Biotech aandelen
TIP
Biotech aandelen
Wat is de reden dat biotech aandelen (galapagos - ablynx - tigenix - mdx health) de laatste tijd hebben af te rekenen met enorme dalingen terwijl er geen negatief nieuws geweest is? En dan als grootste voorbeeld galapagos??
Re: Biotech aandelen
Biotech als sector is dit jaar allesbehalve consistent. Grote dalingen a plenty (zie XBI bijvoorbeeld). Ik focus voornamelijk op biotech in US en heb pas enkele weken een kleine positie in GLPG geopend rond 70 aangezien ik de daling ook overdreven vind.
Was voor Galapagos niet de public offering de boosdoener?
Was voor Galapagos niet de public offering de boosdoener?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik denk dat het momentum van Galapagos voorbij is! De koers is overgewaardeerd geweest in maart aan 85€ en komt nu met rasse schreden terug naar normale koersen van + - 55 - 60 euro. Het aandeel zal pas terug richting 80 - 85 € gaan wanneer er daadwerkelijk concrete resultaten en producten zijn. Analisten die spreken over 100 euro en meer geloven nog in sprookjes en er hebben zich wel wat beleggers aan laten vangen.
Wat denken jullie?
Ik zie de koers pas terug boven de 70€ na november - december van 2017.
Wat denken jullie?
Ik zie de koers pas terug boven de 70€ na november - december van 2017.
Ik ga deels akkoord. Ik geef u gelijk als de koers van 85 teveel was. Want in die prijs zat filgotinib tegen CF al in verrekend.
Ik vind de daling van gisteren na het nieuws van VRTX trouwens ook gerechtvaardigd, ookal staat het aandeel al ruim 20% lager dan de top van enkele maanden geleden.
100 euro is wel degelijk een gerechtvaardigd koersdoel, mits kanttekeningen. Gebaseerd op wat we nu weten liggen ze een 1/2 jaar achter op hun concurrent EN kijken ze aan tegen redelijk sterke resultaten in triple combo. Mits sterke resultaten in triple combo voor filgotinib en als ze de snelheid wat oppikken is 100 zeker geen onredelijk doel. Niet vergeten ze hebben ook een enorme cashberg. Maar ze mogen wel geen tijd meer verliezen. Vraag is ook wat ABBV gaat doen.
En laat ons wel wezen, een biotech aandeelprijs is 90% potentieel en hype, 10% resultaten. Meeste biotech bedrijven maken geen winst en hun marktkapitalisatie drijft enkel op hun potentieel.
Full disclosure: Ik ben long met average 70.
Trouwens voor zij die ook de US biotech markt bespelen. Ik ben long ABIO, SRPT, NEOS, ZSAN en IPCI.
NEOS en IPCI hebben een PDUFA in september. ABIO data in Augustus (mogelijks blockbuster) en SRPT speculeer ik op BO. Ben long sinds $27.
En mooi nieuws op eerste zicht voor ABLX:
http://reut.rs/2uLs3LA
Ik vind de daling van gisteren na het nieuws van VRTX trouwens ook gerechtvaardigd, ookal staat het aandeel al ruim 20% lager dan de top van enkele maanden geleden.
100 euro is wel degelijk een gerechtvaardigd koersdoel, mits kanttekeningen. Gebaseerd op wat we nu weten liggen ze een 1/2 jaar achter op hun concurrent EN kijken ze aan tegen redelijk sterke resultaten in triple combo. Mits sterke resultaten in triple combo voor filgotinib en als ze de snelheid wat oppikken is 100 zeker geen onredelijk doel. Niet vergeten ze hebben ook een enorme cashberg. Maar ze mogen wel geen tijd meer verliezen. Vraag is ook wat ABBV gaat doen.
En laat ons wel wezen, een biotech aandeelprijs is 90% potentieel en hype, 10% resultaten. Meeste biotech bedrijven maken geen winst en hun marktkapitalisatie drijft enkel op hun potentieel.
Full disclosure: Ik ben long met average 70.
Trouwens voor zij die ook de US biotech markt bespelen. Ik ben long ABIO, SRPT, NEOS, ZSAN en IPCI.
NEOS en IPCI hebben een PDUFA in september. ABIO data in Augustus (mogelijks blockbuster) en SRPT speculeer ik op BO. Ben long sinds $27.
En mooi nieuws op eerste zicht voor ABLX:
http://reut.rs/2uLs3LA
Opnieuw een sterke start van de dag voor GLPG. Breekt nu ook uit neerwaarts kanaal onder hoger dan gemiddeld volume waar het sinds April in zat. Ik ben bullish.