Black Rock World gold fund.
TIP
Re: Black Rock World gold fund.
Ik heb een Excel, (eigenlijk een Open Office Calc, heb geen Windows) gemaakt die ik meestal elke dag eens open, deze haalt dan de recente koers van MorningStar op en berekent het rendement van mijn fondsen. Dus geen automatische stoplos of limiet bij een broker. En ja, het uitvoeren van een order op fondsen duurt minstens 1 handelsdag, het kan dus best zijn dat de uitvoering aan een paar procent meer of minder doorgaat dan je berekening, dat is nu eenmaal eigen aan fondsen.JulusCesar schreef:Die 20 % winstname regel is mij ook bekend...althans voor aandelen. Hoe en waar plaatsen jullie stoploss of stoplimiet orders op fondsen ? Meestal moet je immers maar een beetje afwachten wanneer het order is doorgevoerd...kan soms een paar dagen duren.
Misschien staat dit goldfund ook wel beursgenoteerd of is er een broker waar je dit wel kunt ?
Kan je even uitleggen hoe je dit praktisch aanpakt voor fondsen ?
vortex schreef: heb geen Windows)

Moeilijke keuze, op termijn lonend...
Stilletjes aan beginnen we beterschap te merken in het sentiment rond de beurs. Vandaag breekt de bel20 door een belangrijke technische weerstand.
Denken jullie dat dit fonds verder zal zakken indien de aandelen stijgen de komende maanden ?
Denken jullie dat dit fonds verder zal zakken indien de aandelen stijgen de komende maanden ?
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Wanneer het algemene aandelenklimaat verbetert zullen de goudmijnaandelen daar mee van profiteren.
Goudmijnaandelen volgen de goudkoers, daarop is dit Black Rock fonds gebaseerd, zo goed mogelijk de goudkoers volgen zonder te handelen in fysiek goud of goud futures. Een algemeen gunstig aandelen klimaat is negatief voor de goudkoers maar brengt een renteverhohing van de FED dichterbij, wat dan weer negatief is voor het aandelen klimaat, wat dan weer goed is voor goud, enz.... Met andere woorden, lekker volatiel.
hoezo "verder zakken"? het is jaren geleden dat het nog zo hoog stondderocker schreef:Stilletjes aan beginnen we beterschap te merken in het sentiment rond de beurs. Vandaag breekt de bel20 door een belangrijke technische weerstand.
Vandaag weer +3,75% noteren nu 26,86 euro benieuwd of de 27 euro mijlpaal deze week sneuvelt 
Ik denk eerder dat de 30 binnen een tweetal weken zal tevoorschijn komen.
We zitten pas aan het begin van de race.
Ik heb onlangs de cijfers gezien van wat verschillende landen aan het aankopen zijn in goudstaven omdat de rente zo laag staat.
Het zijn vele honderden ton.
En dat alleen al is veelbelovend !!!
Ik heb onlangs de cijfers gezien van wat verschillende landen aan het aankopen zijn in goudstaven omdat de rente zo laag staat.
Laatst gewijzigd door Lowietje2 op 19 april 2016, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
In een artikel? 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Inderdaad een beetje verkeerd uitgedrukt van mijsoja schreef:hoezo "verder zakken"? het is jaren geleden dat het nog zo hoog stond
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Ik vind dit momenteel niet meer terug maar ga vanavond eens verder zoeken en als ik het gevonden heb zal ik het posten.
Trouwens op "DeTijd" staat vandaag ook een filmpje waarin Phillipe Gijsels fundamentele groei in de goudkoers ziet, die nog jaren kan stijgen.
Trouwens op "DeTijd" staat vandaag ook een filmpje waarin Phillipe Gijsels fundamentele groei in de goudkoers ziet, die nog jaren kan stijgen.
@Lowietje2 Even dacht ik dat je Philippe Geubels bedoelde en ik maakte me de bedenking dat dat wel erg grappig zou zijn.
De 30 aantikken eind deze week kan ook wel vandaag 27,49 (+2,35%)Lowietje2 schreef:Ik denk eerder dat de 30 binnen een tweetal weken zal tevoorschijn komen.
Ze gaan nog even terugvallen eind deze week of begin volgende week, de 30 is voor volgende week donderdag, een mooi verjaardagskado 
+ 3,74% vandaag. Toch één lichtpuntje op deze donkerrode beursdag.