Bijdrage van de inwonende partner?
Bijdrage van de inwonende partner?
Ik vroeg me af of hier iemand op het forum ervaringen kan delen hoe de gezamenlijke kosten worden gedeeld/verdeeld?
Mijn vriendin is onlangs bij me komen inwonen en wat de bijdrage betreft zijn er toch wat vraagtekens en issues geweest.
Ik ben namelijk eigenaar van mijn woning en ik betaal momenteel:
hypotheek.
de energie.
de gemeente en provinciebelastingen
onderhoud.
de verzekeringen (inclusief WA en rechtsbijstand).
internet, TV en vaste telefoon
+ voeding en drank
Maw zowat alles eigenlijk. De argumentatie van de partner is in de trant van 'maar jij bent eigenaar van je woning, dus je bouwt zowiezo vermogen op met je vastgoed'. Vinden jullie dit fair? Ik heb er een wrang gevoel bij.
Mijn vriendin is onlangs bij me komen inwonen en wat de bijdrage betreft zijn er toch wat vraagtekens en issues geweest.
Ik ben namelijk eigenaar van mijn woning en ik betaal momenteel:
hypotheek.
de energie.
de gemeente en provinciebelastingen
onderhoud.
de verzekeringen (inclusief WA en rechtsbijstand).
internet, TV en vaste telefoon
+ voeding en drank
Maw zowat alles eigenlijk. De argumentatie van de partner is in de trant van 'maar jij bent eigenaar van je woning, dus je bouwt zowiezo vermogen op met je vastgoed'. Vinden jullie dit fair? Ik heb er een wrang gevoel bij.
Re: Bijdrage van de inwonende partner?
Nee, absoluut unfair.
Dat is 'n redelijk argument om niet mee te betalen voor de hypotheek, maar energie, internet edm zou ze toch moeten bijdragen vind ik. Alleen kosten die niet veranderen of zij er bij woont of niet, zijn in mijn ogen voor de eigenaar.
Dat is 'n redelijk argument om niet mee te betalen voor de hypotheek, maar energie, internet edm zou ze toch moeten bijdragen vind ik. Alleen kosten die niet veranderen of zij er bij woont of niet, zijn in mijn ogen voor de eigenaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als je je eigendom zou verhuren, en je zou ergens anders een pand huren, moet je ook huishuur betalen, dan is het de huurders die uw hypotheek betalen, en niet deels door je inwonende partner.
Ik zat in dezelfde situatie maar we hadden allebei een woning.
Bizar dat jullie het voor het samenwonen nog niet over gehad hebben.
Wij delen onze vaste kosten: elektriciteit, water, eten, ....
De lening is voor de eigenaar.
Mocht ik van u zijn, zou ik een gezamelijke zichtrekening openen en daar alle vaste kosten van afnemen.
Mocht ik van u zijn, zou ik een gezamelijke zichtrekening openen en daar alle vaste kosten van afnemen.
-
Waterlander
- Newbie

