BKCP - daling
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
Kamiel Buffet
Re: BKCP - daling
Ik ben niet van plan hier een oordeel te vellen over BKCP want die bank ken ik onvoldoende. Als men echter van plan is om een Top100 te maken van de domste inzendingen en opmerkingen dan moet men zeker hierboven gaan kijken want vele opmerkingen getuigen van een totaal gebrek aan financieel inzicht en kennis. Een spaarboekje is geen belegging op middellange of lange termijn en zodoende is de intrest die men daarop krijgt niet zo erg belangrijk. Of men nu 2%, 3% of 4 % krijgt op een korte termijn, dat maakt echt geen verschil. Het over en weer sassen van de ene spaarrekening naar de andere maakt dikwijls meer verlies dan de winst die men tracht te verwezenlijken.
Een spaarboekje is ook niet het aangewezen product om al uw spaarcenten op te zetten. Van zodra men wat gespaard heeft, moet men diversifieren en ook op iets langere termijn gaan beleggen. Daar zijn nog wel leuke rendementen te behalen zonder veel risico.
Bovendien vraag ik me af of de meeste hier de grote les van 2008 al vergeten zijn.
Als men telkens maar verandert naar die spaarrekening die de hoogste vergoeding geeft, dan komt men vroeg of laat weer uit bij een broertje of een zusje van Kaufthingbank en dan kan men weer staan schreien dat het de fout is van die anderen.
Gans die hype over hoogrenderende spaarboekjes is het grootste boerenbedrog dat sommige banken al ooit in de markt gezet hebben. Dat forums zoals de Spaargids hier overtuigend aan meewerken ( da's ten andere bijna de enige reden van hun bestaan ) is des te ergelijker. Was het geen organisator van dit forum die op de eerste rij stond te roepen bij de ondergang van Kaupthingbank ? Breng de lezers ( waarvan sommige hier getuigenis afleggen van weinig kennis van sparen en beleggen of door hun broodheer geinspireerd worden om de concurrentie een slag onder de gordel te verkopen ) wat elementaire kennis bij over sparen en beleggen, liefst wat aangevuld met tips en trics en het forum krijgt iets meer waarde dan ander cafépraat.
Toch nog een gelukkig nieuwjaar !
Een spaarboekje is ook niet het aangewezen product om al uw spaarcenten op te zetten. Van zodra men wat gespaard heeft, moet men diversifieren en ook op iets langere termijn gaan beleggen. Daar zijn nog wel leuke rendementen te behalen zonder veel risico.
Bovendien vraag ik me af of de meeste hier de grote les van 2008 al vergeten zijn.
Als men telkens maar verandert naar die spaarrekening die de hoogste vergoeding geeft, dan komt men vroeg of laat weer uit bij een broertje of een zusje van Kaufthingbank en dan kan men weer staan schreien dat het de fout is van die anderen.
Gans die hype over hoogrenderende spaarboekjes is het grootste boerenbedrog dat sommige banken al ooit in de markt gezet hebben. Dat forums zoals de Spaargids hier overtuigend aan meewerken ( da's ten andere bijna de enige reden van hun bestaan ) is des te ergelijker. Was het geen organisator van dit forum die op de eerste rij stond te roepen bij de ondergang van Kaupthingbank ? Breng de lezers ( waarvan sommige hier getuigenis afleggen van weinig kennis van sparen en beleggen of door hun broodheer geinspireerd worden om de concurrentie een slag onder de gordel te verkopen ) wat elementaire kennis bij over sparen en beleggen, liefst wat aangevuld met tips en trics en het forum krijgt iets meer waarde dan ander cafépraat.
-
karel
een bank die de goedkeuring draagt van het CBFA en onder het belgisch garantiestelsel valt hoort veilig te zijn.
Is dit niet het geval dan schort er iets (of véél) aan de structuur van onze overheidsinstanties.
En voor sommige mensen is het nu eenmaal nodig om luiquide middelen te hebben.
Want op korte termijn kan je nu eenmaal geen diversicatie doen zonder zéér grote onkosten te moeten betalen.
En in dat geval kan een procentje wel veel uitmaken.
Vergeet ook niet dat beleggen een groot risico inhoud, geld kan aangroeien maar evengoed verdwijnen.
Is dit niet het geval dan schort er iets (of véél) aan de structuur van onze overheidsinstanties.
En voor sommige mensen is het nu eenmaal nodig om luiquide middelen te hebben.
Want op korte termijn kan je nu eenmaal geen diversicatie doen zonder zéér grote onkosten te moeten betalen.
En in dat geval kan een procentje wel veel uitmaken.
