Bij welke banken ben je klant? (Tot en met 15/10/2009)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Lang verhaal kort: bij welke banken zit je? :)
Van hoog naar laag:
Argenta: Spaar, e-spaar en zichtrekening
Kaupthing: Spaarrekening en zichtrekening (0€)
DHB: Termijnrekening (5,75% op 5 jaar)
Rabobank
Argenta: Spaar, e-spaar en zichtrekening
Kaupthing: Spaarrekening en zichtrekening (0€)
DHB: Termijnrekening (5,75% op 5 jaar)
Rabobank
De top 5 totnogtoe:
1. Rabobank.be
2. Argenta
3. Kaupthing Edge
4. Deutsche Bank
5. Banca Monte Paschi
1. Rabobank.be
2. Argenta
3. Kaupthing Edge
4. Deutsche Bank
5. Banca Monte Paschi
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
1: Kaupthing EDGE: Mijn (huidige) nummer 1
de 'grote pot' staat hier sinds eind juni en blijft daar zeker staan tot eind december en als het even kan nog een jaartje extra of langer (als ze hun rente + premies op nr 1 kunnen houden, wordt er niets verplaatst maar jaarlijks bijgestort in juni - zodat de premies mooi samenvallen met de jaarwisseling).
2: Credit Europe: Hier zet ik mijn maandelijkse spaarcenten op van juli t.e.m. december, waarna alles onaangeroerd blijft staan tot eind juni 2009, om dan te worden overgeheveld naar KE (of tegen dan misschien de concurrentie). Voor de maandelijkse spaarcentjes van de 1e helft van 2009 wordt dan weer, in de mate van het mogelijke, een andere bank gekozen met interessante premieberekening en goede voorwaarden.
3: Keytrade Bank: Zichtrekening + Debetkaart voor alledaagse transacties, hier staat echter nooit meer dan enkele honderden euro's op - de rest van m'n loon dat niet direct gebruikt wordt, staat uiteraard op de Azur spaarrekening (meestal schrijf ik een bedrag dat ik nodig heb pas over enkele uren op voorhand of via memo-datum).
4: Rabobank: Momenteel enkel in gebruik voor Citi Cash Transfer hijacking purposes..

2: Credit Europe: Hier zet ik mijn maandelijkse spaarcenten op van juli t.e.m. december, waarna alles onaangeroerd blijft staan tot eind juni 2009, om dan te worden overgeheveld naar KE (of tegen dan misschien de concurrentie). Voor de maandelijkse spaarcentjes van de 1e helft van 2009 wordt dan weer, in de mate van het mogelijke, een andere bank gekozen met interessante premieberekening en goede voorwaarden.
3: Keytrade Bank: Zichtrekening + Debetkaart voor alledaagse transacties, hier staat echter nooit meer dan enkele honderden euro's op - de rest van m'n loon dat niet direct gebruikt wordt, staat uiteraard op de Azur spaarrekening (meestal schrijf ik een bedrag dat ik nodig heb pas over enkele uren op voorhand of via memo-datum).
4: Rabobank: Momenteel enkel in gebruik voor Citi Cash Transfer hijacking purposes..

1 rabobank
2 keytrade
3 deutsche bank
4 argenta
5 kbc
6 binckbank
7 Bolero

bij keytrade gebruik ik ook de betaalkaart en bij deutsche bank de mastercard
de rest van de bankkaarten bij de andere banken laat ik ongebruikt.
2 keytrade
3 deutsche bank
4 argenta
5 kbc
6 binckbank
7 Bolero

bij keytrade gebruik ik ook de betaalkaart en bij deutsche bank de mastercard
de rest van de bankkaarten bij de andere banken laat ik ongebruikt.
Kun je dus van je online spaarrekening van rabobank meteen overschrijven naar een andere rekening? Dus niet via een zichtrekening gaan? Krijg je kaarten erbij? Lijkt me wel interresant om het als hoogrenderende zichtrekening te gebruiken, vooral met een goede online bankingsysteem, maar het word dan misschien ingewikkelder om geld uit de muur te halen.Vaganzza schreef: Ik heb gewoon de best renderende combinatie gekozen voor mezelf. Alles is gratis op mijn visa na. Ik heb de best renderende spaarrekening (KE) en als je de spaarrekening van Rabo.be als zichtrekening gebruikt, maximaliseer je je rente (overschrijven gaat zeer snel! voormiddag overschrijven = namiddag bij de andere bank!).
Neen, je moet via de zichrekening passeren. Bij Rabobank.be gaat echter alles zo snel (echt op de seconde) en zeer correct. Je moet 1 overschrijving extra doen, maar dat is de moeite echt niet vind ik.Bethere schreef:Kun je dus van je online spaarrekening van rabobank meteen overschrijven naar een andere rekening? Dus niet via een zichtrekening gaan? Krijg je kaarten erbij? Lijkt me wel interresant om het als hoogrenderende zichtrekening te gebruiken, vooral met een goede online bankingsysteem, maar het word dan misschien ingewikkelder om geld uit de muur te halen.Vaganzza schreef: Ik heb gewoon de best renderende combinatie gekozen voor mezelf. Alles is gratis op mijn visa na. Ik heb de best renderende spaarrekening (KE) en als je de spaarrekening van Rabo.be als zichtrekening gebruikt, maximaliseer je je rente (overschrijven gaat zeer snel! voormiddag overschrijven = namiddag bij de andere bank!).
Bij Rabo heb je geen kaarten (voor velen een gemis). Als je echt geld nodig hebt, moet je overschrijven naar een externe zichtrekening. Als je voor 12u overschrijft, staat het in de namiddag al op de andere rekening. Zeer snel dus.
Ik vind het online systeem van Rabo zeer handig en gemakkelijk in gebruik. Ook de beveiliging zit snor met een digipass.
Ik blijf het een aanrader vinden. Ik heb nu gewoon mijn ervaringen uitgeschreven.

