Black Rock World gold fund.
TIP
Re: Black Rock World gold fund.
Zelfde antwoord wat mij betreft hoor. Ik zie geen enkele reden om naar een grafiek te staren, bij welk fonds dat ook zou zijn. Enkel voor korte termijn technische analyse zou het nut kunnen hebben, maar dan nog heb ik daar mijn twijfels mee.Silverfox schreef:Mijn antwoord was ook algemeen & zeker niet specifiek voor dit fonds.
Trouwens als de grafiek de leidende draad zou zijn ben je altijd te laat.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
En vandaag schopt dit Fonds het tot Fonds van de Week bij Morningstar.
http://www.morningstar.be/be/news/14847 ... -fund.aspx
http://www.morningstar.be/be/news/14847 ... -fund.aspx
Blijft wat rond dezelfde waarde draaien de laatste weken, 't is tijd voor een volgende run 

De laatste dagen is de beurs terug aan het zakken. Ben benieuwd of, indien de correctie zich verder zet, dit fonds opnieuw zal profiteren. Ik hoop het alvast 

"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ik denk dat hij vandaag de week nog wel iets hoger afsluit, vanaf 30 pak ik winst, eerder kom ik er niet aan
Zelf ben ik pas van plan om vanaf een koers van ongeveer 35 een deeltje af te kopen. Ik had nooit verwacht dat de koers nu al zo hoog zou staan, dus ik heb geduld 

Hier ook deeltje winst nemen op 30, beetje de cash aanvullen 

@Silverfox
Bedankt om de link van Morningstar te delen.
Opvallend vind ik dat het fonds in 2016 blijkbaar minder goed gepresteerd heeft dan het sectorgemiddelde en de index. Ondanks het schitterend rendement heeft de rest het dus nog beter gedaan. Had ik niet verwacht.
Een periode van 3 maanden zegt natuurlijk helemaal niets, daar niet van. Maar ik vond het toch opvallend.
Bedankt om de link van Morningstar te delen.
Opvallend vind ik dat het fonds in 2016 blijkbaar minder goed gepresteerd heeft dan het sectorgemiddelde en de index. Ondanks het schitterend rendement heeft de rest het dus nog beter gedaan. Had ik niet verwacht.
Een periode van 3 maanden zegt natuurlijk helemaal niets, daar niet van. Maar ik vond het toch opvallend.
En weer lekker volatiel vandaag BGF World Gold -3,63%, BGF World Mining -3,06% & BGF World Energy -2,27%
Hebben jullie al een koersdoel bepaald om eventueel bij te tanken?
Hebben jullie al een koersdoel bepaald om eventueel bij te tanken?
Heb World Gold bijgekocht toen ik op break even stond na een stijging van 20%, momenteel ga ik niet bijtanken of 't is dat ze heel diep zakken en dan weer beginnen stijgen 

@Silverfox...ik zie nog geen koers in eur...dat zijn wss resultaten vd usd?

Dan loopt die site waar ik check achter
Ja de ene keer is iex.nl sneller de andere keer morningstar.be
Een stijging van 10% op een week tijd.