Black Rock World gold fund.
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Black Rock World gold fund.
Rabobank blijkt dit fonds inderdaad zonder transactiekosten aan te bieden vanaf een instapbedrag van €100.
Als ik de website goed interpreteer biedt MeDirect ook een heel aantal fondsen, waaronder dit fonds, aan zonder transactiekosten en wordt er zelfs geen minimum instapbedrag vereist. Kan iemand dit bevestigen?
Ik had gelezen dat binckbank vroeger een kernfondsenselectie aanbood zonder transactiekosten. Maar vind hier op de website niets van terug... Is dit stopgezet?
Zijn er nog alternatieve manieren om dit fonds te verwerven zonder transactiekosten? Anders zal ik dit kopen via Rabobank.
Als ik de website goed interpreteer biedt MeDirect ook een heel aantal fondsen, waaronder dit fonds, aan zonder transactiekosten en wordt er zelfs geen minimum instapbedrag vereist. Kan iemand dit bevestigen?
Ik had gelezen dat binckbank vroeger een kernfondsenselectie aanbood zonder transactiekosten. Maar vind hier op de website niets van terug... Is dit stopgezet?
Zijn er nog alternatieve manieren om dit fonds te verwerven zonder transactiekosten? Anders zal ik dit kopen via Rabobank.
Medirect vraagt ook voor min.100 te beleggen (telefonisch bevestigd). Je kan dus perfect 100,00 invullen als bedrag.
Binckbank heeft zijn systeem van kosten helemaal gewijzigd. Er moet voor beleggingsfondsen min.12,95 betaald worden bij instap en uitstap.
Binckbank heeft zijn systeem van kosten helemaal gewijzigd. Er moet voor beleggingsfondsen min.12,95 betaald worden bij instap en uitstap.
Gelet op de discussie over goud elders op het forum, is dit niet de moment om dit fonds te kopen?
Ik heb wel een pakketje, zelfs al eens bijgekocht, maar of ik het iemand durf aanraden? Misschien als je het geld enkele jaren kan missen en niet vies bent van erg hoge volatiliteit. Je kan eventueel ook naar het Wold Mining fonds van Blackrock kijken dat de beheerders ruimte laat om in allerhande grondstoffen te investeren (waaronder dus ook goud).
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
"% van aand. vermogen Relatief t.o.v. Categorie" ----- Canada ------ 47,12%mjinde schreef:Gelet op de discussie over goud elders op het forum, is dit niet de moment om dit fonds te kopen?
Wie gelooft in de kans (volgens wetenschappers 20% kans) dat de activiteit van de zon ons in 'n mini-ijstijd van 100 jaar gaat brengen ziet wel bijna 50% van z'n kapitaal verdampen. Canada is sterk weerafhankelijk, nu soms maar 150 mijndagen/jaar.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Spruitekop; ik lees altijd met belangstelling jouw bijdragen en ook nu werp je een andere gezichtspunt op de zaak waardoor relativeren weer een must is.
Toch is het zo dat die Canadezen zeer vaak buitenlandse (afrika en zuid-amerika) mijnen hebben maar ze staan wel in de lijst van het fonds als canadese firma's.
Zelf heb ik zo het aandeel Tasman metals (rare aardjongens) een Canadees bedrijf maar hun mijnen zitten in scandinavië....dus bedankt om het mogelijk koude probleem te melden...zal ook voor nyrstar spelen gezien hun concentrerende bacteriën in hun Finse mijn het nu al te koud hebben...
Toch is het zo dat die Canadezen zeer vaak buitenlandse (afrika en zuid-amerika) mijnen hebben maar ze staan wel in de lijst van het fonds als canadese firma's.
Zelf heb ik zo het aandeel Tasman metals (rare aardjongens) een Canadees bedrijf maar hun mijnen zitten in scandinavië....dus bedankt om het mogelijk koude probleem te melden...zal ook voor nyrstar spelen gezien hun concentrerende bacteriën in hun Finse mijn het nu al te koud hebben...
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Klopt JulusCesar, je hebt 'n punt.
Net als J De Nul, DEME, ... meer in andere continenten aan het werk zijn, hebben ze hier hun hoofdzetel.
Het blijft wel opletten waar ze actief zijn voor diverse politieke/economische/klimatologische factoren.
Net als bij het oversteken, goed uitkijken en 2 keer kijken alvorens een stap te zetten.
Net als J De Nul, DEME, ... meer in andere continenten aan het werk zijn, hebben ze hier hun hoofdzetel.
Het blijft wel opletten waar ze actief zijn voor diverse politieke/economische/klimatologische factoren.
Net als bij het oversteken, goed uitkijken en 2 keer kijken alvorens een stap te zetten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Spruit (of anderen), heb je misschien een alternatief aan te raden? Heb er enkelen bekeken en dit sprak mij het meeste aan.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Fysiek (TINA) ik geloof niet (meer) in fondsen... sorry Janus. 

Emerging Markets, Azië, ze staan goedkoop, maar worden overal iets wat te hard geprezen.
Zelf heb ik high yield bonds en europe fonds gekocht, enkele weken terug.
Zit nu met die laatste al aan 5% winst, wel niet te lang meer bijhouden, jaarresultatenseizoen is gestart en het is niet overal positief nieuws.
Zelf heb ik high yield bonds en europe fonds gekocht, enkele weken terug.
Zit nu met die laatste al aan 5% winst, wel niet te lang meer bijhouden, jaarresultatenseizoen is gestart en het is niet overal positief nieuws.
-
- Hero Member
- Contacteer:
TINA? Heb wat fysiek, maar dacht aan een goudfonds dat in mijnen zit als aanvulling hierop voor de hefboom...Spruitekop schreef:Fysiek (TINA) ik geloof niet (meer) in fondsen... sorry Janus.
Bedoelde dus alternatieve goudfondsen josbos :-)
TINA = There Is No Alternative
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ik vrees dat je al te laat bent. Op 2 weken tijd +10%, da's teveel.mjinde schreef:Gelet op de discussie over goud elders op het forum, is dit niet de moment om dit fonds te kopen?
Bij deze, algemene grondstoffen, waar goud ook deel uit maakt, neem wel de jaarrekeningen door om de onderliggende aandelen te vergelijken, denk dat er redelijk wat overlapping kan zijn:
LU0172157280 Blackrock World Mining
BE0947764743 Petercam Agrivalue
LU0208853274 JPMorgan Natural Resources
LU0172157280 Blackrock World Mining
BE0947764743 Petercam Agrivalue
LU0208853274 JPMorgan Natural Resources
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb het fonds gekocht via Rabobank, maar hier was enkel de EUR versie (hedged) beschikbaar.
Normaliter zou deze hedged positie moeten compenseren voor koersschommelingen van de dollar. Maar zijn er voor de rest ook nog andere voor- of nadelen aan verbonden? Misschien hogere kosten (en op lange termijn lager rendement) vanwege de hedged positie?
Via welke weg (en met welke kosten) hebben de mensen die dit fonds in USD hebben het gekocht?
Normaliter zou deze hedged positie moeten compenseren voor koersschommelingen van de dollar. Maar zijn er voor de rest ook nog andere voor- of nadelen aan verbonden? Misschien hogere kosten (en op lange termijn lager rendement) vanwege de hedged positie?
Via welke weg (en met welke kosten) hebben de mensen die dit fonds in USD hebben het gekocht?