Sorry voor de stomme vraag, maar wat bedoelen jullie met "doorsluisbank" ? Wat is de eigenlijke functie ervan in het beleggingscenario ?Vaganzza schreef: 1) Kaupthing Edge
2) Fortis (spaarrekening van de vroegere aslk)
3) VDK (zichtrekening waar ik het meeste mee werk + spaarrekening + VISA)
4) Dexia (zichtrekening + heel klein bedrag op spaarrekening) => mijn doorsluisbank
5) Rabobank.be (spaarrekening gebruik ik als hoogrentende zichtrekening => heb ik geleerd via dit forum)
Ik heb gewoon de best renderende combinatie gekozen voor mezelf. Alles is gratis op mijn visa na. Ik heb de best renderende spaarrekening (KE) en als je de spaarrekening van Rabo.be als zichtrekening gebruikt, maximaliseer je je rente (overschrijven gaat zeer snel! voormiddag overschrijven = namiddag bij de andere bank!).
Thx !
Bij welke banken zit je?
Eerst en vooral: er bestaan geen domme vragenLittlesaver schreef: Sorry voor de stomme vraag, maar wat bedoelen jullie met "doorsluisbank" ? Wat is de eigenlijke functie ervan in het beleggingscenario ?

Een doorsluisbank is een bank waar je cash geld stort en die dan overschrijft naar een internetbank.
Laatst gewijzigd door Vaganzza op 8 oktober 2008, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bij welke banken zit je?
OK, duidelijk ... Moet nog wennen aan het specifieke jargon ... 
Thx !

Thx !
Een jaar geleden was dit mijn situatie:
1. Cortal consors
2. Robeco Belgium
3. Argenta
Robeco Belgium werd overgenomen door Kaupthing en toen ging ik er gelukkig weg (vond een Ijslandse vermogensbeheerder te ver van mijn bed).
Nu:
1. Cortal consors
2. Argenta
1. Cortal consors
2. Robeco Belgium
3. Argenta
Robeco Belgium werd overgenomen door Kaupthing en toen ging ik er gelukkig weg (vond een Ijslandse vermogensbeheerder te ver van mijn bed).
Nu:
1. Cortal consors
2. Argenta
Na 115 stemmen ziet de top 10 er zo uit:
1. Rabobank.be
2. Argenta
3. Kaupthing Edge
4. Deutsche Bank
5. Fortis
6. Dexia
7. Banca Monte Paschi
8. KBC
9. Credit Europe
10.Keytrade
1. Rabobank.be
2. Argenta
3. Kaupthing Edge
4. Deutsche Bank
5. Fortis
6. Dexia
7. Banca Monte Paschi
8. KBC
9. Credit Europe
10.Keytrade
Ikzelf heb mijn spaarcentjes bij Rabobank.
Zichtrekening momenteel nog bij KBC (zoek dit wel te wijzigen)
Spaarrekening voor de kindjes ook bij KBC
Een kleiner bedrag staat op een e-spaar bij Argenta.
Zichtrekening momenteel nog bij KBC (zoek dit wel te wijzigen)
Spaarrekening voor de kindjes ook bij KBC
Een kleiner bedrag staat op een e-spaar bij Argenta.
Nou, mijn spaargeld staat bij volgende banken in volgorde van groot naar klein.
1 Banca Monte Paschi
2 Deutsche bank
3 Rabobank
1 Banca Monte Paschi
2 Deutsche bank
3 Rabobank
Ik ben er eigenlijk nog niet uit op het moment...
Ik zit bij volgende banken:
- Fortis
- KBC
- Dexia
- Argenta
- Record Bank
- Rabobank.be
- ING
- Kaupthing
- Fortis
- KBC