Bij welke grootbank heb je je zichtrekening?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Bij welke grootbank heb je je zichtrekening?
na veel huilen bij DB ben ik een tijdje geleden overgestapt naar KBC,nog geen seconde spijt van gehad,
was vroeger klant dexia,maar na een slecht uitgevoerd beursorder via telefoon ben ik daar vroeger weggegaan,
doe nu zichtrekeningen bij kbc,sparen doe ik ergens anders,beurs doe ik bij een andere broker,
was vroeger klant dexia,maar na een slecht uitgevoerd beursorder via telefoon ben ik daar vroeger weggegaan,
doe nu zichtrekeningen bij kbc,sparen doe ik ergens anders,beurs doe ik bij een andere broker,
Kleinbank BKCP?kauphy schreef:Campzie schreef: Beursverrichting uiteraard betalen.
Inderdaad; maar hoeveel?
Bij mijn kleinbank is dit gratis
Bewaarloon op aandelen ook als je die daar zou hebben.
Geen kosten voor (fortis)fondsen op de effectenrekening.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Hoofdbank met bijhorende zichtrekening is Dexia, omwille van de snelheid waarmee verrichten uitgevoerd worden, kantoor dichtbij en krijg er goede service.
+1relativity schreef: Hoofdbank met bijhorende zichtrekening is Dexia, omwille van de snelheid waarmee verrichten uitgevoerd worden, kantoor dichtbij en krijg er goede service.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Hoofdbank: argenta en dat zal normaal ( niets is zeker ) zo blijven.
Heb nog een betalende zichtrekening bij KBC maar vanaf ik daar enkele producten kan verkopen ben ik daar definitief weg.
Heb nog een betalende zichtrekening bij KBC maar vanaf ik daar enkele producten kan verkopen ben ik daar definitief weg.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik zit bij Dexia. Ben er tevreden over, ook mijn spaargeld zit daar. Heb wel duizend en één spaarrekeningen maar die gebruik ik eigenlijk niet meer buiten dan die van keytrade. Veiliger dan bij Dexia kan je spaargeld niet zitten, het ACW is grootaandeelhouder via arcofin 
Keytrade en rabobank voor de beurs.

Keytrade en rabobank voor de beurs.
Ik had vroeger mijn zichtrekening ook bij Dexia, nu sinds een dik jaar en half bij Keytrade. Zelf heb ik eigenlijk in al die jaren nooit iets gemerkt van die befaamde blazing Dexia speed, maar dat kan ook zijn omdat ik er vroeger niet zo bedreven mee bezig was... Zit allessinds goed bij Keytrade. 

Dit is nu wel een zéééér kleine steekproef maar wat ik momenteel toch concludeer 
- Dat ondanks dat de spaargidsers gratis rekeningen prefereren toch meer dan de helft kiest voor een betalende rekening bij een grootbank als primaire zichtrekening.
- De gratis ING-Lion account (je kan naast de vele reclame niet naast kijken) hier toch (nog) niet zoveel succes kent.
- Fortis dat met veel voorsprong de grootste bank in België is, zou het een jaar geleden heel wat meer stemmen hebben gehaald op dit forum? Hebben de spaargidsers Fortis verlaten?

- Dat ondanks dat de spaargidsers gratis rekeningen prefereren toch meer dan de helft kiest voor een betalende rekening bij een grootbank als primaire zichtrekening.
- De gratis ING-Lion account (je kan naast de vele reclame niet naast kijken) hier toch (nog) niet zoveel succes kent.
- Fortis dat met veel voorsprong de grootste bank in België is, zou het een jaar geleden heel wat meer stemmen hebben gehaald op dit forum? Hebben de spaargidsers Fortis verlaten?
Welke meerwaarde biedt een grootbank?
Wel, meer mogelijkheden tot dagelijkse geldzaken: bijv. vreemden munten kunnen bestellen, enzovoortgeengeld schreef: Welke meerwaarde biedt een grootbank?
Ik laat het geld ontvangen op een dexia rekening omdat ik niet anders kan en sas het dan door naar argenta. Zo heb ik ook ergens een duidelijk zicht van ontvangst en uitgaven. Maar dexiabank is gewoon een graaibank als een ander.
Argentakaart en visa is gratis. Dat vind ik nog altijd positief.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
Lukske schreef: Ik laat het geld ontvangen op een dexia rekening omdat ik niet anders kan en sas het dan door naar argenta. Zo heb ik ook ergens een duidelijk zicht van ontvangst en uitgaven. Maar dexiabank is gewoon een graaibank als een ander.
Oké bij Dexia kost bankieren geld maar Dexia geeft wel een betere rente dan Argenta. En ze hebben automaten voor betalingen, afschriften, cash IN, OUT...
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Heb alle voor en nadelelen van de verschillende banken onderzocht.
Voor mij persoonlijk kwam argenta er het beste uit.
Ik heb geen nood aan 'professioneel advies' van adviseur uit de grootbanken, ik ga zelden tot nooit cash halen aan de balie, ik heb geen nood aan hun dure effectenrekeningen,...
Ik wil niet betalen voor hun riante beloningen die men uitkeert aan het personeel (kaderfuncties), aan de sponsering van voetbalclubs,...
Kan je je hiermee niet akkoord verklaren en heb je er geen probleem mee om tussen de 40 en 85 euro te betalen voor een zichtrekening en betaalkaart, dan is een grootbank uw bank
Voor mij persoonlijk kwam argenta er het beste uit.
Ik heb geen nood aan 'professioneel advies' van adviseur uit de grootbanken, ik ga zelden tot nooit cash halen aan de balie, ik heb geen nood aan hun dure effectenrekeningen,...
Ik wil niet betalen voor hun riante beloningen die men uitkeert aan het personeel (kaderfuncties), aan de sponsering van voetbalclubs,...
Kan je je hiermee niet akkoord verklaren en heb je er geen probleem mee om tussen de 40 en 85 euro te betalen voor een zichtrekening en betaalkaart, dan is een grootbank uw bank

- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Het is altijd wel iets: een grootbank kost geld, maar je hebt alles erop en eraan.
Argenta is gratis en dan heb je het gehad.
Gratis én toch service: dat ze eens een voorbeeld nemen aan Keytrade...
Met dank aan de tips van andere spaargidsers klant geworden daar, 100% een aanrader!
Argenta is gratis en dan heb je het gehad.
Gratis én toch service: dat ze eens een voorbeeld nemen aan Keytrade...
Met dank aan de tips van andere spaargidsers klant geworden daar, 100% een aanrader!
Laatst gewijzigd door relativity op 31 augustus 2009, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Of men nu voor argenta of keytrade kiest, maakt niet zoveel uit, het belangrijkste is dat beide aantonen dat een gratis rekening zeker niet 'minderwaardig' is aan een betalende varianten (integendeel zelf).
Persoonlijk heb ik argenta boven keytrade verkozen, omdat ik een bank zocht waar ik later een hypothecaire lening kan krijgen + het feit dat er kantoren zijn waar men terecht kan.
Persoonlijk heb ik argenta boven keytrade verkozen, omdat ik een bank zocht waar ik later een hypothecaire lening kan krijgen + het feit dat er kantoren zijn waar men terecht kan.