Blokkeren bankrekeningen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Blokkeren bankrekeningen
Als EID kaart vervallen is ( zie vervaldatum EID ), krijg je op gepaste tijd uitnodiging van je bank, je nieuwe EID te laten inscannen.
Doe je dit niet, wordt je rekening na meerdere oproepingen door de bank geblokkeerd,zo moet je wel naar de bank.
Dit zijn nu eenmaal de regels wil de bank in regel blijven.
Doe je dit niet, wordt je rekening na meerdere oproepingen door de bank geblokkeerd,zo moet je wel naar de bank.
Dit zijn nu eenmaal de regels wil de bank in regel blijven.
Ik heb vreemd genoeg nog nooit zo'n uitnodiging ontvangen...
Waarom mogen banken wel mijn eID kopiëren?
De wetgeving op de witwassing verplicht banken, kredietinstellingen, verzekeraars, enz. om hun nieuwe klanten te identificeren en hun identiteit te verifiëren. Met die voorzorgsmaatregel wordt het veel moeilijker om rekeningen te openen met een valse naam of pseudoniem.
Daarnaast moeten de banken ook nog een kopie nemen van de identiteitskaart van de klant op "papieren of elektronische drager". Wanneer gebruik wordt gemaakt van een elektronische identiteitskaart kan de essentiële informatie voor identificatie (adres) enkel op de chip teruggevonden worden. Hier is lezing van de eID dus onvermijdelijk, al moeten banken natuurlijk wel de Privacywet waarborgen.
De wetgeving op de witwassing verplicht banken, kredietinstellingen, verzekeraars, enz. om hun nieuwe klanten te identificeren en hun identiteit te verifiëren. Met die voorzorgsmaatregel wordt het veel moeilijker om rekeningen te openen met een valse naam of pseudoniem.
Daarnaast moeten de banken ook nog een kopie nemen van de identiteitskaart van de klant op "papieren of elektronische drager". Wanneer gebruik wordt gemaakt van een elektronische identiteitskaart kan de essentiële informatie voor identificatie (adres) enkel op de chip teruggevonden worden. Hier is lezing van de eID dus onvermijdelijk, al moeten banken natuurlijk wel de Privacywet waarborgen.
De ene bank zal de regels al wat strikter opvolgen dan de andere misschien, of bij een bezoek aan de bank/loket kan U al is gevraagd worden U EID te geven, welke dan ingescand wordt. Mogelijks bent U van deze handeling U niet bewust.ldwjr schreef:Ik heb vreemd genoeg nog nooit zo'n uitnodiging ontvangen...
Nefertari schreef:In het verleden is het al een paar keer gebeurd dat een bank mij vroeg om opnieuw een scan van mijn kaart door te sturen, maar niet alle banken waar ik klant ben. Ik herinner me niet direct meer welke banken en ook niet of ze een adresbevestiging vroegen.anonymous schreef:...Heeft er al iemand de vraag gekregen van Rabo, MoneYou, NIBC, Keytrade of EVI om opnieuw een scan van ID kaart en bevestiging van adres door te sturen?
Sinds enkele maanden heb ik een nieuwe identiteitskaart en ik heb die nog naar geen enkele bank doorgescand en kreeg ook nog geen vraag om dat te doen (hoewel de banken normaal gezien de vervaldatum van mijn oude kaart kunnen zien).
De banken haasten zich niet, reken maar tot 6 maanden na afloop ID en dan zal je bijna 100 % zeker die vraag krijgen
2 weken geleden zag ik dat er 3x 0,05 eurocent op mijn Keytrade online bankrekening werd gestort door mensen die ik totaal niet ken. Toen ik dit meldde aan de bank via telefoon en zei dat ik wat ongerust was dat er als volgende stap iemand misschien wel geld zou kunnen ontvreemden van mijn rekening werd ik helemaal niet au sérieux genomen en een beetje belachelijk gemaakt aan telefoon... De dag erna toen ik veiligheidshalve mijn rekening wilde nakijken, had ik geen toegang meer tot mijn rekening, noch mijn saldo. Toen ik opnieuw belde naar Keytrade werd er mij gezegd dat ze niets konden zeggen hierover en dat ik best even zou afwachten. Toen ik de dag erna nog steeds niet aan mijn saldo kon, belde ik opnieuw naar Keytrade en vertelden ze me dat mijn rekening was geblokkeerd. Ze konden mij niet zeggen waarom. Toen ik zei dat ik niet begreep waarom ze mij geen bericht hadden gelaten hierover (het gaat hier tenslotte om mijn geld waar ik niet meer aankon), vertelden ze mij dat ik een mail moest sturen naar hun compliance dienst en deze mij wel zouden antwoorden. Niet dus. Toen ik de dag erna in de winkel stond om onze boodschappen te betalen, werd mijn kaart geweigerd. Geen eten dus die week. Toen ik belde om te vragen wat er aan de hand was en te zeggen dat ze mij hadden verzekerd dat ik mijn bankkaart zeker ging kunnen blijven gebruiken (wat dus niet zo was), vertelden ze mij dat ik moest wachten op het antwoord van de compliance dienst.... toe nu toe nog steeds geen toegang tot mijn eigen gelden op mijn bankrekening bij Keytrade en nog steeds geen antwoord of bericht van Keytrade of Compliance! Gisteren heb ik nogmaals gebeld en gevraagd wat zij mij aanraden om te doen aangezien ik geen geld meer kan gebruiken en jawel.... hun antwoord: u moet wachten tot u een antwoord krijgt mevrouw.... Ik begrijp dit niet... dit kan toch niet zomaar; ik heb een kind thuis... ik kan geen eten meer kopen, geen school- elektriciteits- of waterrekeningen meer betalen terwijl er voor heel deze blokkage meer dan genoeg geld op de rekening stond!?!?! Kan dit zomaar??????
