bijlenen?
TIP
bijlenen?
Hoi,
In 2010 gingen wij een lening aan voor onze huidige woning. Wij denken er nu over na om onze huidige woning te verkopen en een meer recentere woning te kopen.
Mijn vraag bij deze is : kunnen wij onze huidige lening behouden en extra krediet bijlenen of zullen wij deze lening moeten aflossen en een nieuwe lening aangaan? Het zit namelijk zo dat onze huidige lening een 3/3/3 is en dat we sinds de herziening vorig jaar een enorm lage rentevoet hebben , die zullen we nooit kunnen bekomen met een nieuwe lening
In 2010 gingen wij een lening aan voor onze huidige woning. Wij denken er nu over na om onze huidige woning te verkopen en een meer recentere woning te kopen.
Mijn vraag bij deze is : kunnen wij onze huidige lening behouden en extra krediet bijlenen of zullen wij deze lening moeten aflossen en een nieuwe lening aangaan? Het zit namelijk zo dat onze huidige lening een 3/3/3 is en dat we sinds de herziening vorig jaar een enorm lage rentevoet hebben , die zullen we nooit kunnen bekomen met een nieuwe lening
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: bijlenen?
Altijd eens informeren wat nieuwe rentevoeten doen.
De nieuwe lage rentevoet is immers maar voor 3 jaar van toepassing.
De nieuwe lage rentevoet is immers maar voor 3 jaar van toepassing.
-
bartiebart
- Full Member

- Contacteer:
gewoon effe curiues, hoeveel is die huidige lage rentevoet voor 3/3/3 dan...
en inderdaad is deze maar voor 3 jaar geldig... als je op 30 jaar geleend heb zijn er nog vele aanpassingen... op 15 jaar ietje minder natuurlijk...
altijd de worst case pakken natuurlijk, maar die wordt enkel maar beter nu je in het begin van je lening minder betaalt en toch meer kapitaal aflost met die lage rentevoet...
en inderdaad is deze maar voor 3 jaar geldig... als je op 30 jaar geleend heb zijn er nog vele aanpassingen... op 15 jaar ietje minder natuurlijk...
altijd de worst case pakken natuurlijk, maar die wordt enkel maar beter nu je in het begin van je lening minder betaalt en toch meer kapitaal aflost met die lage rentevoet...
we zitten nu aan een rentevoet van 2,05 , heel laag dus , resterende looptijd 11jaar
hier had ik al van gehoord maar ik dacht dat dit alleen kon als je lening hetzelfde bedrag blijft , misschien toch best eens horen bij de bank want uit onze papieren van de lening kan ik niet uitmaken of bijlenen nu mogelijk is of nietanonymous schreef:Dat is normaalgezien mogelijk ja. Dit heet een pandwissel.