac Patrimoine.
Als de hoofdaandeelhouder de staat is, is het een staatsbedrijf, zoals de Post (binnenkort ook op de beurs) een staatsbedrijf is en de NMBS. Het is de staat die trouwens de CEO aanstelt. De staat bezit +- 51% van Belgacom. Probleem van de staat is dat ze haar eigen wetgeving gewoon met de voeten treedt met betrekking tot dividenden. Kijk maar naar de situatie bij de nationale bank.lowietje schreef:Is dit niet contradictoir.Pieterjan schreef: Je kan eventueel opteren voor goede huisvader aandelen (voor zover dit bestaat) zoals Belgacom, dat hoge dividenden uitkeert. Fortis heeft wel laten zien dat de staat voor niets terug deinst en je zonder boe of bah onteigent wanneer het hun uitkomt. Belgacom is een staatsbedrijf dus...
Belgacom keert mooie dividenden uit maar de staat is en blijft een onbetrouwbare actor, zeker in geldnood. Je kan beter kiezen voor dividend aandelen zoals GIMV, CMB, GBL, Mobistar etc...
Ikzelf ben ook een leek op dat vlak. Vorig jaar begonnen met "spelen" met enkele 1000-den euro's. Gewoon site van keytrade goed doorgenomen, dit forum wat afgekeken (hier en daar een vraag gesteld), de beurs eerst een beetje gevolgd en dan begonnen met een Bel 20 tracker te kopen op keytrade. Later nog wat ABI aandelen gekocht. Meestal verkocht ik mijn aandelen na 3-4-5 % winst. Wachtte ik even tot het zakte en kocht ze dan terug. Uiteraard, niemand weet wanneer iets hoog of laag staat. Zo kocht ik begin januari wat aandelen en heb moeten wachten tot ergens in maart voor ik terug "winst" had. Op bepaald moment zat ik met 10% verlies ofzo, maar ben blijven wachten.... en dan te vroeg weer verkocht :-)Tomasz schreef:Beste
Thomas
Uiteraard, bovenstaande wat ik deed is zeker niet de goeie methode om veel winst te maken (lukte voor mij gelukkig wel iedere keer om meer te hebben dan een jaar lang op spaarrekening, maar had misschien geluk) maar ik vind het wel goed om meer "vertrouwd" te geraken met de beurs. Je volgt het automatich goed op, etc... En uiteraard, hou een mogelijk verlies in het achterhoofd:-)
Dus toch contradictoir, van U.Pieterjan schreef:Als de hoofdaandeelhouder de staat is, is het een staatsbedrijf, zoals de Post (binnenkort ook op de beurs) een staatsbedrijf is en de NMBS. Het is de staat die trouwens de CEO aanstelt. De staat bezit +- 51% van Belgacom. Probleem van de staat is dat ze haar eigen wetgeving gewoon met de voeten treedt met betrekking tot dividenden. Kijk maar naar de situatie bij de nationale bank.lowietje schreef:
Is dit niet contradictoir.
Belgacom keert mooie dividenden uit maar de staat is en blijft een onbetrouwbare actor, zeker in geldnood. Je kan beter kiezen voor dividend aandelen zoals GIMV, CMB, GBL, Mobistar etc...
Eerst spreekt U van een goede huisvader aandeel, daarna zegt U dat de staat voor niets terugdeinst.
In de reply van uw bericht zegt U terug dat Belgacom een staatsbedrijf is, later zegt U dat de staat 51% van de aandelen bezit.
Een bedrijf is ofwel, beursgenoteerd, ofwel in privé handen, ofwel in staatshanden.
De Post, of de NMBS zullen eerst een partner moeten zoeken om naar de beurs te gaan. Daar horen prijsbepalingen bij.
U stelt alles blijkbaar heel simpel voor, in uw berichten, dat lees ik regelmatig, maar dat is niet zo.
Net via Keytrade voor 3500 deelbewijzen gekocht van Carmignac Patromoine, merk wel onmiddelijk dat de order maar doorgegeven wordt voor 3465 euro, 1 procent eraf dus...
Zijn die fondsen van Carmignac ergens gratis te krijgen? Ga nu nog eens zoeken naar een tweede fonds, suggesties altijd welkom.
Ach, vraagje, wat zijn de openingstijden van de BEL20? En wanneer wordt mijn order nu effectief doorgevoerd?
Zijn die fondsen van Carmignac ergens gratis te krijgen? Ga nu nog eens zoeken naar een tweede fonds, suggesties altijd welkom.
Ach, vraagje, wat zijn de openingstijden van de BEL20? En wanneer wordt mijn order nu effectief doorgevoerd?
Nog een vraag, ik wil aandelen kopen van Telenet (ongeveer 2000 euro), maar dit lukt niet. Voor welk soort order kies ik best?
En aan welke koers zal ik de aandelen kopen, de markt is dicht nu dus... Wanneer wordt mijn order uitgevoerd? Is het mogelijk om orders te bundelen zodat maar één keer kosten worden betaald?
En aan welke koers zal ik de aandelen kopen, de markt is dicht nu dus... Wanneer wordt mijn order uitgevoerd? Is het mogelijk om orders te bundelen zodat maar één keer kosten worden betaald?
Had je beter gisteren gekocht, vandaag Telenet +3,5%. Aandelen koop je (meestal) best op koerszwakte (=daling van de koers). Wanneer je best aankoopt, weet je eigenlijk nooit, maar gisteren was het een bloedrode dag op de beurs, meestal zijn dit de beste momenten: als alles in het rood staat...Tomasz schreef:Nog een vraag, ik wil aandelen kopen van Telenet (ongeveer 2000 euro), maar dit lukt niet. Voor welk soort order kies ik best?
I know, ben dagje te laat, maar volgens mij is er nog altijd iets te rapen met Telenet, maar heb dan eerst antwoord op mijn vorige vragen nodig