Black Rock World gold fund.
TIP
Re: Black Rock World gold fund.
we staan weer in het groen 

Black Rock World gold fund a2 euro weer omhoog hoewel goud daalt vandaag!!!!!
Het fonds waarover u het heeft belegt in goudmijn-aandelen niet in goud op zich. Dat zijn op zich al 2 verschillende zaken. De meeste goudmijnen werken met termijn-contracten waarbij ze het goud dat ze nog gaan winnen reeds vooraf verkopen aan een bepaalde prijs. Die prijs is in de meeste gevallen helemaal niet dezelfde als de huidige goudprijs.
Daarenboven geeft een fonds de slotkoersen met vertraging van 1 of 2 of zelfs meer dagen geleden weer. Anders is het onmogelijk de juiste waarde te bepalen, de wereldwijde beurzen sluiten immers op verschillende uren. U hebt het over de prijs van vandaag van goud die daalt. Ook op dat vlak is er bij u dus een misvatting.
Heb jij dit fonds ook.
Ik weet ook dat dit fonds soms het goud volgt en soms niet+ nog andere factoren.
Ik weet ook dat dit fonds soms het goud volgt en soms niet+ nog andere factoren.
Ik heb dit fonds niet.
Ik heb wel in goud op zich en in specifieke goudmijnaandelen belegd, vooral dan Zuid-Afrikaanse.
Ik heb daar wisselende ervaringen mee.
Sindsdien heb ik er mij amper nog mee bezig gehouden.
Er zijn ook een aantal fusies geweest waardoor de goudmijnen waar ik in belegde gewoonweg niet meer bestaan.
Het fonds waarin u belegt bestaat vooral uit Canadese goudmijnen: link
Is de beurs niet een vat van wisselende ervaringen
.
Trump moet maar en wind laten en het is al van dat
.

Trump moet maar en wind laten en het is al van dat

De goudkevers zijn hier precies allemaal met de noorderzon vertrokken .
Te veel winst gemaakt

Te veel winst gemaakt

Ik ben me heel bewust dat het het weer in vrije val kan gaan. Ik kan er van mee spreken.En daar bij er zitten hier veel die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden.Ik wil maar zeggen dat het hier heel stil is geworden.
-
- Full Member
- Contacteer:
Ik heb dit fonds ook omdat ik via de bank in niks anders qua goud kon beleggen. Mijn eigen portefeuille doet het vele keren beter. Je moet maar eens aan bank vragen om in een goudtracker te beleggen. Ze kunnen er niks mee verdienen. Weet je wanneer dat mogelijk zal zijn: als goud minstens 50% hoger staat.
Return portefeuille edelmetalen sinds 2016: +500%
Je lijkt mij zeer enthousiast over uw Blackrock Gold Fund. Ik veronderstel dat je daar heel uw spaarcentjes (€ 200 ?) in hebt gegooid ....
Deze ETF heb ik al meer dan 10 jaar in mijn portfolio : meerdere keren verkocht of bijgekocht. Dus niet de moeite om hier elke keer zitten te juichen als het stijgt. Naast deze ETF focus ik mij liever op aparte goud en zilver aandelen. Namen waarvan je zeker nooit iets van gehoord hebt. Dit is pas boeiend.
Heel mijn spaarcentjes.jij bent goed
.
Een bedrag dat ik kan missen en niet nodig heb in de komende jaren.
En als je al niet mag zeggen als het eens stijgt!!!!,trouwens het is al weer gezakt nu.
Ik zie alledagen hier niet anders dan euforie of geween en tandengeknars.
Ik heb dit dit fonds nu 9 jaar,en het is op zijn minst een heel leerijke ervaring geweest.
ik ben al tevreden als ik even break ga spelen,wetende van waar ik kom.

En als je al niet mag zeggen als het eens stijgt!!!!,trouwens het is al weer gezakt nu.
Ik heb dit dit fonds nu 9 jaar,en het is op zijn minst een heel leerijke ervaring geweest.
Nu pas even break ? Had je moeten bijkopen aan lagere prijzen. Kansen genoeg geweest. Zal zeker nog zakken als er een vaccin wordt gevonden voor de COVID-19.frapo schreef: ↑22 mei 2020, 11:09 Heel mijn spaarcentjes.jij bent goed.
Je hebt gelijk,maar ik heb indertijd 2 x bijgekocht toen ik dacht dat het de bodem bereikt had.
Wat bleek, regelrecht de dieperik in haha.
ik heb mijn limiet en het is wat het is.
Trouwens ik ben geen belegger zoals jullie die in meerdere van dit soort zaken zit.
Maar vind het wel spannend en veel bijgeleerd
Wat bleek, regelrecht de dieperik in haha.
ik heb mijn limiet en het is wat het is.
Trouwens ik ben geen belegger zoals jullie die in meerdere van dit soort zaken zit.
Maar vind het wel spannend en veel bijgeleerd

Op "Mining Corner" staat een nieuw artikel: Revival of gold mines - Corona dip overcome
En ja, de HUI-Goud regressie (waarvan sprake in een voorgaand artikel) heeft de Corona dip overleefd.
Dus vooral diepgaande kwantitatieve analyse: zoek vooral geen aanbevelingen voor individuele fondsen of goudmijnen.
En ja, de HUI-Goud regressie (waarvan sprake in een voorgaand artikel) heeft de Corona dip overleefd.
Dus vooral diepgaande kwantitatieve analyse: zoek vooral geen aanbevelingen voor individuele fondsen of goudmijnen.