Bij welke bank zou ik best een spaarrekening openen
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
robinvandyck
- Full Member

- Contacteer:
Bij welke bank zou ik best een spaarrekening openen
Beste forumgangers
Ik zou graag advies willen bekomen van jullie met betrekking tot het openen van een nieuwe spaarrekening. Momenteel heb ik een e-spaarrekening bij Argenta maar gezien de lage intrest, lijkt het me beter om uit te kijken naar een alternatief. Je hebt NICB, Moneyyou, Fortuneo maar ik weet niet of deze te betrouwen zijn. Ik heb zo'n 50000 euro en ik zou niet graag meemaken zoals destijds met de ijslandse banken dat je opeens niet meer aan je geld kan. Ben sinds kort ook bij ING en mijn kantoorhouder sprak van een ING lion premium rekening. Wat zou jullie advies luiden? Ik zoek een veilige spaarrekening dat makkelijk te openen is en waarmee ik van mijn huidige zichtrekening van Argenta geld kan overschrijven rechtstreeks naar de spaarrekening. Ik zoek dan ook een bank dat ook een goede service biedt.
Ik zou graag advies willen bekomen van jullie met betrekking tot het openen van een nieuwe spaarrekening. Momenteel heb ik een e-spaarrekening bij Argenta maar gezien de lage intrest, lijkt het me beter om uit te kijken naar een alternatief. Je hebt NICB, Moneyyou, Fortuneo maar ik weet niet of deze te betrouwen zijn. Ik heb zo'n 50000 euro en ik zou niet graag meemaken zoals destijds met de ijslandse banken dat je opeens niet meer aan je geld kan. Ben sinds kort ook bij ING en mijn kantoorhouder sprak van een ING lion premium rekening. Wat zou jullie advies luiden? Ik zoek een veilige spaarrekening dat makkelijk te openen is en waarmee ik van mijn huidige zichtrekening van Argenta geld kan overschrijven rechtstreeks naar de spaarrekening. Ik zoek dan ook een bank dat ook een goede service biedt.
Re: Bij welke bank zou ik best een spaarrekening openen
Voor de veiligheid, moet je kijken naar de rating van de bank. Belfius is momenteel een 100 % Staatsbank, dus, veiliger kan je niet vinden.
De overheid waarborgt uw centjes tot 100.000 €, wat die waard is, indien een grote bank zou slagzij maken, is de vraag.
Daarom, is spreiden nooit slecht.
Ik wil er tenslotte nog je aandacht op vestigen, dat je bij Fortuneo, een bank naar Frans recht, een betere rentevergoeding krijgt, indien je lid bent van Test-Aankoop of de Gezinsbond.
De overheid waarborgt uw centjes tot 100.000 €, wat die waard is, indien een grote bank zou slagzij maken, is de vraag.
Daarom, is spreiden nooit slecht.
Ik wil er tenslotte nog je aandacht op vestigen, dat je bij Fortuneo, een bank naar Frans recht, een betere rentevergoeding krijgt, indien je lid bent van Test-Aankoop of de Gezinsbond.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Robin,
Als je een combinatie wil van:
goede rating
goede (persoonlijke) service
aanvaardbare rentevergoeding
volledige bankservice
gratis bankverrichtingen
gratis creditcard
dan is er m.i. slechts 1 bank die je dit alles biedt:
RECORDBANK
Als je een combinatie wil van:
goede rating
goede (persoonlijke) service
aanvaardbare rentevergoeding
volledige bankservice
gratis bankverrichtingen
gratis creditcard
dan is er m.i. slechts 1 bank die je dit alles biedt:
RECORDBANK
Ooit was "Europa" een mooi project!
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Nu is het verworden tot een anti-democratisch "henhouse" gevuld met POSTJESPAKKERS...
Rating????? Is die iets waard?
Dexia voorheen goede rating en toch bijna failliet.
En gooi alle banken op een hoopje, eerst verhogen ze hun % en iets nadien als ze genoeg klanten binnen gereven hebben verlagen ze!
Vroeger kon men shoppen nu begint het moeilijk te worden, want ze geven nergens niks en ze hebben het ook niet nodig van ons.
