Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Sparen Vraag het aan de financiële instelling Vraag het aan BinckBank
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.

BinckBank geeft antwoord op je vragen omtrent hun producten en diensten
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
478 berichten
  • Pagina 8 van 32
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 32
  • Volgende
Ayhrual
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Ayhrual
Verstuur privébericht

Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.

• Citeer

Bericht door Ayhrual » 18 mei 2021, 14:45

pieterken schreef: ↑17 mei 2021, 15:59
ldwjr schreef: ↑17 mei 2021, 15:26Kan je is wat voorbeelden geven? Ik vermoed dat het hier om dingen gaan die gewoon niet mogen aangekocht worden omwille van de PRIIPS wetgeving (en die je dus op andere platformen ook niet gaat vinden)...
Niets speciaals hoor, allemaal pink sheet van de OTC die ik zonder problemen bij Binck kon aan en verkopen. Enkele tickers : EMDF, ILST,
Dit is zeker speciaals aangezien BBK aangekondigd heeft dat ze binnenkort geen pink sheet OTC aankopen meer zal toelaten.

jens_dev
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer jens_dev
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door jens_dev » 18 mei 2021, 19:42

Weet niet of dit al gepost is, maar alle tarieven staan hier:
https://www.home.saxo/-/media/documents ... 7723C7D0C1}

Jozefien1969
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Jozefien1969
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Jozefien1969 » 18 mei 2021, 21:48

BEspaar schreef: ↑17 mei 2021, 16:16
eddyl schreef: ↑17 mei 2021, 16:12 Wordt Saxo dan aanzien als buitenlandse rekening?
Neen, zeker niet, hooguit als een veel slechtere broker waardoor mensen mss willen switchen.
Bolero had het dit jaar zo druk dat ze amper beleggers met speciale wensen te woord konden staan! Binck stond die mensen wel te woord. Bolero lijkt een korte termijndenker te zijn, Binck geeft de belegger nog het gevoel dat ze zich mogen aanmelden. En we mogen nog bellen, Bolero heeft geen tijd meer om telefonisch contact met u op te nemen, of u moet al een oude, trouwe - lees heel grote belegger zijn -. Niet fraai van Bolero.

grogro
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer grogro
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door grogro » 18 mei 2021, 23:32

Uiteindelijk ingelogd geraakt na veel tijd, ik haat tijd verliezen, ik zou administratie kosten moeten aanrekenen.
Verschillende vragen vind ik geen antwoord op.
Bereikbaarheid is 0/10, ticket aanmaken lukt niet, mijn persoonlijke gegevens bekijken lukt niet, veel lukt niet. Veel dingen vind ik niet terug. Ik zit met nog heel veel vragen, vroeger kon ik gewoon een mail sturen, dit lukt niet meer.
Mijn dividend van Brederode (nu maandag) vind ik nergens terug, ook niet op de oude Binck site. Wat met mijn bijkomende cash dat ik nog moet ontvangen van het verhoogde bod van Zenitel? Ik vind nergens mijn BE rekening nummer, is dat hetzelfde gebleven? Moet ik tegenpartijen (aandelen op naam) verwittigen dat mijn rekeningnummer gewijzigd is? Waar vind ik terug dat ik gekozen heb voor kapitaalsverhogingen in plaats van cash dividend? ... En wat is in godsnaam die price Alerter waar m'n voor kan inschrijven? Overschrijven van Saxo naar mijn tegenrekening lijkt me enorm ingewikkeld, moet m'n daarvoor speciaal contact opnemen? ... Ik zal nog veel van mijne tijd verliezen vrees ik.

eddyl
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer eddyl
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door eddyl » 19 mei 2021, 09:03

Opzoekingen (bijv. nalatenschap en beslaglegging) 60€/uur. Wel een stevig bedrag als je niet weet hoeveel uren ze gaan bezig zijn.

