bijkomende kosten aankoop woning
TIP
bijkomende kosten aankoop woning
Hallo iedereen
Onlangs heb ik een woning aangekocht van € 245.000 (groot beschrijf).
Het te ontlenen bedrag bij de bank komt uit op € 185.000.
Nu vraag ik me af hoeveel de totale bijkomende aanschafkosten bedragen.
Na enkele berekeningen op DEFA, Fortis, Spaargids, ... kom ik steeds uit op € 25.000 voor de aankoopakte en rond de € 5.000-6.000 notaris- en bankkosten. Die € 6.000 is zelf ruim gerekend.
Aankoopakte: € 25.000 (inclusief registratierechten, ereloon notaris, diverse aktekosten)
Leningsakte: € 6.000 (registratie- en inschrijvingsrecht, ereloon notaris, ereloon hypotheekbewaarder, diverse aktekosten, dossierkosten bank)
Mijn bank beweert nu dat ik toch wel makkelijk € 10.000 moet rekenen voor deze kosten.
Zijn er bepaalde kosten die ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt.
Onlangs heb ik een woning aangekocht van € 245.000 (groot beschrijf).
Het te ontlenen bedrag bij de bank komt uit op € 185.000.
Nu vraag ik me af hoeveel de totale bijkomende aanschafkosten bedragen.
Na enkele berekeningen op DEFA, Fortis, Spaargids, ... kom ik steeds uit op € 25.000 voor de aankoopakte en rond de € 5.000-6.000 notaris- en bankkosten. Die € 6.000 is zelf ruim gerekend.
Aankoopakte: € 25.000 (inclusief registratierechten, ereloon notaris, diverse aktekosten)
Leningsakte: € 6.000 (registratie- en inschrijvingsrecht, ereloon notaris, ereloon hypotheekbewaarder, diverse aktekosten, dossierkosten bank)
Mijn bank beweert nu dat ik toch wel makkelijk € 10.000 moet rekenen voor deze kosten.
Zijn er bepaalde kosten die ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt.
Re: bijkomende kosten aankoop woning
http://www.hoeveelkostmijnhuis.be/extra-kosten" onclick="window.open(this.href);return false;
Je eigen berekeningen lijken me inderdaad ook eerder te kloppen, tenzij ik iets over het hoofd zie.
Succes!
Je eigen berekeningen lijken me inderdaad ook eerder te kloppen, tenzij ik iets over het hoofd zie.
Succes!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.