Bewoonbare oppervlakte klopt niet na aankoop
TIP
Bewoonbare oppervlakte klopt niet na aankoop
Hallo,
Ik heb een huis gekocht waarvan de bewoonbare oppervlakte nu niet blijkt te zijn wat de verkopers aangaven op Immoweb. Ze gaven aan dat het 135m² is terwijl het nu 108 m² blijkt te zijn.
Enkel de oppervlakte van het perceel werd opgenomen in de akte en dat zal vermoedelijk wel kloppen.
Ik vermoed dat er hier niets meer tegen te doen is maar wou toch nog raad vragen.
Weet iemand wat te doen?
Ik heb een huis gekocht waarvan de bewoonbare oppervlakte nu niet blijkt te zijn wat de verkopers aangaven op Immoweb. Ze gaven aan dat het 135m² is terwijl het nu 108 m² blijkt te zijn.
Enkel de oppervlakte van het perceel werd opgenomen in de akte en dat zal vermoedelijk wel kloppen.
Ik vermoed dat er hier niets meer tegen te doen is maar wou toch nog raad vragen.
Weet iemand wat te doen?
Re: Bewoonbare oppervlakte klopt niet na aankoop
Is het brutto of netto oppervlakte. Gemeten kamer per kamer, of incl. de binnenmuren??? L x B
Als het verschil minimun 30% is kan je om nietigheid verzoeken dacht ik???
Meestal gebruiken makelaars de oppervlakte van het EPC.
https://mijnadvocaten.be/vastgoedrecht/ ... ing-klopt/
Als het verschil minimun 30% is kan je om nietigheid verzoeken dacht ik???
Meestal gebruiken makelaars de oppervlakte van het EPC.
https://mijnadvocaten.be/vastgoedrecht/ ... ing-klopt/
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De verkopers hebben geen immokantoor gebruikt.
Zij hebben 135m² op Immoweb gezet als oppervlakte.
Nu zie ik op het EPC attest 108m² staan.
Het EPC attest hadden we wel al ontvangen voor de aankoop dus ik weet niet of er dan nog kan gezegd worden dat zij foute info gegeven hebben.
Zij hebben 135m² op Immoweb gezet als oppervlakte.
Nu zie ik op het EPC attest 108m² staan.
Het EPC attest hadden we wel al ontvangen voor de aankoop dus ik weet niet of er dan nog kan gezegd worden dat zij foute info gegeven hebben.
er wordt altijd overdreven met de bewoonbware oppervlakte ... men neemt bijvoorbeeld ook de muren mee als bewoonbaar oppervlak. Maar 108 ipv 135 m² lijkt mij wel heel veel ...Amalia10 schreef: ↑7 februari 2020, 14:27 Hallo,
Weet iemand wat te doen?
Ik vermoed dat er weinig aan te doen is
je hebt de woning toch gezien voor je ze kocht?
Ik begrijp die m2 ook niet altijd, maar wat maakt het uit?
Ik begrijp die m2 ook niet altijd, maar wat maakt het uit?
Ja het is natuurlijk maar een cijfer maar ik voel me toch een beetje bedrogen.
Nu wonen we op 90m² en dat vind ik eigenlijk wel groot genoeg. Ik zal het maar op die manier proberen bekijken dan
Nu wonen we op 90m² en dat vind ik eigenlijk wel groot genoeg. Ik zal het maar op die manier proberen bekijken dan

een onverwarmde ruimte die in het epc niet meegerekend wordt?
Als ik iets te huur of te koop zet, geef ik ook een grotere ruimte op. Dan spring je er meer uit om de prijs te verantwoorden. Als ze dan komen kijken valt de staat goed mee en zijn ze op die manier overtuigd.
Amalia10 schreef: ↑7 februari 2020, 14:27 Hallo,
Weet iemand wat te doen?
Eens op www.juridischforum.be navragen (gratis)
denk niet dat je kansloos staat met een dergelijk verschil
Amalia10 schreef: ↑7 februari 2020, 14:27 Hallo,
Weet iemand wat te doen?
Eens op www.juridischforum.be navragen (gratis)
denk niet dat je kansloos staat met een dergelijk verschil