BKCP
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: BKCP
Bij BKCP is vooral belangrijk vind ik dat je een kantoor redelijk dichtbij hebt.
Heb er drie spaarrekeningen voor de kids geopend en nog iets anders waar meer papierwerk voor nodig is. Ging heel erg vlot, voldoende informatie, netjes en gezellig, Webbanking vind ik persoonlijk erg aangenaam en is zelfs mogelijk zonder zichtrekening.
De spaarrekening kan je echter ook volledig online opendoen.
Heb er drie spaarrekeningen voor de kids geopend en nog iets anders waar meer papierwerk voor nodig is. Ging heel erg vlot, voldoende informatie, netjes en gezellig, Webbanking vind ik persoonlijk erg aangenaam en is zelfs mogelijk zonder zichtrekening.
De spaarrekening kan je echter ook volledig online opendoen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik ben geen klant bij BKCP, maar als je hun intrestvoeten bekijkt, dan zie je een mooie constante. BKCP behoort reeds enkele jaren tot de beste biedende op Belgische markt. Ik heb er dik spijt van destijds voor Deutsche Bank te hebben gekozen ipv BKCP. Binnenkort stap ik zeker over.
Dat is dan recent denk ik, want toen ik het vroeg moest ik een zichtrekening bijnemen die het eerste jaar gratis is maar het 2de jaar veel geld kost en die ik toch niet zal gebruiken.freetotax2005 schreef:Webbanking vind ik persoonlijk erg aangenaam en is zelfs mogelijk zonder zichtrekening.
Ik heb er vorig jaar een spaarrekening geopend toen ze reclame maakt met hun gegarandeerde intrest van 4.25 + 0.75 %. Jammer genoeg heeft de Belgische staat daar toen een stokje voorgestoken, dat dat liedje niet kon doorgaan.
Ik hou de spaarrekening er nu omdat ze momenteel toch nog bij de beste zijn qua rente, en dan vooral dat ze een hoge basirente geven.
Minpunt is dat je in het agentschap van Lier geen cash verrichtingen kan doen. Hoe het in andere kantoren gaat weet ik niet.
Toen je nog wel cash verrichtingen kon doen moest je het wel een paar dagen op voorhand laten weten als je 2500 € of meer wou opnemen, omdat ze dat dan moesten bestellen. Maar je kan wel onmiddellijk een bankcheque krijgen of ze schrijven het geld over naar een rekeningnummer.
Voordeel dan weer is dat je verder met rust gelaten word, er wordt je niets opgedrongen om een zichtrekening te openen of beleggingen te nemen etc.
Als je er zelf niet naar vraagt, wordt je er niet mee lastig gevallen.
De rekening uittreksels worden kosteloos naar huis gestuurd.
Mvg
MG
Ik hou de spaarrekening er nu omdat ze momenteel toch nog bij de beste zijn qua rente, en dan vooral dat ze een hoge basirente geven.
Minpunt is dat je in het agentschap van Lier geen cash verrichtingen kan doen. Hoe het in andere kantoren gaat weet ik niet.
Toen je nog wel cash verrichtingen kon doen moest je het wel een paar dagen op voorhand laten weten als je 2500 € of meer wou opnemen, omdat ze dat dan moesten bestellen. Maar je kan wel onmiddellijk een bankcheque krijgen of ze schrijven het geld over naar een rekeningnummer.
Voordeel dan weer is dat je verder met rust gelaten word, er wordt je niets opgedrongen om een zichtrekening te openen of beleggingen te nemen etc.
Als je er zelf niet naar vraagt, wordt je er niet mee lastig gevallen.
De rekening uittreksels worden kosteloos naar huis gestuurd.
Mvg
MG
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog niet geprobeerd, maar in de webbanking heb je wel mogelijkheden om overschrijvingen te doen ( naar andere spaarrekeningen ? )
Wettelijk mag je vanuit een spaarrekening alleen een overschrijving naar je eigen (zicht)rekening bij dezelfde bank doen. 
Bij navraag hebben ze me gezegd dat ze ook een zichtrekening (light) hebben waarvan kosten 8 EUR/J dat je kunt gebruiken als tussen rekening. Bij een inleg van 10.000 EUR beteken het een verlies van 0.08% rendement. (heb wel nog geen ervaring mee)
Vergeet ook niet dat als je "speciaal ervoor" naar het agentschap moet rijden, kost het ook geld
Uittreksel zijn inderdaad gratis als je kiest voor de maandelijkse versie. Dus uitstekend voor een spaarrekening waarop weinig verrichtingen gebeuren (geen verrichtingen in de maand betekent geen uittreksel uiteraard)
De intrest berekening was op de uittreksel van december 2008 die begin januari 2009 in de brievenbus viel

