Bij welke banken ben je klant? (Tot en met 15/10/2009)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Lang verhaal kort: bij welke banken zit je? :)
1) Rabobank (sparen)
2) Argenta (zichtrekeningen + kaarten)
3) VDK (lening huis)
4) Ethias (brandverzekering + auto verzekering die is voorlopig nog bij Argenta maar wil ik ook bij Ethias onderbrengen)
- Sparen doe ik dus enkel bij Rabobank (ik vind 4,20% ok)
- Verrichtingen doe ik enkel bij Argenta (sparen doe ik daar niet meer, ben teveel door mijn kantoorhouder bedrogen geweest, vertrouwen is weg, dus ben toen naar Rabobank met mijn spaargeld overgestapt)
Kaupthing lijkt me op termijn wel iets (maar heb ik net iets te weinig vertrouwen in). Rabobank is niet slecht (vind ik), maar natuurlijk de top niet meer...
Credit Europe (www.crediteurope.be) heb ik nog nooit van gehoord. Wat ze bieden lijkt me wel fijn. Maar ik weet zo weinig over die bank. Als je daar geld stort, kun je er dan vanop aan, tot je tot die 20.000 euro (+ 10 % van de volgende 20.000 euro) beschermd bent. En dit ook EFFECTIEF terugbetaald krijgt ??
2) Argenta (zichtrekeningen + kaarten)
3) VDK (lening huis)
4) Ethias (brandverzekering + auto verzekering die is voorlopig nog bij Argenta maar wil ik ook bij Ethias onderbrengen)
- Sparen doe ik dus enkel bij Rabobank (ik vind 4,20% ok)
- Verrichtingen doe ik enkel bij Argenta (sparen doe ik daar niet meer, ben teveel door mijn kantoorhouder bedrogen geweest, vertrouwen is weg, dus ben toen naar Rabobank met mijn spaargeld overgestapt)
Kaupthing lijkt me op termijn wel iets (maar heb ik net iets te weinig vertrouwen in). Rabobank is niet slecht (vind ik), maar natuurlijk de top niet meer...
Credit Europe (www.crediteurope.be) heb ik nog nooit van gehoord. Wat ze bieden lijkt me wel fijn. Maar ik weet zo weinig over die bank. Als je daar geld stort, kun je er dan vanop aan, tot je tot die 20.000 euro (+ 10 % van de volgende 20.000 euro) beschermd bent. En dit ook EFFECTIEF terugbetaald krijgt ??
Laatst gewijzigd door Gent32m op 10 september 2008, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
1) Argenta
2) DB
3) Fortis
4) Ethias
5) Rabobank (restje)
6) Binck
@ azirtoo
Heel simpel. Je krijgt een belastingsbrief op je naam. Je belastbaar inkomen is te laag om belasting te moeten betalen, anders heeft het geen zin. Anderzijds heeft de staat roerende voorheffing afgehouden. Eenvoudig invullen en je trekt die RV terug. Invullen gebeurt bij nrs 1160, 1162 en 1163, afhankelijk van het % voorheffing. Je moet altijd het NETTObedrag aangeven (bruto-RV).
2) DB
3) Fortis
4) Ethias
5) Rabobank (restje)
6) Binck
@ azirtoo
Heel simpel. Je krijgt een belastingsbrief op je naam. Je belastbaar inkomen is te laag om belasting te moeten betalen, anders heeft het geen zin. Anderzijds heeft de staat roerende voorheffing afgehouden. Eenvoudig invullen en je trekt die RV terug. Invullen gebeurt bij nrs 1160, 1162 en 1163, afhankelijk van het % voorheffing. Je moet altijd het NETTObedrag aangeven (bruto-RV).
1) Kaupthing Edge
2) Fortis (spaarrekening van de vroegere aslk)
3) VDK (zichtrekening waar ik het meeste mee werk + spaarrekening + VISA)
4) Dexia (zichtrekening + heel klein bedrag op spaarrekening) => mijn doorsluisbank
5) Rabobank.be (spaarrekening gebruik ik als hoogrentende zichtrekening => heb ik geleerd via dit forum
)
Ik heb gewoon de best renderende combinatie gekozen voor mezelf. Alles is gratis op mijn visa na. Ik heb de best renderende spaarrekening (KE) en als je de spaarrekening van Rabo.be als zichtrekening gebruikt, maximaliseer je je rente (overschrijven gaat zeer snel! voormiddag overschrijven = namiddag bij de andere bank!).
2) Fortis (spaarrekening van de vroegere aslk)
3) VDK (zichtrekening waar ik het meeste mee werk + spaarrekening + VISA)
4) Dexia (zichtrekening + heel klein bedrag op spaarrekening) => mijn doorsluisbank
5) Rabobank.be (spaarrekening gebruik ik als hoogrentende zichtrekening => heb ik geleerd via dit forum