nickname
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer nickname
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door nickname » 19 mei 2021, 09:16

grogro schreef: ↑18 mei 2021, 23:32 Uiteindelijk ingelogd geraakt na veel tijd, ik haat tijd verliezen, ik zou administratie kosten moeten aanrekenen.
Verschillende vragen vind ik geen antwoord op.
Bereikbaarheid is 0/10, ticket aanmaken lukt niet, mijn persoonlijke gegevens bekijken lukt niet, veel lukt niet. Veel dingen vind ik niet terug. Ik zit met nog heel veel vragen, vroeger kon ik gewoon een mail sturen, dit lukt niet meer.
Mijn dividend van Brederode (nu maandag) vind ik nergens terug, ook niet op de oude Binck site. Wat met mijn bijkomende cash dat ik nog moet ontvangen van het verhoogde bod van Zenitel? Ik vind nergens mijn BE rekening nummer, is dat hetzelfde gebleven? Moet ik tegenpartijen (aandelen op naam) verwittigen dat mijn rekeningnummer gewijzigd is? Waar vind ik terug dat ik gekozen heb voor kapitaalsverhogingen in plaats van cash dividend? ... En wat is in godsnaam die price Alerter waar m'n voor kan inschrijven? Overschrijven van Saxo naar mijn tegenrekening lijkt me enorm ingewikkeld, moet m'n daarvoor speciaal contact opnemen? ... Ik zal nog veel van mijne tijd verliezen vrees ik.
is idd een zeer summier platform, en ja, waar zijn die dividenden naartoe?

Moet op dat ventje, rechtsboven, klikken.
Daar is vanalles te vinden.

ThomasDM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer ThomasDM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ThomasDM » 19 mei 2021, 09:42

eddyl schreef: ↑19 mei 2021, 09:03 Opzoekingen (bijv. nalatenschap en beslaglegging) 60€/uur. Wel een stevig bedrag als je niet weet hoeveel uren ze gaan bezig zijn.
Dat is al jaren zo hoor.

Fientje
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Fientje
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Fientje » 19 mei 2021, 10:19

jens_dev schreef: ↑18 mei 2021, 19:42 Weet niet of dit al gepost is, maar alle tarieven staan hier:
Eentje valt me op: Euronext Dublin, 7€. Iets voor de total producers.... Nochtans echt euronext.

Oh, en verder, Bolero durft wel eens wat inningskosten bij buitenlandse dividenden aanrekenen.

reteiP
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer reteiP
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door reteiP » 19 mei 2021, 10:31

Fientje schreef: ↑19 mei 2021, 10:19
jens_dev schreef: ↑18 mei 2021, 19:42 Weet niet of dit al gepost is, maar alle tarieven staan hier:
Oh, en verder, Bolero durft wel eens wat inningskosten bij buitenlandse dividenden aanrekenen.
Klopt, Bolero neemt 2% van een buitenlands dividend. Eerst gaan de bronheffing en roerende voorheffing er af. Dus bijvoorbeeld voor een US aandeel houd je 58,3% netto over. (wat bij een andere broker 59,5% zou zijn). Het eigenlijk verschil is dus maar 1,2% en niet de kost van 2%
72% aandelen, 16% obligaties, 12% cash

B7H4long
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer B7H4long
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door B7H4long » 19 mei 2021, 10:41

grogro schreef: ↑18 mei 2021, 23:32 Ik zal nog veel van mijne tijd verliezen vrees ik.
Heb je reeds hun demo bekeken?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.

DonDraper
Sr. Member
Sr. Member
Contacteer:
Contacteer DonDraper
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door DonDraper » 19 mei 2021, 19:13

Ik heb vandaag waarschijnlijk een dividend ontvangen, want de stand van mijn rekening is hoger dan gisteren. Maar gewoonweg simpel de transacties op uw rekening raadplegen lukt dus niet. ??? Je kan wel een overzicht downloaden in pdf of excel, maar loopt maar tot gisteren. Dus met een beetje geluk zal ik morgen kunnen nagaan wat er vandaag op mijn rekening is gebeurd. Bij Binck was het gewoon een simpele klik om uw rekening raad te plegen, maar bij Saxo vinden ze dit blijkbaar niet nodig.

