Bij welke banken ben je klant? (Tot en met 15/10/2009)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Bij welke banken zit je?
Er zijn hier een heel aantal mensen die gepost hebben bij welke banken ze klant zijn in volgorde van meeste geld naar minste geld. Even het topic doorlezen is mijn raad dan... 
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Moeten we ook nog onze rekeninguittreksels inscannen voor onzen Dieter?Dieter schreef: Interessant ware dan eigenlijk te weten hoeveel geld waar staat. Dan weet je waar het meeste geld staat. Das dan eigenlijk de maatstaf om te weten welke bank het populairst is.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Ewel ja, maar ge moogt gerust wachten tot na nieuwjaar, dan wordt de interest uitgekeerd en hebben we het volledige bedrag van iedereen.Spruitekop schreef:Moeten we ook nog onze rekeninguittreksels inscannen voor onzen Dieter?Dieter schreef: Interessant ware dan eigenlijk te weten hoeveel geld waar staat. Dan weet je waar het meeste geld staat. Das dan eigenlijk de maatstaf om te weten welke bank het populairst is.![]()
Hallo allemaal. Volg reeds enige tijd het forum met interesse. 
En wil nu dus ook mijn bijdrage leveren voor deze poll !
Ik gebruik vooral deze banken:
En wil nu dus ook mijn bijdrage leveren voor deze poll !
- Fortis: vooral zichtrekening en kaarten ( + effectenrekening voor obligaties )
Argenta: giro, e-spaar en termijnrekeningen
Deutsche Bank: E-account, Intensiv plus en effectenrekening ( aandelen en obligaties )
Rabobank: spaarrekening en termijnrekening
Credit Europe: hoge termijnrekeningen
-
Sisse
Feitelijk, op de keper beschouwd, zou je op zovéél mogelijk banken een (internet) rekening moeten openen. Zodoende kan je direkt inspelen op élke gunstige aanbieding van gelijk welke bank. Maar ik ondervind dat het niet zo simpel is om online een rekening te openen, bijvoorbeeld DHB-bank...ingewikkelde boel zeg!
Ja, klopt, maar dat is dan tot hier toe ( voor mij toch ) de engiste bank waar het zo een gedoe is...gelukkig zijn er nog voldoende andere zonder gedoe waar ik wel mee in zee wil gaan.Sisse schreef: Feitelijk, op de keper beschouwd, zou je op zovéél mogelijk banken een (internet) rekening moeten openen. Zodoende kan je direkt inspelen op élke gunstige aanbieding van gelijk welke bank. Maar ik ondervind dat het niet zo simpel is om online een rekening te openen, bijvoorbeeld DHB-bank...ingewikkelde boel zeg!
In volgorde van belangrijkheid (= bedragen en gebruik):
Argenta (Maxi-spaarrekening; E-spaar; Golden-zichtrekening; Internet-zichtrekening; Termijnrekening)
KBC (Comfortrekening en spaarrekening met minimale bedragen) historisch owv lening woning
Ethias (zichtrekening en spaarrekening met minimaal bedrag; termijnrekening)
Rabo-bank (zichtrekening en spaarrekening met minimaal bedrag; termijnrekening)
Argenta (Maxi-spaarrekening; E-spaar; Golden-zichtrekening; Internet-zichtrekening; Termijnrekening)
KBC (Comfortrekening en spaarrekening met minimale bedragen) historisch owv lening woning
Ethias (zichtrekening en spaarrekening met minimaal bedrag; termijnrekening)
Rabo-bank (zichtrekening en spaarrekening met minimaal bedrag; termijnrekening)
Hoi allemaal,
* Fortis: zichtrekening en kaarten + effectenrekening(fonds-kasbon).
* Deutsche Bank: E-account, E-saving account
* Rabobank: spaarrekening en termijnrekeningen
* Ethias : First pensioensparen.
Voila dit zou het moeten zijn.
* Fortis: zichtrekening en kaarten + effectenrekening(fonds-kasbon).
* Deutsche Bank: E-account, E-saving account
* Rabobank: spaarrekening en termijnrekeningen
* Ethias : First pensioensparen.
Voila dit zou het moeten zijn.