Vrees inderdaad dat het fraude kan zijn
Keytrade kan het zich om veiligiheidsredenen niet veroorloven om daar telefonisch over te communiceren
Maar op een mail die je via hun beveiligde site zou kunnen versturen zouden ze wel een tip van de sluieren mogen oplichten
Keytrade kan het zich om veiligiheidsredenen niet veroorloven om daar telefonisch over te communiceren
Maar op een mail die je via hun beveiligde site zou kunnen versturen zouden ze wel een tip van de sluieren mogen oplichten
Misschien heb je meegedaan met coupons op te sturen, die zetten dan je tegoed op je rekening..
Zou mij vreemd en onwaarschijnlijk lijken dat iemand die geld op je rekening stort, aan die specifieke gegevens zou kunnen komen om die te misbruiken en je rekening te plunderen.
Zou mij vreemd en onwaarschijnlijk lijken dat iemand die geld op je rekening stort, aan die specifieke gegevens zou kunnen komen om die te misbruiken en je rekening te plunderen.
"door mensen die ze totaal niet kent", is niet noodzakelijk hetzelfde als geld dat door een bedrijf wordt gestort
het is wel een rare situatie, maar als keytrade de rekening heeft geblokkeerd, dan stinkt het wel echt
veiligheidshalve kan men best méér dan een rekening aanhouden , telkens bij een andere bank
zo valt men niet makkelijk zonder geld
het is wel een rare situatie, maar als keytrade de rekening heeft geblokkeerd, dan stinkt het wel echt
veiligheidshalve kan men best méér dan een rekening aanhouden , telkens bij een andere bank
zo valt men niet makkelijk zonder geld
Als ik morgen naar de bank bel, en zeg dat ik vrees dat ze mijn rekening gaan plunderen, zullen ze die waarschijnlijk ook blokkeren, nogal evident. Er zal dan een onderzoek gebeuren, hoe of wat mijn vrees gegrond is.
keytrade kan een rekening zo instellen dat elke verrichting manueel wordt gecontroleerd.
Een volledige blokkering is nogal drastisch, of keytrade moet er gegronde redenen voor vinden.
Heb dat al weten gebeuren, en dan stellen ze het zo in , alsof het een rekening van een minderjarige zou zijn, en op de een of andere manier komt daar een soort pop up berichtje telkens te voorschijn
Zo kan je aartsvijand naar keytrade bellen, onder jou naam en nr. en zeggen dat hij schrik heeft dat er fraude met de rekening zou gebeuren, en dan zou die rekening weken geblokkeerd zijn
denk het niet dat zij zo werken
Een volledige blokkering is nogal drastisch, of keytrade moet er gegronde redenen voor vinden.
Heb dat al weten gebeuren, en dan stellen ze het zo in , alsof het een rekening van een minderjarige zou zijn, en op de een of andere manier komt daar een soort pop up berichtje telkens te voorschijn
Zo kan je aartsvijand naar keytrade bellen, onder jou naam en nr. en zeggen dat hij schrik heeft dat er fraude met de rekening zou gebeuren, en dan zou die rekening weken geblokkeerd zijn
denk het niet dat zij zo werken
Re: Blokkeren bankrekeningen na overlijden
Bedankt Argenta om mijn kerstfeest te verpesten,Jullie hebben al 3 weken het attest van erfopvolging gekregen om mijn rekening te deblokkeren na het overlijden van mijn man.
Jullie gingen mij gisteren een email sturen om wat meer geld te kunnen overmaken.Ik wacht nog.Ik kan nu mijn gasten afbellen.Goed gedaan.
Jullie gingen mij gisteren een email sturen om wat meer geld te kunnen overmaken.Ik wacht nog.Ik kan nu mijn gasten afbellen.Goed gedaan.
-
YelitBiros
- Jr. Member

dat zal iets worden voor na nieuwjaar denk ik, de feestdagen staan voor de deur, dus dat draait allemaal op een laag pitje, ze handelen eerst de dringende zaken af;