EUROPA geeft hun beterkoop geld.
greetz
jempi25
En gooi alle banken op een hoopje, eerst verhogen ze hun % en iets nadien als ze genoeg klanten binnen gereven hebben verlagen ze!
Vroeger kon men shoppen nu begint het moeilijk te worden, want ze geven nergens niks en ze hebben het ook niet nodig van ons.
greetz
jempi25
jempi25 schreef:Rating????? Is die iets waard?
greetz
jempi25
Waarom geeft bank A een betere rentevergoeding dan bank B ? Daar is een goede reden voor, denk even na, en je weet zelf het antwoord.
-
robinvandyck
- Full Member

- Contacteer:
Hallo
Ik dacht eerst aan NIBC maar hun rating betrouw ik niet. Waarom zou ik naar Record bank hoeven te gaan? Stel dat ik een totaalpakket wens, zou het interessanter zijn om Argenta de rug toe te keren en naar een ander te gaan?
Ik dacht eerst aan NIBC maar hun rating betrouw ik niet. Waarom zou ik naar Record bank hoeven te gaan? Stel dat ik een totaalpakket wens, zou het interessanter zijn om Argenta de rug toe te keren en naar een ander te gaan?
Waarom niet NIBC omwille van hun rating?
Als eens de rating van Argenta bekeken.
Als eens de rating van Argenta bekeken.
Jaja ,ze zitten alle 2 een paar trapjes verwijderd van de rommelstatus!
Waarom hebben die 2 banken eigenlijk een B rating,weet iemand dat??
Als ge die rating nie vertrouwt:
Deutsche bank is een goe alternatief voor argenta. Alles gratis. Tenzij je vast zit door een hypotheek.
En moneyou is een goe alternatief voor nibc. Iets betere basisrente bij de flex.
Waarom hebben die 2 banken eigenlijk een B rating,weet iemand dat??
Als ge die rating nie vertrouwt:
Deutsche bank is een goe alternatief voor argenta. Alles gratis. Tenzij je vast zit door een hypotheek.
En moneyou is een goe alternatief voor nibc. Iets betere basisrente bij de flex.
Laatst gewijzigd door dries944 op 10 maart 2013, 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Die ratings, daar trek ik mij niks van aan.
Een spaarrekening is beschermd door de staat ongeacht hun rating. Punt.
Waar ik naar kijk dat is de interest.
Een spaarrekening is beschermd door de staat ongeacht hun rating. Punt.
Waar ik naar kijk dat is de interest.
robinvandyck,
Als je dan echt zo'n schrik hebt van scenarios a la Kaupthing, waar ik overigens begrip voor heb wegens zelf meegemaakt, zal ik je nogmaals een goede raad meegeven; wordt klant bij 5 banken:
Argenta heb je al: houden dus
Record Bank: zie hoger
Deutsche bank: lagere rente maar gratis pakket
Moneyou en NIBC: wegens hoge rente
Wat betreft Fortuneo: mijn advies, tenzij je elke dag koppijn wil, wegblijven.
Overigens is mijn raad:
1. Onpartijdig
2. Ben of was zelf klant bij 15 Belgische banken, dus gebaseerd op ervaring
Have a nice day
Als je dan echt zo'n schrik hebt van scenarios a la Kaupthing, waar ik overigens begrip voor heb wegens zelf meegemaakt, zal ik je nogmaals een goede raad meegeven; wordt klant bij 5 banken:
Argenta heb je al: houden dus
Record Bank: zie hoger
Deutsche bank: lagere rente maar gratis pakket
Moneyou en NIBC: wegens hoge rente
Wat betreft Fortuneo: mijn advies, tenzij je elke dag koppijn wil, wegblijven.
