blackrock global funds - global allocationA2 USD
TIP
blackrock global funds - global allocationA2 USD
reeds jaren heb ik een belegging in USD die momenteel niet veel meer rendeert. Om deze belegging stop te zetten maar de USD niet te hoeven omzetten naar euro wat momenteel zeker niet gunstig is, stelt de bank me voor om over te schakelen op bovenvermeld fonds. Heeft iemand hiermee ervaring ?
Re: blackrock global funds - global allocationA2 USD
Dit is een fonds met Elite rating, dus in zijn categorie een van de betere. Dit zegt echter niets over de vraag of het nu wel een goed moment is om in dergelijk fonds in te stappen. Er blijft immers toch redelijk wat risico mee verbonden en dit jaar zijn de beurzen toch zijdelings voort aan het kabbelen en veel fondsen staan negatief.
Als je je geld in USD wil parkeren, bekijk dan ook eens de sector van obligatiefondsen. High yields zijn nog altijd interessant en in USD zijn er tal van interessante fondsen en goedkope trackers. Emerging Market Bonds hebben meer risico maar zijn ook meestal in USD.
Als je je geld in USD wil parkeren, bekijk dan ook eens de sector van obligatiefondsen. High yields zijn nog altijd interessant en in USD zijn er tal van interessante fondsen en goedkope trackers. Emerging Market Bonds hebben meer risico maar zijn ook meestal in USD.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
met dank aan Robokat, doch waar kan ik een dergelijk goed renderend obligatiefonds in USD vinden? Heb een beetje gegoogled doch kan niet direct iets vinden!
Via binckbank-kernselectie (geen kosten) heb ik onlangs een obligatiefonds in dollars gekocht nl JPM US Aggregate Bd A (4 sterren morningstar). Ik heb toen gekocht aan een dollar-euro verhouding van 1,48. misschien wachten tot boven 1,50. Fonds kost maar 14,18 dollars.
@luc 1961. Bedankt voor de info, doch zie dat dit fonds in staatsbons belegt ? Is dit wel aan te raden met de huidige economische vooruitzichten in de US ? Eerste kwartaal 2011 bovendien - 4.7%.?
In deze zou ik eerder een tracker overwegen, die toch veel voordelen hebben: je kent de exacte samenstelling, je kan die snel kopen en verkopen zonder hoge kosten, ook liggen de beheerskosten een stuk lager.
Als je bvb. bij iShares gaat zien, zijn er tal van mogelijkheden:
http://nl.ishares.com/nl/pc/producten/overzicht/FI_USD" onclick="window.open(this.href);return false;
High Yield:
iShares iBoxx $ High Yield Corporate Bond Fund (HYG) (didivendrendement 6,18%)
Emerging Markets:
iShares JPMorgan $ Emerging Markets Bond Fund (SEMB) (rend: 5,52%)
iShares JPMorgan USD Emerging Markets Bond Fund (EMB)(rend: 4,63%)
Investment Grade:
iShares iBoxx $ Investment Grade Corporate Bond Fund (LQD) (rend: 3,94%)
iShares Markit iBoxx $ Corporate Bond (LQDA) (rend: 4,46%)
...enfin, voor elk wat wils volgens je eigen risicoprofiel.
Je kan natuurlijk ook trackers van andere aanbieders bekijken, deze van iShares hebben als belangrijk voordeel dat dit zgn. fysieke trackers betreft, die een veel lager risico hebben dan zgn. synthetische trackers.
De High Yield (en in mindere mate de EM trackers) hebben als voordeel dat ze minder rentegevoelig zijn dan de Investment Grade en dus minder snel in koers dalen indien de rente stijgt. Maar ze dragen wel een hoger risico met zich mee.
Als je bvb. bij iShares gaat zien, zijn er tal van mogelijkheden:
http://nl.ishares.com/nl/pc/producten/overzicht/FI_USD" onclick="window.open(this.href);return false;
High Yield:
iShares iBoxx $ High Yield Corporate Bond Fund (HYG) (didivendrendement 6,18%)
Emerging Markets:
iShares JPMorgan $ Emerging Markets Bond Fund (SEMB) (rend: 5,52%)
iShares JPMorgan USD Emerging Markets Bond Fund (EMB)(rend: 4,63%)
Investment Grade:
iShares iBoxx $ Investment Grade Corporate Bond Fund (LQD) (rend: 3,94%)
iShares Markit iBoxx $ Corporate Bond (LQDA) (rend: 4,46%)
...enfin, voor elk wat wils volgens je eigen risicoprofiel.
Je kan natuurlijk ook trackers van andere aanbieders bekijken, deze van iShares hebben als belangrijk voordeel dat dit zgn. fysieke trackers betreft, die een veel lager risico hebben dan zgn. synthetische trackers.
De High Yield (en in mindere mate de EM trackers) hebben als voordeel dat ze minder rentegevoelig zijn dan de Investment Grade en dus minder snel in koers dalen indien de rente stijgt. Maar ze dragen wel een hoger risico met zich mee.
Zie ik iets over het hoofd... Global Allocation fonds is toch een gemeng fonds? Zo'n 2/3 aandelen volgens Morningstar.