Bij welke banken ben je klant? (tot 18-05-2010)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Bij welke banken ben je klant?
Ik zou niet meer gewicht toekennen aan rekeningen waar veel geld op staan. Op die manier krijgt men ook een verkeerd beeld. Een paar vermogende spaargids'ers kunnen op die manier meer gewicht geven aan een bepaalde bank, terwijl een andere bank meer gebruikers heeft, maar men minder vermogend is en dus slechter scoort op de eindafrekening.
Ook kijken naar het bedrag dat op een rekening staat, heeft nadelen. Voor de ene is 500 euro al veel geld, terwijl andere dit beschouwen als een slapende rekening.
Volgens mij is het het beste indien we gewoon een nummering zouden kunnen aanbrengen in onze stemming. Bank A is mijn hoofdbank, B mijn tweede bank, C mijn derde,... Hoe verder in het alfabet, hoe minder gewicht een bank krijgt in de eindbeoordeling.
Dit is natuurlijk maar theorie, zal wel niet in de praktijk te brengen zijn
Ook kijken naar het bedrag dat op een rekening staat, heeft nadelen. Voor de ene is 500 euro al veel geld, terwijl andere dit beschouwen als een slapende rekening.
Volgens mij is het het beste indien we gewoon een nummering zouden kunnen aanbrengen in onze stemming. Bank A is mijn hoofdbank, B mijn tweede bank, C mijn derde,... Hoe verder in het alfabet, hoe minder gewicht een bank krijgt in de eindbeoordeling.
Dit is natuurlijk maar theorie, zal wel niet in de praktijk te brengen zijn

Zijn waardevolle elementen.
Maar als persoon 1 (met veel spaargeld) bv bank A, bank B, bank C en bank D aanduidt en persoon B (met minder spaargeld) enkel klant is bij bank D, dan komt D aan de leiding.
Maar als persoon 1 (met veel spaargeld) bv bank A, bank B, bank C en bank D aanduidt en persoon B (met minder spaargeld) enkel klant is bij bank D, dan komt D aan de leiding.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja idd, maar een perfecte oplossing lijkt mij niet te bestaan.
In uw voorbeeld komt bank B op de eerste plaats op de eindballans en dit lijkt me ook terecht, deze bank heeft namelijk 2 (tevreden) gebruikers, ondanks het feit dat deze bank voor de eerste persoon hierarchisch op een lagere plaats komt.
In uw voorbeeld komt bank B op de eerste plaats op de eindballans en dit lijkt me ook terecht, deze bank heeft namelijk 2 (tevreden) gebruikers, ondanks het feit dat deze bank voor de eerste persoon hierarchisch op een lagere plaats komt.
Gewoon de banken met minder dan 500 euro op de spaarrekening weglaten. Zo vallen al de slapende rekeningen al weg en krijg je al een beter beeld.
Zeker met de zware rentedalingen bij enkele van de internetbanken.
Enkele opmerkingen over de vorige opmerkingen:
- anonimiteit via een computer/ internet = onbestaande
- mensen liegen nu eenmaal graag over hun vermogen, terwijl weinigen zouden liegen bij hoeveel banken ze klant zijn
Zeker met de zware rentedalingen bij enkele van de internetbanken.
Enkele opmerkingen over de vorige opmerkingen:
- anonimiteit via een computer/ internet = onbestaande
- mensen liegen nu eenmaal graag over hun vermogen, terwijl weinigen zouden liegen bij hoeveel banken ze klant zijn
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Wat vinden jullie van een minimumbedrag van 250€?cp1234 schreef: Gewoon de banken met minder dan 500 euro op de spaarrekening weglaten.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
250 = perfect vind ik
Met uitsluiting van 250€ zul je waarschijnlijk niet veel veranderen aan de uitkomst. Ik vermoed dat enkel Rabo en Argenta wat zullen dalen. Een lange reeks banken zal blijven bestaan. Weinig informatievol.
Misschien is het nuttiger te vragen, bij welke bank ben je het laatste jaar klant geworden en bij welke bank ben je weggegaan (zelfs al blijft er 250, 500 of meer over)? Dan kan het uiteindelijk resultaat wel een lichtje doen branden voor de "achtergebleven" spaargidser.
Misschien is het nuttiger te vragen, bij welke bank ben je het laatste jaar klant geworden en bij welke bank ben je weggegaan (zelfs al blijft er 250, 500 of meer over)? Dan kan het uiteindelijk resultaat wel een lichtje doen branden voor de "achtergebleven" spaargidser.
Ik vind dat je beter een pol kan doen met 1.100 € minimum.
Bij DB heb je bv. 1.000 € minimum nodig om daar een rekening te starten. Met wat interest erbij zit je na een jaar toch boven 1.000 €.
Bij DB heb je bv. 1.000 € minimum nodig om daar een rekening te starten. Met wat interest erbij zit je na een jaar toch boven 1.000 €.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Die 1000 euro minimum bij DB is enkel voor de opening ( om te zien of je wel 'solvabel' bent ).
Je kan die 1000 euro de dag nadien al afhalen.
Je kan die 1000 euro de dag nadien al afhalen.
Ik vind die 1.100€ norm te hoog. Trouwens als je al 1.000€ bij een bank staan hebt, kan je toch moeilijk zeggen dat je er klant bent zonder geld op de rekening...
Als je minder op je rekening staan ben je geen rendabele klant tenzij je er leent of verzekeringen hebt staan.Vaganzza schreef: Ik vind die 1.100€ norm te hoog. Trouwens als je al 1.000€ bij een bank staan hebt, kan je toch moeilijk zeggen dat je er klant bent zonder geld op de rekening...
1.100 € is zeker niet te hoog, als je ziet dat er banken zijn die een minimum vragen van 2.500 om te kunnen inschrijven op een termijnrekening.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
We kunnen blijven discussieren over het bedrag. Ik persoonlijk ben weggegaan bij Rabo en Argenta, maar heb nog meer dan 250 of 500 staan bij hen.
Moeten we ons eerst de vraag niet stellen, wat we willen bereiken met deze poll? Zoals gezegd, met of zonder een ondergrens, zoals de vraag nu luidt, krijg je gewoon een bevestiging van het feit dat iedereen wel ergens klant is.
Moeten we ons eerst de vraag niet stellen, wat we willen bereiken met deze poll? Zoals gezegd, met of zonder een ondergrens, zoals de vraag nu luidt, krijg je gewoon een bevestiging van het feit dat iedereen wel ergens klant is.
1100 vind ik geen mooi bedrag, maar waarom inderdaad geen bedrag van minstens 1000 euro bij de bank nemen? De uitkomst moet toch een beeld geven van de banken waar we echt klant van zijn en niet gewoon om ter meest banken aanduiden.
Geld verdienen doe je door te werken.
Maar voor de ene is 1000€ veel geld, voor de andere niet.
Wat als we de poll hervormen tot:
Bij welke 3 banken heb je het meeste geld staan?
Bij welke 3 banken heb je het meeste geld staan?