Het relaas van de topicstarter is vreemd.
Als zijn vriendin zich echt zo gedraagt als hierboven beschreven staat, moet er meer aan de hand zijn dan wat wij hier kunnen lezen.
Bijvoorbeeld: topicstarter is niet in staat voor zichzelf te zorgen en moet dag en nacht met zorg omringd worden. In dat geval zou de vriendin eerder een inwonende verzorgster zijn dan een liefdevolle levensgezellin.
Als mijn fantasie ook echt fantasie zou zijn, begrijp ik niet hoe topicstarter zich op zo'n infame wijze laat misbruiken.
Dit kan nooit goed aflopen!
Hopen op verandering is wishfull thinking en kan ts rustig op zijn buik schrijven.
Dumpen dat stuk vreten en liever vandaag dan morgen!
Als zijn vriendin zich echt zo gedraagt als hierboven beschreven staat, moet er meer aan de hand zijn dan wat wij hier kunnen lezen.
Bijvoorbeeld: topicstarter is niet in staat voor zichzelf te zorgen en moet dag en nacht met zorg omringd worden. In dat geval zou de vriendin eerder een inwonende verzorgster zijn dan een liefdevolle levensgezellin.
Als mijn fantasie ook echt fantasie zou zijn, begrijp ik niet hoe topicstarter zich op zo'n infame wijze laat misbruiken.
Dit kan nooit goed aflopen!
Hopen op verandering is wishfull thinking en kan ts rustig op zijn buik schrijven.
Dumpen dat stuk vreten en liever vandaag dan morgen!
Dat je partner, zeker ih begin, niet ad lening meebetaalt is logisch. Maar alle andere kosten 50/50 lijkt me logisch. Zeker in normale situaties.
Tenzij dat 1 van jullie uitbundige kosten heeft.
Stel dat jij bv 1 fles wijn van 30 euro per dag drinkt en je partner drinkt niets, ... .
Tenzij dat 1 van jullie uitbundige kosten heeft.
Stel dat jij bv 1 fles wijn van 30 euro per dag drinkt en je partner drinkt niets, ... .
-
anonymous9
Tenzij de TS 50 is, en het vrouwke een poepeke van 20 is 
Ik had het er wel degelijk over voor we gingen samenwonen, we hebben dit zelfs heel doordacht besproken en uiteindelijk (weliswaar met de nodige vreemdsoortige weerstand van harentwege) waren we een klein bedrag overeengekomen in verhouding met het lage inkomen (uitkering momenteel als werkzoekende). Maar kijk na een paar maanden was zelfs dat teveel en is ze gestopt met dat bij te dragen.Jintro schreef:Ik zat in dezelfde situatie maar we hadden allebei een woning.
Inderdaad, nu zit ik met een gedomicilieerde inwonende en daar sta je dan..
-
anonymous9
En hebt ge het 'gevoel' dat ze van u profiteert op alle vlakken?
En misschien een gekke vraag, maar waar spendeert ze dan haar uitkering aan?
En misschien een gekke vraag, maar waar spendeert ze dan haar uitkering aan?
-
kurjeuzeneuze
- Newbie

Dit is dan het tweede draadje met hetzelfde onderwerp. raar
-
kurjeuzeneuze
- Newbie

Als je zo'n 'overzeese' partner in huis haalt, dan heb je het wel zitten : die betalen niets, hebben niets, en kunnen niets. Alleen pronken op straat met een zonnebril in hun haar. En als ze toch eens wat geld bemachtigen, dan gaat dat linea recto via western union naar de andere kant van de wereld, maar daar weet de andere meestal niets van.
-
Waterlander
- Newbie

Heb jij terzake enige ervaring?kurjeuzeneuze schreef:Als je zo'n 'overzeese' partner in huis haalt, dan heb je het wel zitten : die betalen niets, hebben niets, en kunnen niets. Alleen pronken op straat met een zonnebril in hun haar. En als ze toch eens wat geld bemachtigen, dan gaat dat linea recto via western union naar de andere kant van de wereld, maar daar weet de andere meestal niets van.
Of is dat weer een van die boude stellingen enkel gebaseerd op toogpraat van lieden die wschl nog nooit verder dan hun dorpje geweest zijn?
En enigszins terzijde ... raar dat mijnheer pastoor als winkelraam-anti-racist hier nog niet over gevallen is.
-
Leemans-broertje
- VIP member

- Contacteer:
words, words, ....kurjeuzeneuze schreef:Als je zo'n 'overzeese' partner in huis haalt, dan heb je het wel zitten : die betalen niets, hebben niets, en kunnen niets. Alleen pronken op straat met een zonnebril in hun haar. En als ze toch eens wat geld bemachtigen, dan gaat dat linea recto via western union naar de andere kant van de wereld, maar daar weet de andere meestal niets van.
Pronken op straat: heb je daar een bewijs van (foto b.v.) ?
Bij mij is het nochtans niemand van overzees, een rasechte autochtoon..