BKCP: Tak21, pensioen- en langetermijnsparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
BKCP: Tak21, pensioen- en langetermijnsparen
Wat vinden jullie van BKCP Bank in het algemeen? Iemand ervaringen (positieve, negatieve?) mee?
Wat vinden jullie in het bijzonder van hun volgende producten: BKCP Expansion (TAK21) en BKCP Retirement Plan (= zowel als pensioenspaarverzekering als langetermijnsparen)? Moet je klant zijn bij BKCP (zicht + spaar hebben) om op één van deze producten te kunnen intekenen? Wanneer je hier op Spaargids deze producten bekijkt in de respectievelijke overzichten, dan lijken deze mij een iets meer dan gemiddeld tot beter rendement te geven, alsook - en niet in het minst onbelangrijk - duidelijke regels (infofiches), of zie ik dit verkeerdf?
Wat vinden jullie in het bijzonder van hun volgende producten: BKCP Expansion (TAK21) en BKCP Retirement Plan (= zowel als pensioenspaarverzekering als langetermijnsparen)? Moet je klant zijn bij BKCP (zicht + spaar hebben) om op één van deze producten te kunnen intekenen? Wanneer je hier op Spaargids deze producten bekijkt in de respectievelijke overzichten, dan lijken deze mij een iets meer dan gemiddeld tot beter rendement te geven, alsook - en niet in het minst onbelangrijk - duidelijke regels (infofiches), of zie ik dit verkeerdf?
Re: BKCP: Tak21, pensioen- en langetermijnsparen
Wij zijn al jaren klant bij BKCP en zijn er tevreden over. Wij hebben daar geen zichtrekening, enkel een expansion spaarrekening.
We hebben ook jaren een BKCP Expansion (TAK21) gehad, na iets meer dan 8 jaar hebben we deze verkocht, en alles is prima verlopen. Hun tarieven zijn door al die jaren toch net iets beter dan bij de andere (groot)banken.
We hebben ook jaren een BKCP Expansion (TAK21) gehad, na iets meer dan 8 jaar hebben we deze verkocht, en alles is prima verlopen. Hun tarieven zijn door al die jaren toch net iets beter dan bij de andere (groot)banken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat BKCP Expansion de beste is ? Iemand zal altijd wel iets vinden.
Maar als je een Top 3 maakt op eender welke invalshoek, dan zullen ze er altijd bij zijn.
Nooit uitstapkosten, elk jaar bij de hoogste rendementen, ze veranderen niet ieder jaar van product, geen mogelijkheid tot conjuncturele vergoeding ( MAV )...
Maar als je een Top 3 maakt op eender welke invalshoek, dan zullen ze er altijd bij zijn.
Nooit uitstapkosten, elk jaar bij de hoogste rendementen, ze veranderen niet ieder jaar van product, geen mogelijkheid tot conjuncturele vergoeding ( MAV )...
-
anonymous6
... Maar als ik het zo lees een hoge beheerskost (0,75% vh kapitaal, elk jaar) zonder max.limiet, die een mooi stuk rendement wegvreet.
Allez, ik baseer me op wat hier op de site staat, want je had zo overtuigend reclame gemaakt, dat ik toch eens ging piepen.
Allez, ik baseer me op wat hier op de site staat, want je had zo overtuigend reclame gemaakt, dat ik toch eens ging piepen.
Dat heb ik al een aantal keer hier geschreven. Die beheerskost daar merk jij niks van want de gepubliceerde rendementen zijn netto. Zij zijn zo eerlijk om te vermelden dat zij elk jaar 0,75 % van het rendement afhouden. Diegenen die schrijven dat er geen beheerskosten zijn die bedriegen u terwijl je erbij staat. Jij gelooft toch zelf niet dat die anderen dat gratis doen.
-
anonymous6
Nu, deze site claimt stevast dat de resultaten NETTO zijn, dus dat geldt niet enkel voor BKCP, maar evengoed voor alle anderen.
Als ik op de site sorteer op Rendement 2011, scoort BKCP Expansion de 15e plaats. Toegegeven, als we de ERGO's er van tussen laten, scoren ze net de 10e plaats.
Dat is niet slecht, hé, er zijn er veel meer die minder scoren, maar 't is ook niet de absolute topper.
Granted, dan kom je terug op je andere argumenten: nooit uitstapkosten en geen conjuncturele vergoeding, dat maakt inderdaad ook wat goed.
Als ik op de site sorteer op Rendement 2011, scoort BKCP Expansion de 15e plaats. Toegegeven, als we de ERGO's er van tussen laten, scoren ze net de 10e plaats.
Dat is niet slecht, hé, er zijn er veel meer die minder scoren, maar 't is ook niet de absolute topper.
Granted, dan kom je terug op je andere argumenten: nooit uitstapkosten en geen conjuncturele vergoeding, dat maakt inderdaad ook wat goed.
De site vermeld een maximum van instapkosten 3,5 %. 3,5 % is best wel hoog. In de praktijk zal je hier wel over kunnen onderhandelen. Zijn er mensen die lagere instapkosten hebben bekomen ?
Het gewaarborgd rendement is 2,50 %. Ik veronderstel bruto. Na aftrek van 0,75 % blijft dan 1,75 % netto gegarandeerd over.
Als je toch die 3,5 % instapkosten moet betalen (verhoogd met 1,1 % taks) en de jaren nadien tegenslag hebt en terugvalt op 1,75 % netto, duurt het ongeveer 3 jaren vooraleer je het inlegbedrag hebt terugverdiend. Dat is niet zo interessant. Voor mij moeten die instapkosten dus fors lager.
Het gewaarborgd rendement is 2,50 %. Ik veronderstel bruto. Na aftrek van 0,75 % blijft dan 1,75 % netto gegarandeerd over.
Als je toch die 3,5 % instapkosten moet betalen (verhoogd met 1,1 % taks) en de jaren nadien tegenslag hebt en terugvalt op 1,75 % netto, duurt het ongeveer 3 jaren vooraleer je het inlegbedrag hebt terugverdiend. Dat is niet zo interessant. Voor mij moeten die instapkosten dus fors lager.
-
anonymous
Ikkeme, lees eens 2 posts hierboven:
edit: Foutje, tnx TK14.
M.a.w. die 2,75 2,5 is nettoAl Fonds schreef:Dat heb ik al een aantal keer hier geschreven. Die beheerskost daar merk jij niks van want de gepubliceerde rendementen zijn netto. Zij zijn zo eerlijk om te vermelden dat zij elk jaar 0,75 % van het rendement afhouden. Diegenen die schrijven dat er geen beheerskosten zijn die bedriegen u terwijl je erbij staat. Jij gelooft toch zelf niet dat die anderen dat gratis doen.
edit: Foutje, tnx TK14.
Laatst gewijzigd door anonymous op 24 februari 2012, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt, die 2,75 % is netto en je kan nooit minder krijgen dan je garantie. Iedereen krijgt ook evenveel en niet alleen de nieuwe stortingen.
Wat betreft de instapkosten: ik ken er verschillende die aan 0 % zijn ingestapt. Ik geloof wel dat ze nu een systeem hebben waarbij je een bepaald bedrag moet bereiken maar die som hoeft niet alleen op zo'n Expansion te staan.
Om dat te weten ga je een agentschap moeten contacteren want ik werk niet bij BKCP.
Wat betreft de instapkosten: ik ken er verschillende die aan 0 % zijn ingestapt. Ik geloof wel dat ze nu een systeem hebben waarbij je een bepaald bedrag moet bereiken maar die som hoeft niet alleen op zo'n Expansion te staan.
Om dat te weten ga je een agentschap moeten contacteren want ik werk niet bij BKCP.
Bedankt alvast voor jullie reacties, die toch eerder positief zijn... Ik ga volgende week eens passeren bij BKCP...
anonymous, over welke 2,75% spreek jij hier? In de vergelijkingstabel is bij BKCP het gewaarborgd rendement 2,50%, het rendement 2010 is 3,40% en voor 2011 is dat 3,10%... Waar slaat die 2,75% dan juist op?
anonymous, over welke 2,75% spreek jij hier? In de vergelijkingstabel is bij BKCP het gewaarborgd rendement 2,50%, het rendement 2010 is 3,40% en voor 2011 is dat 3,10%... Waar slaat die 2,75% dan juist op?
-
anonymous
Klopt TK14. Was een foutje. Verkeerd overgenomen.
Is dat de franse waarborgfonds bij BKCP Expansion ?
Neen, het Belgische. Dat kan je gemakkelijk zien in ons spaaroverzicht. (op het "+"-teken klikken, daar staat het bij).
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Dan zal men dat toch moeten veranderen want BKCP Expansion valt onder het Franse Waarborgstelsel. Al van lang voordat er in Belgie een waarborg was op verzekeringen.
Ik had het over de spaarboekjes, bij de Tak21 staat er geen waarborgfonds vermeldt in ons overzicht. Blijkbaar kan je die lijn niet altijd doortrekken 
vaganzza[at]spaargids[punt]be