Vergeet ook niet dat beleggen een groot risico inhoud, geld kan aangroeien maar evengoed verdwijnen.
-
Kamiel Buffet
Veilig onder CBFA-Goedkeuring:
Fortis, KBC en Dexia vielen onder die controle. Kaupthing viel onder de Luxemburgse controldienst. Voor velen is die controle meer waard dan de Belgiesche controle.
Toch zaten ze allemaal op hun knieën
Fortis, KBC en Dexia vielen onder die controle. Kaupthing viel onder de Luxemburgse controldienst. Voor velen is die controle meer waard dan de Belgiesche controle.
Toch zaten ze allemaal op hun knieën
sorry, maar voor iemand (zoals ik) die nog "niet binnen is", die nog maar enkele jaren werkt, die geen geld van thuis meekrijgt en die vroeg of laat een huisje wil kopen (kan binnen 2 jaar zijn, evengoed binnen 5 jaar) zie ik niet veel mogelijkheden dan mijn geld op iets anders te zetten dan een spaarrekening. Ik zal het immers nodig hebben binnen 2-5 jaar. Het geld allemaal beleggen? behalve dat mij dat een heel groot risico lijkt op korte termijn ben ik de les van 2008-009 inderdaad nog niet vergeten ;-)Kamiel Buffet schreef: Ik ben niet van plan hier een oordeel te vellen over BKCP want die bank ken ik onvoldoende. Als men echter van plan is om een Top100 te maken van de domste inzendingen en opmerkingen dan moet men zeker hierboven gaan kijken want vele opmerkingen getuigen van een totaal gebrek aan financieel inzicht en kennis. Een spaarboekje is geen belegging op middellange of lange termijn en zodoende is de intrest die men daarop krijgt niet zo erg belangrijk. Of men nu 2%, 3% of 4 % krijgt op een korte termijn, dat maakt echt geen verschil. Het over en weer sassen van de ene spaarrekening naar de andere maakt dikwijls meer verlies dan de winst die men tracht te verwezenlijken.
Termijnrekeningen: ik weet niet wanneer ik het nodig zal hebben, maar geld vastzetten voor 8 jaar lijkt me te lang. Wat rest me dan? Spaarrekeningen!
en 2% of 4% is voor mij een héél groot verschil ;-)
Laatst gewijzigd door Lanius op 2 januari 2010, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
karel
maar de geweldige belegger die Kamiel Buffet is zal hij wel helemaal geen verlies hebben gemaakt tijdens de crisis...
Lanius, je hebt het helemaal correct
De meeste mensen kunnen zich geen verlies op de beursen veroorloven en beschikken niet over uitgebreide rekeningen.
De grote les van 2008 heeft me vooral nog eens extra geleerd dat alles wat in de verte iets met de beurs te maken heeft grote verliezen kan noteren.
Lanius, je hebt het helemaal correct
De meeste mensen kunnen zich geen verlies op de beursen veroorloven en beschikken niet over uitgebreide rekeningen.
De grote les van 2008 heeft me vooral nog eens extra geleerd dat alles wat in de verte iets met de beurs te maken heeft grote verliezen kan noteren.
Misschien kan je niet goed lezen, of heb je nog nooit de moeite gedaan om dit hele forum eens deftig te bekijken, maar alle soorten beleggingen, waar men zijn geld in kan steken komen hier grondig aan bod. Van spaarrekeningen, termijnrekeningen, staatsobligaties, bedrijfsobligaties, pensioenfondsen, tak21-verzekeringen, fondsen, trackers tot aandelen.Kamiel Buffet schreef: Ik ben niet van plan hier een oordeel te vellen over BKCP want die bank ken ik onvoldoende. Als men echter van plan is om een Top100 te maken van de domste inzendingen en opmerkingen dan moet men zeker hierboven gaan kijken want vele opmerkingen getuigen van een totaal gebrek aan financieel inzicht en kennis. Een spaarboekje is geen belegging op middellange of lange termijn en zodoende is de intrest die men daarop krijgt niet zo erg belangrijk. Of men nu 2%, 3% of 4 % krijgt op een korte termijn, dat maakt echt geen verschil. Het over en weer sassen van de ene spaarrekening naar de andere maakt dikwijls meer verlies dan de winst die men tracht te verwezenlijken.
Trouwens als dit forum toch op niets trekt, dan moet je wel echt een idioot zijn om er te posten !