Ik heb gewoon de best renderende combinatie gekozen voor mezelf. Alles is gratis op mijn visa na. Ik heb de best renderende spaarrekening (KE) en als je de spaarrekening van Rabo.be als zichtrekening gebruikt, maximaliseer je je rente (overschrijven gaat zeer snel! voormiddag overschrijven = namiddag bij de andere bank!).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Bij welke banken ben je klant?
Naar aanleiding van dit topic leek het mij handiger om een poll te openen zodat we gemakkelijk kunnen zien welke banken het meest "populair" zijn bij de leden van spaargids.be.
Misschien is het wel handiger dat de topics samengevoegd worden en dat de mensen die reeds in het andere topic hun banken opgegeven hebben hier nu ook hun banken in de poll aanduiden.
Ben ik een bank vergeten? Laat het mij weten!
Misschien is het wel handiger dat de topics samengevoegd worden en dat de mensen die reeds in het andere topic hun banken opgegeven hebben hier nu ook hun banken in de poll aanduiden.
Ben ik een bank vergeten? Laat het mij weten!

zichtrekening + kaarten : Argenta
spaarrekeningen : BKCP + DB M@X
spaarrekeningen : BKCP + DB M@X
Re: Bij welke banken ben je klant?
Ik denk dat men best enkel die banken aanduidt waar effectief geld op staat en niet met saldo 0, dat geeft een vertekend beeld!
Daar heb je wel een punt, dan moet ik mijn vraag aanpassen... De banken waar het saldo 0 is kunnen hier dan wel nog gepost worden, maar mogen niet aangeduid worden in de poll.mouche schreef: Ik denk dat men best enkel die banken aanduidt waar effectief geld op staat en niet met saldo 0, dat geeft een vertekend beeld!
EDIT: aangepast, de 6 stemmers moeten wel opnieuw stemmen nu

Laatst gewijzigd door Vaganzza op 10 september 2008, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb hierover een poll geopend (handiger om te overzien):
Ik heb ook aan de webmaster gevraagd of het mogelijk is om dit topic bij de poll te voegen. Zo staan de posts bij de poll
Ik heb ook aan de webmaster gevraagd of het mogelijk is om dit topic bij de poll te voegen. Zo staan de posts bij de poll

Laatst gewijzigd door Anonymous op 10 september 2008, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Spaargeld van veel naar weinig:
Deutsche Bank
CitiBank
Axa
Dexia
Fortis
Zichtrekeningen : Fortis - om te sluizen
Gemeenschappelijke spaarrekening: Geen
Lening, brandverzekering, schuldsaldo: Fortis
Deutsche Bank
CitiBank
Axa
Dexia
Fortis
Zichtrekeningen : Fortis - om te sluizen
Gemeenschappelijke spaarrekening: Geen
Lening, brandverzekering, schuldsaldo: Fortis
mn pa is zelfstandige, en die heeft een boekhouder, dus ik vul mn eigen belastingsaangifte niet in, maar het gaat ongeveer als volgt:azirtoo schreef: Roeland hoe doe je dit?
Ik ben nog een student die bij zijn ouders woont, dus kan ik dan ook de RV terugtrekken? En hoe doe ik dit?
je geeft je bruto-intrest die je ontvangt aan als inkomsten. en indien die inkomsten onder je belastbaar inkomen zitten krijg ja na anderhalf jaar je RV teruggestort
Waiting for the financial meltdown...
Tgoh, had nu net 12 vinkjes gezet :pVaganzza schreef:Daar heb je wel een punt, dan moet ik mijn vraag aanpassen... De banken waar het saldo 0 is kunnen hier dan wel nog gepost worden, maar mogen niet aangeduid worden in de poll.mouche schreef: Ik denk dat men best enkel die banken aanduidt waar effectief geld op staat en niet met saldo 0, dat geeft een vertekend beeld!
EDIT: aangepast, de 6 stemmers moeten wel opnieuw stemmen nu![]()
Heb het opnieuw gedaan

misqschien ook eens een poll openen met "bij welke bank heb je samdo 0?"
of "Welke bank gebruik ja als doorsluisbank?"
(toch een leuk nieuw woord dat in de vandale moet komen vind ik
)
of "Welke bank gebruik ja als doorsluisbank?"
(toch een leuk nieuw woord dat in de vandale moet komen vind ik