Overigens is mijn raad:
1. Onpartijdig
2. Ben of was zelf klant bij 15 Belgische banken, dus gebaseerd op ervaring
Have a nice day
overdrijf je niet een beetje VLO, 15 belgische banken???? denk dat er zoveel belgische banken nog niet zijn.. Banken in belgie misschien wel ja, maar geen " belgische banken "
ik raad je aan de spaargidslijst te bekijken en een keuze te maken. Is het een bank die je niet zo kent, zoek er wat info over op en begin klein en zoek uit of ze klantvriendelijk zijn? https://www.spaargids.be/sparen/spaartarieven.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ikzelf heb enkele jaren geleden , toen ik bij Dexia zat, gekozen om te gaan voor Rabobank, Credit Europe, Keytrade, Argenta, Binck bank. Nu enkele jaren later en ervaring rijker is resultaat: Rabobank voor spaarrekening, Keytrade voor algemene verrichtingen en Argenta voor pensioensparen en mastercard. Binck en Credit Europe heb ik opgezegd.
Had ik meer spaargeld (heb ik niet, huis gekocht), teste ik zeker ook een van die nieuwe spelers uit met meer interest. Maar voor mij is het voorlopig de moeite niet meer; Ik wacht af en verbouw verder :-)
Ikzelf heb enkele jaren geleden , toen ik bij Dexia zat, gekozen om te gaan voor Rabobank, Credit Europe, Keytrade, Argenta, Binck bank. Nu enkele jaren later en ervaring rijker is resultaat: Rabobank voor spaarrekening, Keytrade voor algemene verrichtingen en Argenta voor pensioensparen en mastercard. Binck en Credit Europe heb ik opgezegd.
Had ik meer spaargeld (heb ik niet, huis gekocht), teste ik zeker ook een van die nieuwe spelers uit met meer interest. Maar voor mij is het voorlopig de moeite niet meer; Ik wacht af en verbouw verder :-)
Ik overdrijf helemaal niet, Ludo.ludo schreef:overdrijf je niet een beetje VLO, 15 belgische banken???? denk dat er zoveel belgische banken nog niet zijn.. Banken in belgie misschien wel ja, maar geen " belgische banken "
Op mijn onderschrift vind je die overigens netjes terug, samen met drie buitenlandse banken.
...en nu we het er toch over hebben, ik ben er nog eentje vergeten. Jaren geleden was ik ook nog klant bij Cortal; is dat nu trouwens niet veranderd in Fortuneo
Ik heb het nog gezegd en blijf het zo nodig herhalen. Zelfs als je minder spaargeld hebt dan het door de Belgische, Nederlandse, Franse, enz. ... staat <gewaarborgde> bedrag, moet je spreiden, spreiden, spreiden...
Het waarom hiervan heb ik al meermalen toegelicht.
vlo
100 % Akkoord. Spreiden over banken naar Belgisch, Nederlands, Duits, en Frans garantiesysteem. Tak 21, verschillende maatschappijen, en naar Belgisch en Frans rechtssysteem. Obligaties in Euro, maar ook DKK, Zweedse- en Noorse Kroon, en US Dollar, en tenslotte goud.
Bij een devaluatie van de Euro, of failiet van een grote bank, ga ik verliezen, maar, het zal beperkt zijn. Meer dan 5 % investeer ik nooit in 1 product.
Mijn grootmoeder, boerin, ultra gierig, maar zeer leep en geslepen, verstopte haar geld, in en rond de boerderij, op wel 30 plaatsen, vonden ze er eentje, had ze er nog genoeg over.
100 % Akkoord. Spreiden over banken naar Belgisch, Nederlands, Duits, en Frans garantiesysteem. Tak 21, verschillende maatschappijen, en naar Belgisch en Frans rechtssysteem. Obligaties in Euro, maar ook DKK, Zweedse- en Noorse Kroon, en US Dollar, en tenslotte goud.
Bij een devaluatie van de Euro, of failiet van een grote bank, ga ik verliezen, maar, het zal beperkt zijn. Meer dan 5 % investeer ik nooit in 1 product.
Mijn grootmoeder, boerin, ultra gierig, maar zeer leep en geslepen, verstopte haar geld, in en rond de boerderij, op wel 30 plaatsen, vonden ze er eentje, had ze er nog genoeg over.
Oei, da's daarvan dat ik een tijd geleden bij graafwerken nog 10 pakjes heb gevonden.