Bizar? Of toch niet? Rentevoeten
TIP
Bizar? Of toch niet? Rentevoeten
Ik ben mijn krediet aan het herbekijken. Nu krijg ik een voorstel voor 121 maanden. Als ik informeer naar een korter tarief dan is de rentevoet hoger, en uiteraard ook als de termijn langer is.
Dus:
120 maanden is duurder dan 121 maanden
122 maanden is duurder dan 121 maanden ( maar dat kan je nog logisch noemen)
Heeft iemand dit nog meegemaakt of is dit een verkoopstruc? En wat zou ik doen?
Dus:
120 maanden is duurder dan 121 maanden
122 maanden is duurder dan 121 maanden ( maar dat kan je nog logisch noemen)
Heeft iemand dit nog meegemaakt of is dit een verkoopstruc? En wat zou ik doen?
Re: Bizar? Of toch niet? Rentevoeten
Een voorstel van 121 maanden is het meest normale. U vraagt een lening op 10 jaar. Vermits een hypotheek 10 jaar moet duren om in aanmerking te komen voor de woonbonus , past men die maand extra toe. Het is al meermaals gebeurd dat bij een krediet van 120 maanden de 10 jaar eigenlijk niet werden gehaald : akte op vb. 22 januari 2003, laatste betaling 15 januari 2013. Is een week te weinig. Daarom die extra maand voor de zekerheid. Er zijn waarschijnlijk wel maar 120 afbetalingen. Zie één en ander na in functie van dit gegeven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Bizar? Of toch niet? Rentevoeten
Maar waarom is een kortere periode duurder?
Btw het gaat hier om een herziening dus voor mij is het getal 121 dus niet heilig: ik zal zowiezo 10 jaar of meer geleend hebben voor mijn woning.
Sunny
Btw het gaat hier om een herziening dus voor mij is het getal 121 dus niet heilig: ik zal zowiezo 10 jaar of meer geleend hebben voor mijn woning.
Sunny