Waiting for the financial meltdown...
Zichtrekeningen:
* ing Lion zichtrekening (1 loon wordt hier gestort + alle dagelijkse overschrijvingen)
* DB zichtrekening (tweede loon + Visa titanium): wordt dan merendeels overgestort naar ING
* ook visa van Citibank
Spaarrekeningen:
* Spaarrekening ing Lion voor dagelijkse spaarbedragen voor ons beiden
* Spaarrekening ing Lion voor dagelijks sparen voor ons zoontje
* DB voor een vast bedrag
* kaupthing Edge voor een vast bedrag
* kaupthing Edge voor ons zoontje
* Rabo voor ons zoontje
* Rabo nog voor een habbekrats
Voor de rest nog keytrade maar deze is niet echt in gebruik momenteel.
* ing Lion zichtrekening (1 loon wordt hier gestort + alle dagelijkse overschrijvingen)
* DB zichtrekening (tweede loon + Visa titanium): wordt dan merendeels overgestort naar ING
* ook visa van Citibank
Spaarrekeningen:
* Spaarrekening ing Lion voor dagelijkse spaarbedragen voor ons beiden
* Spaarrekening ing Lion voor dagelijks sparen voor ons zoontje
* DB voor een vast bedrag
* kaupthing Edge voor een vast bedrag
* kaupthing Edge voor ons zoontje
* Rabo voor ons zoontje
* Rabo nog voor een habbekrats
Voor de rest nog keytrade maar deze is niet echt in gebruik momenteel.
Ben nieuw op dit forum, maar lees wel al een tijdje jullie interessante berichten.
Altijd bij ING geweest (kind van personeelslid) totdat ik omwille van mijn partner (is bij Fortis) besloot om bij Fortis samen een hypothecaire lening aan te gaan.
Dus voor het gemak alles bij ING afgesloten en overgeheveld naar Fortis.
Aangemoedigd door wat ik las op dit forum, intussen ook een internetrekening bij Rabobank geopend en al mijn spaarcentjes van Fortis hiernaar overgeheveld.
Ben nog steeds tevreden over de politiek van Rabobank. Niet meer de top, maar wel concequent en te vertrouwen.
Dus mijn situatie :
Fortis :
Spaarrekening (leeg)
Zichtrekening (loon)
Gemeenschappelijke rekening
Brand- en schuldsaldoverzekering (sta open voor beter)
Hypothecaire lening (is van moete)
Pensioensparen
Rabobank :
Zichtrekening (leeg)
Spaarrekening (al mijn centjes mogen er voorlopig blijven staan, maar sta open voor beter)
Altijd bij ING geweest (kind van personeelslid) totdat ik omwille van mijn partner (is bij Fortis) besloot om bij Fortis samen een hypothecaire lening aan te gaan.
Dus voor het gemak alles bij ING afgesloten en overgeheveld naar Fortis.
Aangemoedigd door wat ik las op dit forum, intussen ook een internetrekening bij Rabobank geopend en al mijn spaarcentjes van Fortis hiernaar overgeheveld.
Ben nog steeds tevreden over de politiek van Rabobank. Niet meer de top, maar wel concequent en te vertrouwen.
Dus mijn situatie :
Fortis :
Spaarrekening (leeg)
Zichtrekening (loon)
Gemeenschappelijke rekening
Brand- en schuldsaldoverzekering (sta open voor beter)
Hypothecaire lening (is van moete)
Pensioensparen
Rabobank :
Zichtrekening (leeg)
Spaarrekening (al mijn centjes mogen er voorlopig blijven staan, maar sta open voor beter)
Kaupting Edge (bijna al mijn spaargeld maar ik gebruik er ook de zichtrekening van)
KBC (+Visa)
Rabobank.be (0 euro)
Dexia (0 euro)
KBC (+Visa)
Rabobank.be (0 euro)
Dexia (0 euro)