Bij welke banken ben je klant? (Tot en met 15/10/2009)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Bij welke banken zit je?
Ik weet het van Credit Europe maar lage rating en bovenal wil ik geen 2de kaupthing. Je weet maar nooit héCampzie schreef:robin schreef: Ik zit voor de moment bij Argenta en ik mag daar zeker niet van klagen wat service betreft maar inderdaad de intresten liggen wel wat aan de lage kant. Nu ik kom bij jullie raad vragen bij welke bank ik best kan zitten om te sparen.
Ik heb drie voorkeuren en deze zijn ing lion deposit, BKCP (voor mij althans onbekend maar men weet wat ze zeggen onbekend is onbemind) en ja DB.
Nu had ik graag van de kenners geweten wie je het meest vertrouwd en waarbij je niet constant bij moet overstappen. Andere suggesties welkom.
Dank alvast voor jullie reactie.![]()
Als je onder de garantieregeling blijft (omwille van de veiligheid van je spaargeld) geeft Credit Europe met 3% + 1% je het hoogste rendement op de Belgische spaarmarkt.
Ik zit in ongeveer dezelfde situatie. Binnenkort word ik 25, dus daarna zijn de rekeningen niet meer gratis. Ik zit sinds december 2008 bij de e-spaar van Argenta en heb nog steeds mijn oude onlinerekening van Fortis. Tot voor kort wou ik Fortis afsluiten en voor alles naar Argenta gaan. Met die lage rente ben ik evenwel verward. Bovendien ben ik ook echt niet blij met het kakslechte pc-programma van Argenta.
Net zoals robin zou ik niet naar Credit Europe willen wegens het Kauphting-verhaal.
Ik vraag me nu gewoon af of het toch de moeite loont om van Fortis terug de hoofdbank te maken, maw gaan de grote banken denken jullie die voor hen hoge rentes aanhouden?
Net zoals robin zou ik niet naar Credit Europe willen wegens het Kauphting-verhaal.
Ik vraag me nu gewoon af of het toch de moeite loont om van Fortis terug de hoofdbank te maken, maw gaan de grote banken denken jullie die voor hen hoge rentes aanhouden?
svparijs schreef: Ik zit in ongeveer dezelfde situatie. Binnenkort word ik 25, dus daarna zijn de rekeningen niet meer gratis. Ik zit sinds december 2008 bij de e-spaar van Argenta en heb nog steeds mijn oude onlinerekening van Fortis. Tot voor kort wou ik Fortis afsluiten en voor alles naar Argenta gaan. Met die lage rente ben ik evenwel verward. Bovendien ben ik ook echt niet blij met het kakslechte pc-programma van Argenta.
Ik weet niet wat de tarieven zijn van de rekeningen bij Fortis maar vergelijk de rente eens tussen Argenta en Fortis die je na een jaar zou opstrijken. Trek daar dan de kosten af die je bij Fortis hebt, en dan heb je een duidelijk overzicht om te beslissen.
-
pol
CE heeft een garantie tot 100.000€, als je daaronder blijft ben je veilig en kan je op je 2 oren slapen. Ook geldig voor dhb (3,25% totaal) De rating heeft GEEN enkele invloed, het garantiefonds is daarvoor gemaakt.robin schreef:Ik weet het van Credit Europe maar lage rating en bovenal wil ik geen 2de kaupthing. Je weet maar nooit héCampzie schreef:
Als je onder de garantieregeling blijft (omwille van de veiligheid van je spaargeld) geeft Credit Europe met 3% + 1% je het hoogste rendement op de Belgische spaarmarkt.
mvg,
Pol
-
Drommel
Ik pluis de voorwaarden uit op internet.
Blijkbaar is AXA de enige bank die 6 maanden een basisrente garandeerd.
bij ALLE banken kan die rente aangepast worden op elk ogenblik.
Dus ik pak nu 2 % en zit 6 maanden safe.
Binnen enkele dagen worden alle rentes toch aangepast en krijg je misschien nog 1.5 % of minder ... dus nu tevreden met 2 6+ 0.5 % - 6 maanden gegarandeerd....
Blijkbaar is AXA de enige bank die 6 maanden een basisrente garandeerd.
bij ALLE banken kan die rente aangepast worden op elk ogenblik.
Dus ik pak nu 2 % en zit 6 maanden safe.
Binnen enkele dagen worden alle rentes toch aangepast en krijg je misschien nog 1.5 % of minder ... dus nu tevreden met 2 6+ 0.5 % - 6 maanden gegarandeerd....
ik ging bijna iets doms posten: poll eens opnieuw doen omdat situatie al grondig gewijzigd is sinds laatste keer dan ik stemde en ik vermoed dat dit ook bij andere forumleden zo is. maar ik zag net dat je uw stem kunt verwijderen en dan opnieuw uitbrengen. Tof systeem!
Idd dat had ik voorzien wanneer ik die poll begonnen benLanius schreef: ik ging bijna iets doms posten: poll eens opnieuw doen omdat situatie al grondig gewijzigd is sinds laatste keer dan ik stemde en ik vermoed dat dit ook bij andere forumleden zo is. maar ik zag net dat je uw stem kunt verwijderen en dan opnieuw uitbrengen. Tof systeem!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
Drommel
IK ga naar AXA met nieuw geld .
