Beurstraks bij uitstap
TIP
Beurstraks bij uitstap
Als ik een monetair fonds zoals Amundi Funds Cash EUR AE-C Class (LU0568620560) koop (met 0% instapkost), en paar maanden later verkoop (ook met 0% uitstakpost), zal ik dan nog wel de uitstap beurstaks moeten ophoesten?
Die 1.32%, is dat dan op de (in dit geval allicht onbestaande) meerwaarde? Of betaal ik die op het volledige bedrag? Ik geloof dat dit afhangt of het een distributie of kapitalisatie fonds is, maar ik vind die informatie niet terug voor dit fonds.
Indien je je afvraagt waarom een zot een cashfonds koopt, denk dan nog eens creatief na.
Die 1.32%, is dat dan op de (in dit geval allicht onbestaande) meerwaarde? Of betaal ik die op het volledige bedrag? Ik geloof dat dit afhangt of het een distributie of kapitalisatie fonds is, maar ik vind die informatie niet terug voor dit fonds.
Indien je je afvraagt waarom een zot een cashfonds koopt, denk dan nog eens creatief na.
Re: Beurstraks bij uitstap
Bij een kapitalisatiefonds betaal je inderdaad 1,32% op het volledige bedrag om uit te stappen.
Fondsen zijn (momenteel) nog vrijgesteld van de speculatietaks.
Fondsen zijn (momenteel) nog vrijgesteld van de speculatietaks.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
1.32 % beurstaks sowieso
ook nog eens 25 % meerwaardetaks (RV) op de meerwaarde vrees ik
En neen, ik snap niet waarom je dit sowieso verkoopt.
Misschien nog erger : Ik snap zelf niet dat mensen dit kopen
Idem. Zo goed als geen meerwaarde (ok, op je spaarrekening is het niet veel beter) en ook nog eens 1,32% BT bij uitstap.Boogje schreef:1.32 % beurstaks sowieso
Ik ben op zoek naar een veilige manier om de MeDirect premie op te strijken, omdat ik niet zeker ben dat ik binnen 4 weken het volledige bedrag aan fondsen wil toekennen, aangezien de markten een beetje raar doen.
Maar als me dat 1.32% kost...
Maar als me dat 1.32% kost...
Ik dacht dat het 1.32% beurstaks is bij kapitalisatie, en dat de meerwaardetaks enkel geldt bij distributie fondsen ?Boogje schreef:1.32 % beurstaks sowieso
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ja dat bedoelde ik, sorry voor de onduidelijke zinsbouw.
Hoe kan ik zien of het betreffende fnds kapitalizatie dan wel distributie vorm heeft?
Hoe kan ik zien of het betreffende fnds kapitalizatie dan wel distributie vorm heeft?
meerwaardetaks is niet van toepassing op kapitalisatiefondsen.
Alleen de beurstaks van 1.32%.
Alleen de beurstaks van 1.32%.
-
anonymous
Als ik dat geldfonds zie, denk ik dat je je zowieso geen zorgen moeten maken over meerwaarde(taks) 
Dat weet ik, wat ik me afvroeg is of die taks bij verkoop van toepassing is...
Welke taks bij verkoop bedoel je dan ?wlievens schreef:Dat weet ik, wat ik me afvroeg is of die taks bij verkoop van toepassing is...
1,32% beurstaks : die moet je betalen, maar enkel bij een kapitalisatiefonds
meerwaardetaks 33% bij verkoop binnen 6 maanden : sowieso niet, deze geldt niet op fondsen