1. Argenta: golden+ zichtrekening, loon en betalingen.
e-spaar
2. Rabobank.be spaarrekening, die nu tot 0 herleid is sinds de 3%
3. Ethias: First Invest (Slechtste zet die ik tot nu toe gedaan heb, vermits ik begin vorig jaar ingetekend heb)
e-spaar
2. Rabobank.be spaarrekening, die nu tot 0 herleid is sinds de 3%
3. Ethias: First Invest (Slechtste zet die ik tot nu toe gedaan heb, vermits ik begin vorig jaar ingetekend heb)
Argenta : Golden+, e-spaar
BKCP : excellence spaarrekening
BKCP : excellence spaarrekening
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Kaupthing Edge (Je weet wel, die Ijslandse oplichtersbende)
Citibank (spaargeld & gratis visakaart)
Rabobank (weinig spaargeld)
Keytradebank (primaire zichtrekening, en tijdelijke spaarrekening)
Deutsche Bank (beetje spaargeld en gratis mastercard)
Argenta (nu enkel nog voor E-Spaar & Visakaart)
Axa (enkel hyp lening, geen rekeningen bij)
Dexia (uit nostalgie, staat geen geld meer op, en beetje pensioensparen, maar daar stop ik ook mee)
Citibank (spaargeld & gratis visakaart)
Rabobank (weinig spaargeld)
Keytradebank (primaire zichtrekening, en tijdelijke spaarrekening)
Deutsche Bank (beetje spaargeld en gratis mastercard)
Argenta (nu enkel nog voor E-Spaar & Visakaart)
Axa (enkel hyp lening, geen rekeningen bij)
Dexia (uit nostalgie, staat geen geld meer op, en beetje pensioensparen, maar daar stop ik ook mee)
KBC - enkel de zichrekening en nog wat aandelen
Argenta - feitelijke hoofdbank: leningen + spaargeld + verzekeringen, maar weinig verrichtingen - Top service in mijn kantoor
Triodos - wat spaargeld, moeten toch ook wat maatschappelijk verantwoord sparen
En nu aan het uitkijken naar een 4de, Keytrade of Rabobank.be ( of misschien beide )
Argenta - feitelijke hoofdbank: leningen + spaargeld + verzekeringen, maar weinig verrichtingen - Top service in mijn kantoor
Triodos - wat spaargeld, moeten toch ook wat maatschappelijk verantwoord sparen
En nu aan het uitkijken naar een 4de, Keytrade of Rabobank.be ( of misschien beide )
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
-
danob
na een jaar meelezen... eindelijk geregistreerd... en dus meteen meegedaan aan de poll
Wij: 9 spaarrekeningen verspreid over 6 banken om o.r. te vermijden en om te (s)hoppen.
(van hoog naar laag, vandaag) (* ook dagelijks bankieren):
- Fortis *
- Deutsche Bank *
- ING *
- Record
- AXA
- BKCP
Wij: 9 spaarrekeningen verspreid over 6 banken om o.r. te vermijden en om te (s)hoppen.
(van hoog naar laag, vandaag) (* ook dagelijks bankieren):
- Fortis *
- Deutsche Bank *
- ING *
- Record
- AXA
- BKCP
Ik zit voor de moment bij Argenta en ik mag daar zeker niet van klagen wat service betreft maar inderdaad de intresten liggen wel wat aan de lage kant. Nu ik kom bij jullie raad vragen bij welke bank ik best kan zitten om te sparen.
Ik heb drie voorkeuren en deze zijn ing lion deposit, BKCP (voor mij althans onbekend maar men weet wat ze zeggen onbekend is onbemind) en ja DB.
Nu had ik graag van de kenners geweten wie je het meest vertrouwd en waarbij je niet constant bij moet overstappen. Andere suggesties welkom.
Dank alvast voor jullie reactie.
Ik heb drie voorkeuren en deze zijn ing lion deposit, BKCP (voor mij althans onbekend maar men weet wat ze zeggen onbekend is onbemind) en ja DB.
Nu had ik graag van de kenners geweten wie je het meest vertrouwd en waarbij je niet constant bij moet overstappen. Andere suggesties welkom.
Dank alvast voor jullie reactie.
robin schreef: Ik zit voor de moment bij Argenta en ik mag daar zeker niet van klagen wat service betreft maar inderdaad de intresten liggen wel wat aan de lage kant. Nu ik kom bij jullie raad vragen bij welke bank ik best kan zitten om te sparen.
Dank alvast voor jullie reactie.![]()
Als je onder de garantieregeling blijft (omwille van de veiligheid van je spaargeld) geeft Credit Europe met 3% + 1% je het hoogste rendement op de Belgische spaarmarkt.