AXA biedt vanaf 6/4 : 2.75 % gegarandeerd voor 6 maanden + 0.75 % GP
AXA biedt vanaf 6/4 : 2.75 % gegarandeerd voor 6 maanden + 0.75 % GP
-
Drommel
quote author=pol link=topic=1935.msg44876#msg44876 date=1238525327]
mvg,
Pol
[/quote]
CE heeft een garantie tot 100.000€, als je daaronder blijft ben je veilig en kan je op je 2 oren slapen. Ook geldig voor dhb (3,25% totaal) De rating heeft GEEN enkele invloed, het garantiefonds is daarvoor gemaakt.robin schreef:Ik weet het van Credit Europe maar lage rating en bovenal wil ik geen 2de kaupthing. Je weet maar nooit héCampzie schreef:
mvg,
Pol
[/quote]
KBC: zichtrekening- Spaarrekening- Termijndesposito 1j aan 5%, enkele Bevek's.
Credit Bank Europe: Internetspaarrekening, termijndesposito op 4J aan 4,50%
Fortis: Enkel Junior Invest
Argenta: 2 spaarrekeningen
Credit Bank Europe: Internetspaarrekening, termijndesposito op 4J aan 4,50%
Fortis: Enkel Junior Invest
Argenta: 2 spaarrekeningen
-
PR1987
ING -> zichtrekening en spaarrekening
Rabobank -> spaarrekening
Meer geld op Rabobank dan ING. Ook mijn loon word volledig gestort op Rabobank.
Rabobank -> spaarrekening
Meer geld op Rabobank dan ING. Ook mijn loon word volledig gestort op Rabobank.
-
Speedy
Niet te geloven dat er nog zoveel voor de duurdere Fortis-rekeningen kiezen!
Mensen die service willen blijven bij een deftige bank zoals Fortis en gaan niet snel-snel naar een serviceloze internetbank...Speedy schreef: Niet te geloven dat er nog zoveel voor de duurdere Fortis-rekeningen kiezen!
Is dat een antwoord op uw vraag?
- centenkliever
- Hero Member

- Contacteer:
een serviceloze internetbank...
ik ben + 30 jaar klant geweest bij ING(BBL), KBC(KB), Axa- de laatste 15 jaar ben ik overgeschakeld op thuisbankieren.
Als ik informatie nodig heb stuur ik een e-mail bericht (tijdens of buiten de openingsuren van een klassieke bank) en krijg een duidelijk en snel antwoord op mijn vraag. Voorheen als je informatie nodig had over wisselkoersen, buitenlandse aangelegenheden of andere niet-dagelijkse zaken mocht je nog eens later terugkomen als de collega de goedheid had om een antwoord te willen geven.
Het laatste voorval: via erfenis kwam ik in het bezit van antieke aandelen van rubberplantages genoteerd op de beurs van Maleisië. Na 3 weken meldde de grootbank van Nederlandse origine mij: het zal niet veel meer waard zijn en de kosten om ze te verkopen zullen waarschijnlijk niet opwegen. Wat ze precies waard waren ben ik nooit te weten gekomen! Een andere grootbank van belgische oorsprong: in volle vertrouwen gaf ik een couponneke van de aandelen om het op te zoeken. Het couponneke heeft de bankbediende uiteindelijk kwijtgespeeld. Vraag en couponneke verdwenen....
Na controle op het internet vond ik uiteindelijk de informatie binnen de 15 minuten.
De beste service ontvang ik via mijn eigen computer en eigen printer.
ik ben + 30 jaar klant geweest bij ING(BBL), KBC(KB), Axa- de laatste 15 jaar ben ik overgeschakeld op thuisbankieren.
Als ik informatie nodig heb stuur ik een e-mail bericht (tijdens of buiten de openingsuren van een klassieke bank) en krijg een duidelijk en snel antwoord op mijn vraag. Voorheen als je informatie nodig had over wisselkoersen, buitenlandse aangelegenheden of andere niet-dagelijkse zaken mocht je nog eens later terugkomen als de collega de goedheid had om een antwoord te willen geven.
Het laatste voorval: via erfenis kwam ik in het bezit van antieke aandelen van rubberplantages genoteerd op de beurs van Maleisië. Na 3 weken meldde de grootbank van Nederlandse origine mij: het zal niet veel meer waard zijn en de kosten om ze te verkopen zullen waarschijnlijk niet opwegen. Wat ze precies waard waren ben ik nooit te weten gekomen! Een andere grootbank van belgische oorsprong: in volle vertrouwen gaf ik een couponneke van de aandelen om het op te zoeken. Het couponneke heeft de bankbediende uiteindelijk kwijtgespeeld. Vraag en couponneke verdwenen....
Na controle op het internet vond ik uiteindelijk de informatie binnen de 15 minuten.
U zegt het zelf "De beste service ontvang ik via mijn eigen computer en eigen printer. ". U zoekt het zelf op. Als ik geen zin heb om iets op te zoeken, stuur ik een mailtje naar mijn bankkantoor, en ik heb telkens binnen de twee uur een correct antwoord. Daarvoor betaal ik peanuts meer voor een rekening bij een service bank. Vraag die info eens aan Credit Europe... Die zullen je nogal uitlachen... Of koop een on-line bijvoorbeeld een obligatieaan van ABinbev bij een internetbank... Die horen het in Keulen donderen. Ik heb er per mail bij Fortis Bank exact 45min over gedaan tussen sturen van mijn mail tot aankoop ABinbev en de moment dat ik ze op mijn effectenrekning kon zien.centenkliever schreef: een serviceloze internetbank...
Ik zou zeggen: doe het bij een internetbank: succes!