Binck Bank wijzigt algemene voorwaarden
TIP
Binck Bank wijzigt algemene voorwaarden
Wij hebben onze documentatie aangepast zodat deze nog duidelijker afgestemd is op uw persoonlijk profiel als belegger. Deze aanpassingen gebeuren overeenkomstig artikel 2.29 van de Algemene Voorwaarden en gelden voor u vanaf 4 december 2019.
Wat verandert er?
Om de voorwaarden die betrekking hebben op uw portefeuille(s) duidelijk te onderscheiden van de voorwaarden die gebonden zijn aan uw relatie met BinckBank in het algemeen, hebben we aparte documenten opgemaakt.
Uw relatie met BinckBank wordt voortaan beheerst door de ingekorte Algemene Voorwaarden van BinckBank.
De contractuele bepalingen die gaan over de dienstverlening Zelf Beleggen werden uit de Algemene Voorwaarden gehaald en opgenomen in de nieuwe Bijzondere Voorwaarden Zelf Beleggen. Daarnaast blijven de Bijzondere Voorwaarden Laten Beleggen bestaan zoals onze Laten Beleggers ze kennen.
Zo wordt het voor elke klant duidelijker welke specifieke voorwaarden betrekking hebben op welk facet van de overeenkomst met BinckBank.
De aangepaste documentatie
Kortweg zijn vanaf 4 december volgende documenten op u van toepassing:
Voor Zelf Beleggers:
De Algemene Voorwaarden van BinckBank
De Bijzondere Voorwaarden Zelf Beleggen
Voor Laten Beleggers:
De Bijzondere Voorwaarden Laten Beleggen
Voor Samenbeleggers (Zelf én Laten Beleggers):
De Bijzondere Voorwaarden Zelf Beleggen
De Bijzondere Voorwaarden Laten Beleggen
Inhoudelijk hebben we enkele aanpassingen gemaakt aan de Algemene en de toepasselijke Bijzondere Voorwaarden, naar aanleiding van gewijzigde wet- en regelgeving en updates in onze dienstverlening.
U kan de aangepaste voorwaarden in het Documentencenter op onze website vinden of via deze link:
https://www.binck.be/documentencenter#voorwaarden
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Binck Bank wijzigt algemene voorwaarden
Conclusie van dit verhaal? Verandert er echt iets voor de gebruikers?
Allicht wel, zeker.... ergens in de kleine lettertjes. 
hoe meer ze de eventuele veranderingen verbergen, hoe minder vragen ze krijgen. Dat zal wel hun bedoeling zijn, en terwijl hebben ze zich ingedekt met de kleine letterjes
-
Jozefien1969
- Hero Member

- Contacteer:
Tja, dan zij wij klanten fout toch? Ook ik heb niet alles nagelezen, heb alleen de tarieven bekeken. Slecht van mij en van iedereen?????
Wie heeft alles goed gelezen?
Het zou toch veel klantvriendelijker zijn als ze in zulke gevallen de wijzigingen opsommen...
Of nog beter: ze zouden in de documenten kunnen markeren welke woorden/zinnen nieuw of gewijzigd zijn.
Eigenlijk zouden we zelf een automatische vergelijking tussen 2 pdf's kunnen doen. Zijn jullie daar net als ik te lui voor?
Of nog beter: ze zouden in de documenten kunnen markeren welke woorden/zinnen nieuw of gewijzigd zijn.
Eigenlijk zouden we zelf een automatische vergelijking tussen 2 pdf's kunnen doen. Zijn jullie daar net als ik te lui voor?
Gisteren een onverwachte mail gekregen van BinckBank:
Beste heer .......,
Graag willen wij u via deze e-mail op de hoogte brengen van de eenzijdige opzegging van uw rekening. We hebben vastgesteld dat het klantprofiel van uw rekening niet langer overeenstemt met het beleid inzake rekeningbeheer van BinckBank.
Uw rekening zal over 30 dagen gesloten worden. Als bijlage vindt u ook de brief die wij u vandaag
aangetekend opsturen.
Bij veel over en weer sturen van mail en telefoongesprek waar ze onmiddellijk geen antwoord op hadden kreeg ik mail terug:
Hartelijk dank voor uw telefoongesprek. Zoals mijn collega in zijn vorige mail al aangaf, kan u niet langer klant blijven bij Binckbank omdat u klantprofiel niet langer overeenstemt met het beleid dat Binckbank voert.
Dit heeft in hoofdzaak te maken met het feit dat u permanent in Thailand woont.
Ik ben gepensioneerd en belastingplichtig in België en beleg niet meer dan 15000 euro en daar sta ik dan na 10 jaar klant met de keuze ergens anders onderdak vinden of alles verkopen (met verlies)
Beste heer .......,
Graag willen wij u via deze e-mail op de hoogte brengen van de eenzijdige opzegging van uw rekening. We hebben vastgesteld dat het klantprofiel van uw rekening niet langer overeenstemt met het beleid inzake rekeningbeheer van BinckBank.
Uw rekening zal over 30 dagen gesloten worden. Als bijlage vindt u ook de brief die wij u vandaag
aangetekend opsturen.
Bij veel over en weer sturen van mail en telefoongesprek waar ze onmiddellijk geen antwoord op hadden kreeg ik mail terug:
Hartelijk dank voor uw telefoongesprek. Zoals mijn collega in zijn vorige mail al aangaf, kan u niet langer klant blijven bij Binckbank omdat u klantprofiel niet langer overeenstemt met het beleid dat Binckbank voert.
Dit heeft in hoofdzaak te maken met het feit dat u permanent in Thailand woont.
Ik ben gepensioneerd en belastingplichtig in België en beleg niet meer dan 15000 euro en daar sta ik dan na 10 jaar klant met de keuze ergens anders onderdak vinden of alles verkopen (met verlies)