Black Rock World gold fund.
TIP
Re: Black Rock World gold fund.
Ik zou nu verkopen, ik ben natuurlijk wat tegendraads, maar dat wisten jullie al zeker.
Leuk om te weten. Meer kunnen we daar moeilijk op antwoorden zonder enige argumentatie over waarom je nu zou verkopen.
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Niet zo uitzonderlijk: de HUI index (unhedged gold miners) was gisteren 6 juli zelfs al aan een stijging van 144% toe sinds eind december 2015.Yaris schreef:De waarde is dit jaar al verdubbeld. Een stijging van 102% tegenover 1 januari.
Inderdaad. BGF loopt achter op de meeste indexen, heb ik hier een half jaartje gleden ook al gepost. Spijtig, maar het is niet anders.
Losstaand daarvan kun je natuurlijk moeilijk ontkennen dat dit een mooie stijging is ...
Losstaand daarvan kun je natuurlijk moeilijk ontkennen dat dit een mooie stijging is ...
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
En toch krijgt het een Gold rating van Morningstar.
Het zou maar erg zijn als een fonds een rating zou verliezen omdat het een half jaar lang minder presteert dan de markt.
Niet echt een goed moment om in te stappen denk ik dan.. ook aan deze spectaculaire stijging moet toch binnekort een keerpunt komenZwygymor schreef:Niet zo uitzonderlijk: de HUI index (unhedged gold miners) was gisteren 6 juli zelfs al aan een stijging van 144% toe sinds eind december 2015.Yaris schreef:De waarde is dit jaar al verdubbeld. Een stijging van 102% tegenover 1 januari.
De stijging is spectaculair maar we zitten nog ver onder het historisch hoogtepunt van 2011, dus er is nog potentieel. Ondanks de stijging van 102% dit jaar is het geannualiseerd rendement op 10 jaar nog altijd een schamele 2,34%.
Doen waar je je goed bij voelt. Is dat nu blijven zitten, verkleinen, volledig eruit, al dan niet met intenties om later verdere stappen te doen..
Iedereen heeft z'n eigen methode, eigen toleranties qua risico, verwachtingen.
Er komt idd veel buzz rond, het stijgt idd hard, een terugval zal er mssh komen maar hoe diep/lang?
1 iets is duidelijk, het zijn gouden tijden voor dit fonds
Iedereen heeft z'n eigen methode, eigen toleranties qua risico, verwachtingen.
Er komt idd veel buzz rond, het stijgt idd hard, een terugval zal er mssh komen maar hoe diep/lang?
1 iets is duidelijk, het zijn gouden tijden voor dit fonds
Dank voor deze opheldering YarisYaris schreef:
De stijging is spectaculair maar we zitten nog ver onder het historisch hoogtepunt van 2011, dus er is nog potentieel. Ondanks de stijging van 102% dit jaar is het geannualiseerd rendement op 10 jaar nog altijd een schamele 2,34%.

Als je het rendement gaat bekijken merk je toch echt wel dat hij nu echt heel hard stijl omhoog gaat. Ga even geen rekening houden met het dag verlies van -1.1%
1 week: 9,24%
1 maand: 22,34% (gemiddeld +- 5,15% per week)
3 maand: 48,47% (gemiddeld +- 3,73% per week)
6 maand: 92.24% (gemiddeld +- 3,55% per week)
Je zou toch echt wel gaan denken dat een stevig correctie op zijn plaats is. Maar evengoed kan hij gewoon verder op volle kracht omhoog schieten.
Persoonlijk heb ik mijn positie verlaten en blijf ik enkel op basis van een deel van de winst verder zitten in BlackRock Global Funds - World Mining Fund A2 (EUR) deze lift grotendeels mee op het World Gold Fund gezien de overlap in posities maar stijgt en daalt niet zo hard als het World Gold Fund heb ik al ervaren de afgelopen 4 maanden. Ik blijf het World Gold Fund wel verder opvolgen.
1 week: 9,24%
1 maand: 22,34% (gemiddeld +- 5,15% per week)
3 maand: 48,47% (gemiddeld +- 3,73% per week)
6 maand: 92.24% (gemiddeld +- 3,55% per week)
Je zou toch echt wel gaan denken dat een stevig correctie op zijn plaats is. Maar evengoed kan hij gewoon verder op volle kracht omhoog schieten.
Persoonlijk heb ik mijn positie verlaten en blijf ik enkel op basis van een deel van de winst verder zitten in BlackRock Global Funds - World Mining Fund A2 (EUR) deze lift grotendeels mee op het World Gold Fund gezien de overlap in posities maar stijgt en daalt niet zo hard als het World Gold Fund heb ik al ervaren de afgelopen 4 maanden. Ik blijf het World Gold Fund wel verder opvolgen.
ik blijf voorlopig zitten, omdat:
1)ik te pissig zou zijn op mijzelf indien de stijging voortgaat zonder mij (het is als de kip-met-de-gouden-eieren-slachten;
2)de vraag zich stelt waar je dan met je geld blijft bij verkoop; op een spaarrekening die eigenlijk een lening is aan de bank, terwijl de situatie in die sector met de dag onzekerder wordt?
ik volg natuurlijk de boel wel op, als het echt keert, verkoop ik, en ja, ik zal dan winst kwijt zijn, maar had ik mijn geld op een rekening laten staan aan 0,11%, dan had ik helemaal geen winst gehad
1)ik te pissig zou zijn op mijzelf indien de stijging voortgaat zonder mij (het is als de kip-met-de-gouden-eieren-slachten;
2)de vraag zich stelt waar je dan met je geld blijft bij verkoop; op een spaarrekening die eigenlijk een lening is aan de bank, terwijl de situatie in die sector met de dag onzekerder wordt?
ik volg natuurlijk de boel wel op, als het echt keert, verkoop ik, en ja, ik zal dan winst kwijt zijn, maar had ik mijn geld op een rekening laten staan aan 0,11%, dan had ik helemaal geen winst gehad
Bekend dilemma, heb beide scenarios ook al meegemaakt met dit fonds, timen lukt hier echt niet. Daarom ben ik afgestapt van het alles of niets verkopen, nu verkoop ik telkens een stuk als de winst met 15 a 20% is toegenomen, akkoord je haalt nooit het onderste uit de kan maar het risico dat je het deksel op de neus krijgt is wel een pak minder.
Goudprijs kan verder stijgen
De rally van de goudprijs heeft nog meer opwaarts potentieel, denkt Georgette Boele van ABN Amro. Zij denkt dat de prijs tot september oploopt, om daarna terug te vallen als gevolg van een grotere kans op een renteverhoging door de Fed.
De rally van de goudprijs heeft nog meer opwaarts potentieel, denkt Georgette Boele van ABN Amro. Zij denkt dat de prijs tot september oploopt, om daarna terug te vallen als gevolg van een grotere kans op een renteverhoging door de Fed.
Op die futuresmarkt zijn eigenlijk twee partijen actief, merkt Van Herck op. 'Je hebt een groep van volgers, die nu massaal hun posities in goud hebben opgekrikt. Maar daarnaast zijn er de 'insiders', professionele handelaars uit bijvoorbeeld mijnbouwbedrijven of grondstoffentraders. En die blijken vandaag volop te speculeren op een terugval van de goudprijzen. De geschiedenis leert dat die insiders het vaak bij het rechte eind hebben. Wie nu nog in goud of zilver wil beleggen, kan beter wachten op een tussentijdse correctie om te beginnen investeren tegen aantrekkelijkere voorwaarden.'