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
zit in het hetzelfde huizenschuitje als jij.Lanius schreef: sorry, maar voor iemand (zoals ik) die nog "niet binnen is", die nog maar enkele jaren werkt, die geen geld van thuis meekrijgt en die vroeg of laat een huisje wil kopen (kan binnen 2 jaar zijn, evengoed binnen 5 jaar) zie ik niet veel mogelijkheden dan mijn geld op iets anders te zetten dan een spaarrekening. Ik zal het immers nodig hebben binnen 2-5 jaar. Het geld allemaal beleggen? behalve dat mij dat een heel groot risico lijkt op korte termijn ben ik de les van 2008-009 inderdaad nog niet vergeten ;-)
Termijnrekeningen: ik weet niet wanneer ik het nodig zal hebben, maar geld vastzetten voor 8 jaar lijkt me te lang. Wat rest me dan? Spaarrekeningen!
en 2% of 4% is voor mij een héél groot verschil ;-)
Begin dit jaar heb ik toch een termijnrekening afgesloten bij credit europe, in hun voorwaarden staat immers dat je een termijnrekening vervroegd kan stoppen zonder boete in een aantal gevallen, waaronder aankoop huis.
Heb dat nog eens nagevraagd per email dat er geen kosten waren en je de intrest behield, en ze hebben dat bevestigd.
Toen was het verschil termijn/spaar wel veel groter dan nu en de rente dalend;
nu is de verwachting eerder dat de rente zal stijgen binnen dit en een, twee jaar
verlost u wel van al die intrestvoeten op spaarboekjes op te volgen
-
geldwolfke
ik wil toch graag hierbij bevestigen dat het vooral voor jongeren, die binnenkort hun geld zullen nodig hebben voor bouw of aankoop, belangrijk is om op zoek te gaan naar de beste basisrentes en tenminste beginnen om daar verder te sparen.
Vooraleer men drastisch geld afhaalt van een minder renderende bank en de rekening afsluit, toch eerst even rustig de eventueel verloren getrouwheidspremies per storting bekijken en dan pas beslissen. Bvb voor belangrijke sommen in april 2009 gestort, loont het misschien de moeite om tot eind april 2010 te wachten om af te sluiten. Dit is voor elk van ons een individuele beslissing en makkelijk te berekenen.
Vooraleer men drastisch geld afhaalt van een minder renderende bank en de rekening afsluit, toch eerst even rustig de eventueel verloren getrouwheidspremies per storting bekijken en dan pas beslissen. Bvb voor belangrijke sommen in april 2009 gestort, loont het misschien de moeite om tot eind april 2010 te wachten om af te sluiten. Dit is voor elk van ons een individuele beslissing en makkelijk te berekenen.
KoenBB schreef: BKCP verlaagt de rentevoeten
De basisrente gaat van 2% naar 1,60%
De getrouwheidspremie daalt van 0,50% naar 0,40%
Net nu ik bij deze bank een rekening geopend had en storting voor einde van het jaar had kunnen doen.
Ik vraag me af welke banken het komend jaar nog een goede rente zullen geven.
Idem dito, rekening geopend eind december via formulieren, kan ik dit kostenloos annuleren?
Ik vind dat gedoe met die getrouwheidspremie maar niets ,waarom niet een gewone basisrente die een max. van een halve % kan dalen of stijgen per jaar. Zou dit niet voor iedereen beter zijn ?
Ik ben ook klant bij BKCP, lange tijd goede rentes gehad. Bij de hoogste, maar dit is toch redelijk triestig.
Ben aan het uitkijken naar iets anders ...
Ben aan het uitkijken naar iets anders ...
Schrijf een mail naar Didier Reynders met je motivering zou ik zeggen.swerts29 schreef: Ik vind dat gedoe met die getrouwheidspremie maar niets ,waarom niet een gewone basisrente die een max. van een halve % kan dalen of stijgen per jaar. Zou dit niet voor iedereen beter zijn ?
Maar van d'n Didier mogen ze toch tot 3 + 1,25 gaan of nie ?cp1234 schreef:Schrijf een mail naar Didier Reynders met je motivering zou ik zeggen.swerts29 schreef: Ik vind dat gedoe met die getrouwheidspremie maar niets ,waarom niet een gewone basisrente die een max. van een halve % kan dalen of stijgen per jaar. Zou dit niet voor iedereen beter zijn ?
Dacht 3 +1.5 of ik moet me vergissen.pol schreef:Maar van d'n Didier mogen ze toch tot 3 + 1,25 gaan of nie ?cp1234 schreef:
Schrijf een mail naar Didier Reynders met je motivering zou ik zeggen.
Nog beter....dan ik dachtcp1234 schreef:Dacht 3 +1.5 of ik moet me vergissen.pol schreef:
Maar van d'n Didier mogen ze toch tot 3 + 1,25 gaan of nie ?