Bij navraag hebben ze me gezegd dat ze ook een zichtrekening (light) hebben waarvan kosten 8 EUR/J dat je kunt gebruiken als tussen rekening. Bij een inleg van 10.000 EUR beteken het een verlies van 0.08% rendement. (heb wel nog geen ervaring mee)
Vergeet ook niet dat als je "speciaal ervoor" naar het agentschap moet rijden, kost het ook geld

Uittreksel zijn inderdaad gratis als je kiest voor de maandelijkse versie. Dus uitstekend voor een spaarrekening waarop weinig verrichtingen gebeuren (geen verrichtingen in de maand betekent geen uittreksel uiteraard)
De intrest berekening was op de uittreksel van december 2008 die begin januari 2009 in de brievenbus viel

Laatst gewijzigd door ted op 3 augustus 2009, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Ikzelf heb ook een spaarrekening bij BKCP en tot heden heel tevreden met een rente die tot de betere behoort. Mijn probleem was wel hoe geld afhalen zonder naar het kantoor te moeten gaan en ... de oplossing lijkt te werken, via hun "internetbankieren" kan ik geld overschrijven naar mijn zichtrekening van een andere bank - reeds getest en het lukt.
En je moet hier geen dure (vanaf 2de jaar) zichtrekening voor hebben bij BKCP?Lucass schreef: Ikzelf heb ook een spaarrekening bij BKCP en tot heden heel tevreden met een rente die tot de betere behoort. Mijn probleem was wel hoe geld afhalen zonder naar het kantoor te moeten gaan en ... de oplossing lijkt te werken, via hun "internetbankieren" kan ik geld overschrijven naar mijn zichtrekening van een andere bank - reeds getest en het lukt.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
nee hoor, abonnement is en blijft gratis.
Ik vond de onlinebanking echt meevallen, wist zelfs niet dat je naar een andere zichtrekening kon overschrijven
Ik vond de onlinebanking echt meevallen, wist zelfs niet dat je naar een andere zichtrekening kon overschrijven
Heb enkel spaarrekening; overschrijven naar rek. van andere bank lukt wonderwel. Geen zichtrek. nodig, geen kosten!!
Ik heb geen zichtrekening, alleen spaarrekening.
Bij mij lukt het echter niet om van de spaarrekening over te schrijven naar
een rekening bij een andere bank.
Bij mij lukt het echter niet om van de spaarrekening over te schrijven naar
een rekening bij een andere bank.
Verbetering "Ted".
Een overschrijving van een spaarrekening kan enkel naar een gekoppelde zichtrekening op uw naam. Dit moet niet altijd bij dezelfde bank zijn.
Sommige banken staan dit toe, andere niet.
Maar bij dezelfde bank is geen verplichting.
Een overschrijving van een spaarrekening kan enkel naar een gekoppelde zichtrekening op uw naam. Dit moet niet altijd bij dezelfde bank zijn.
Sommige banken staan dit toe, andere niet.
Maar bij dezelfde bank is geen verplichting.
-
- Full Member
- Contacteer:
Re: BKCP of AXA ???
Hey,
Ben zelf aan het twijfelen over een spaarrekening te openen bij AXA of BKCP.
Is iemand klant bij beide? Zo ja, welke geniet jouw voorkeur qua gebruik en service?
Ben zelf aan het twijfelen over een spaarrekening te openen bij AXA of BKCP.
Is iemand klant bij beide? Zo ja, welke geniet jouw voorkeur qua gebruik en service?