Mijn besteedbare ruimte is trouwens 7,25 euro minder dan wat er op mijn rekening staat. Er zijn geen lopende orders, dus geen idee waarom dit vaststaat. Het is wel net de kost van een Belgisch order, maar als je een buitenlands order zou inleggen klopt dit al niet.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)

MisterDax
Jr. Member
Jr. Member
Contacteer:
Contacteer MisterDax
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door MisterDax » 19 mei 2021, 19:26

DonDraper schreef: ↑19 mei 2021, 19:13 Ik heb vandaag waarschijnlijk een dividend ontvangen, want de stand van mijn rekening is hoger dan gisteren. Maar gewoonweg simpel de transacties op uw rekening raadplegen lukt dus niet. ??? Je kan wel een overzicht downloaden in pdf of excel, maar loopt maar tot gisteren. Dus met een beetje geluk zal ik morgen kunnen nagaan wat er vandaag op mijn rekening is gebeurd. Bij Binck was het gewoon een simpele klik om uw rekening raad te plegen, maar bij Saxo vinden ze dit blijkbaar niet nodig.

Mijn besteedbare ruimte is trouwens 7,25 euro minder dan wat er op mijn rekening staat. Er zijn geen lopende orders, dus geen idee waarom dit vaststaat. Het is wel net de kost van een Belgisch order, maar als je een buitenlands order zou inleggen klopt dit al niet.
Wennen aan iets nieuws is niet altijd makkelijk maar naar mijn mening was het Binck platform echt stukken beter dan dit van Saxo. Zeer onoverzichtelijk, zeer beperkte info, visueel een ramp zijn mijn voorlopige eerste indrukken.

Ik dacht dat men enkel de naam zou veranderen en het platform een ander kleurtje zou krijgen :D

ThomasDM
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer ThomasDM
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ThomasDM » 19 mei 2021, 19:42

DonDraper schreef: ↑19 mei 2021, 19:13 Ik heb vandaag waarschijnlijk een dividend ontvangen, want de stand van mijn rekening is hoger dan gisteren. Maar gewoonweg simpel de transacties op uw rekening raadplegen lukt dus niet. ??? Je kan wel een overzicht downloaden in pdf of excel, maar loopt maar tot gisteren. Dus met een beetje geluk zal ik morgen kunnen nagaan wat er vandaag op mijn rekening is gebeurd. Bij Binck was het gewoon een simpele klik om uw rekening raad te plegen, maar bij Saxo vinden ze dit blijkbaar niet nodig.

Dat vind ik dus ook een enorme verslechtering.

In het activiteitenlog zie je dan een cryptische melding
Cash balance net change x.x; Changed from x.x to x.x by Back Office
Om te weten van welk aandeel het is, plus de detailberekening, moet je inderdaad een dag wachten tot die PDF file gegenereerd kan worden ::)

Marcel1
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer Marcel1
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Marcel1 » 19 mei 2021, 20:44

MisterDax schreef: ↑19 mei 2021, 19:26

Wennen aan iets nieuws is niet altijd makkelijk maar naar mijn mening was het Binck platform echt stukken beter dan dit van Saxo. Zeer onoverzichtelijk, zeer beperkte info, visueel een ramp zijn mijn voorlopige eerste indrukken.

Ik dacht dat men enkel de naam zou veranderen en het platform een ander kleurtje zou krijgen :D
Ik dacht ook dat het platform hetzelfde zou zijn, Blijkbaar niet.
Ik ben nog niet aan de beurt maar als ik dat hier allemaal lees zal ik toch de zelfcontrole missen.
Het is in ieder geval geen reclame dat men hier spreekt van verhuizen!

Defcon
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer Defcon
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Defcon » 19 mei 2021, 22:42

Vandaag van de daling gebruik gemaakt om VWCE bij te kopen. Er werd 1,32% tob aangerekend. Toch een flink verschil met 0,12% op een aankoop van net geen 5k.

Via een support ticket had ik op voorhand wel gevraagd of ze me konden garanderen het foutief aangerekende stuk tax terug te zullen betalen. (Want ze reageerden eerst dat het kon zijn ´dat enkel hun kostensimulatie voor aankoop foutief was, niet de eigenlijke aankoop´. Nou, bleek effectief van wel dus).

We zullen zien of ze het binnenkort echt crediteren naar mn account.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

478 berichten
  • Pagina 8 van 32
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 32
  • Volgende

Terug naar “Vraag het aan BinckBank”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy