Black Friday bij DIV
Black Friday bij DIV
Vanaf 4 december betaal je opnieuw 1.000 euro in plaats van 2.000 euro voor een gepersonaliseerde nummerplaat. De verminderde prijs komt er nadat de prijs voor een gepersonaliseerde plaat in december 2015 werd verdubbeld, van 1.000 naar 2.000 euro. Die beslissing wordt nu dus teruggedraaid.
“Het koninklijk besluit waarbij de prijs voor een gepersonaliseerde nummerplaat op 1.000 euro wordt teruggebracht, wordt vandaag in het Belgisch Staatsblad bekendgemaakt”, aldus Minister van Mobiliteit François Bellot.
“In december 2015 werd de prijs voor een gepersonaliseerde kentekenplaat verdubbeld van 1000 naar 2000 euro”, zo licht minister Bellot toe. “Sindsdien hebben we een duidelijke terugval van het aantal aanvragen voor dergelijke nummerplaten vastgesteld, hoewel de belangstelling er niet minder op was geworden. Gelet op deze vaststelling en overwegende dat de prijs wellicht één van de hinderpalen vormt voor de aanschaf van een gepersonaliseerde nummerplaat, had ik dan ook voorgesteld om opnieuw de initiële prijs te hanteren.”
“Het koninklijk besluit waarbij de prijs voor een gepersonaliseerde nummerplaat op 1.000 euro wordt teruggebracht, wordt vandaag in het Belgisch Staatsblad bekendgemaakt”, aldus Minister van Mobiliteit François Bellot.
“In december 2015 werd de prijs voor een gepersonaliseerde kentekenplaat verdubbeld van 1000 naar 2000 euro”, zo licht minister Bellot toe. “Sindsdien hebben we een duidelijke terugval van het aantal aanvragen voor dergelijke nummerplaten vastgesteld, hoewel de belangstelling er niet minder op was geworden. Gelet op deze vaststelling en overwegende dat de prijs wellicht één van de hinderpalen vormt voor de aanschaf van een gepersonaliseerde nummerplaat, had ik dan ook voorgesteld om opnieuw de initiële prijs te hanteren.”
Re: Black Friday bij DIV
De regering heeft ontdekt dat ze niet tot in het oneindige taksen en tarieven kan verhogen zonder dat de mensen hun gedrag eraan aanpassen. Dat is de befaamde Laffercurve.

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
En hadden ze nu even de cursus marketing open gedaan dan hadden ze er 999 euro van gemaakt. Goedkoper dan voor de prijsverhoging, en onder de morele grens van 4 cijfertjes.
Je zou ook kunnen verwachten dat een gepersonaliseerde nummerplaat een luxeproduct is en zich dus zou gedragen als een Veblen-goed: als de prijs stijgt, stijgt het prestige van het goed en daarmee ook de vraag ernaar.
De conclusie die men hieruit moet trekken: de mensen die voor gepersonaliseerde nummerplaten kiezen zijn blijkbaar niet zo rijk dat hun prijselasticiteit omkeert. Op zich ook niet geheel onverwacht natuurlijk, het zijn vooral de net-niet-rijken die opzichtige statussymbolen willen. Wie echt rijk is, laat dit soort opzichtige nonsens meestal links liggen.
Maar dat is natuurlijk een bedenking die ik achteraf kan maken. Je weet pas of iets een Veblen-goed is als je de prijsverhoging hebt uitgeprobeerd.
Dat is uitgeprobeerd he: het was 1000, dan verhoogd naar 2000, en aantal aanvragen keldert. Vandaar de verlaging nu
Ik zou nog geen persoonlijke plaat willen voor 200 euro.
ZIj die met zo'n plaat rijden hebben volgens mij narcistische trekjes.
ZIj die met zo'n plaat rijden hebben volgens mij narcistische trekjes.
Politicians and diapers have one thing in common, they both should be changed regularly and for the same reason!
-
anonymous
Ik zou er ook geen geld aan geven maar een plaat waar over nagedacht is of met een grappig tintje kan ik wel pruimen. Zo rijdt er ergens in Antwerpen een jongedame in een Fiat 500 rond met de plaat "TRUT". Die vind ik wel goe.
Maar iemand die rond bolt met "Melissa", "Eugeen" of "Roger" daar kan ik niet bij.
Maar iemand die rond bolt met "Melissa", "Eugeen" of "Roger" daar kan ik niet bij.