Bmbp-Top
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Bmbp-Top
Aansluitend op de berichtjes van gisteren heb ik navraag gedaan bij bmbp om uitsluitsel te krijgen. Je getrouwheidpspremie krijg je enkel als het geld 11 maand binnen 1 jaar blijft staan. Dus laat je het staan van augustus 08 tot augustus 09 heb je geen getrouwheidspremie omdat je slechts 8 maand in 2009 het geld laat staan. Je krijgt dan dus enkel basisintrest + aangroeipremie.
Mijn vraag:
Mijn 2de vraag hierop:
Mijn vraag:
Antwoord BMBP:Ik heb een vraag ivm de berekening van de intresten op de spaarrekening BMPMTop.
Op het forum van spaargids.be las ik dat de berekening bij uw bank verschilt dan de andere banken. Er is geen cumulering van aangroei+getrouwheids maar deze start wel op dezelfde dag en niet zoals bij andere banken na elkaar (6maand aangroei+12maand getrouwheid). Bij een andere bank moet het geld 18 maand blijven staan, bij jullie dus maar 11 maand om beide premies te ontvangen?
De aangroeipremie: voor elk door u gestort bedrag dat gedurende min. 6 opeenvolgende maanden op uw BMPBTop rekening blijft staan.
De getrouwheidspremie: voor het bedrag dat gedurende minimum 11 achtereenvolgende maanden op uw BMPBTop rekening blijft staan, en dit tijdens hetzelfde kalenderjaar (Voor u mogelijk vanaf januari 2009 tot december 2009).
Deze 2 premies zijn niet cumuleerbaar, u kan pas betaald worden voor de getrouwheidspremie vanaf de datum waarop uw aangroeipremie is behaald
Mijn 2de vraag hierop:
Antwoord BMBP:Ik denk dat ik het goed begrepen heb:
1) De aangroeipremie geldt onmiddellijk vanaf de storting. De getrouwheidspremie overlapt geen jaar en moet 11 maand binnen hetzelfde kalenderjaar zijn. Indien ik dus volgend jaar pas in maart 2009 zou starten heb ik geen getrouwheidspremie omdat die dan pas zou starten op 01/01/2010?
2) "Deze 2 premies zijn niet cumuleerbaar, u kan pas betaald worden voor de getrouwheidspremie vanaf de datum waarop uw aangroeipremie is behaald."
=> die start dus pas nadat de 6 maand voorbij zijn voor intrestberekening, maar om er van te kunnen genieten hoeft het geld maar 5 maand meer te blijven staan nadat de aangroeipremie verstreken is. Storting 13/08/08, op 13/02/09 is de aangroeipremie verworven. Vanaf 13/02/09 ontvang ik 1% getrouwheidspremie maar enkel indien het geld 11 maand in 2009 blijft staan, dus van 01/01/09 tot 01/12/09. Het is niet zo dat de 11 maand pas starten op 13/02/09.
1) en 2): Correct!
alvast bedankt voor de reacties...
@ paul
betrefd die 2 rek, ik ben dus gehuwd...
alleen uit praktische redenen neem ik 2 apparte rekeningen...beetje teveel om uit te leggen en O.T.
@BartVW
dit zou mijn tweede vraag worden...
als ik het laatste lees van jou post mag ik aannemen dat je 1% aangroei krijgt op basis van 11 maanden binnen hetzelfde jaar...?
in mijn voorbeeld zit ik dan ook goed dacht ik...?...ik heb alleen ~ 2 en 1/2 week alleen basisintrest als ik 12 december 2008 zou starten...(tot einde 2008)
maar als die getrouwheidspremie opnieuw begint achter 11 maanden, dan schuif je ieder jaar > 1maand op, dacht ik...?
dus vanaf 01/01/2009 beginnen die min 11 maanden en vanaf 01/01/2010 opnieuw enz....is dit correct ?
@ paul
betrefd die 2 rek, ik ben dus gehuwd...

alleen uit praktische redenen neem ik 2 apparte rekeningen...beetje teveel om uit te leggen en O.T.
@BartVW
dit zou mijn tweede vraag worden...

als ik het laatste lees van jou post mag ik aannemen dat je 1% aangroei krijgt op basis van 11 maanden binnen hetzelfde jaar...?
in mijn voorbeeld zit ik dan ook goed dacht ik...?...ik heb alleen ~ 2 en 1/2 week alleen basisintrest als ik 12 december 2008 zou starten...(tot einde 2008)
maar als die getrouwheidspremie opnieuw begint achter 11 maanden, dan schuif je ieder jaar > 1maand op, dacht ik...?
dus vanaf 01/01/2009 beginnen die min 11 maanden en vanaf 01/01/2010 opnieuw enz....is dit correct ?
Als je 10.000 € stort op 12 december 2008 krijg je op 12 juni 2009 4,25% basisrente + 1% aangroeipremie, laat je die 10.000 € staan tot 1 december 2009 krijg je nog eens 1% getrouwheidspremie.
Vanaf januari 2010 krijg je opnieuw de basisrente + 1% getrouwheid op de 10.000 € (+ de rentes) als je dat bedrag laat staan tot 1 december 2010, denk ik
Vanaf januari 2010 krijg je opnieuw de basisrente + 1% getrouwheid op de 10.000 € (+ de rentes) als je dat bedrag laat staan tot 1 december 2010, denk ik

Laatst gewijzigd door JackPot op 13 augustus 2008, 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk net hetzelfde.JackPot schreef: Als je 10.000 € stort op 12 december 2008 krijg je op 12 juni 2009 4,25% basisrente + 1% aangroeipremie, laat je die 10.000 € staan tot 1 december 2009 krijg je nog eens 1% getrouwheidspremie.
Vanaf januari 2010 krijg je opnieuw de basisrente + 1% getrouwheid op de 10.000 € (+ de rentes) als je dat bedrag laat staan tot 1 december 2010, denk ik![]()
Jullie redenering is vermoedelijk de juiste.
Daaruit kan ik afleiden dat je bij BMPB best geen geld stort tussen begin februari en half juni.
Je hebt dan wel de aangroeipremie maar loopt dan wel enkele maanden getrouwheidpremie mis.
Je komt dan niet aan de vereiste 11 maanden. Dus storten van 1 januari tot 31 januari en daarna vanaf 1 juli tot het einde van het jaar.
Daaruit kan ik afleiden dat je bij BMPB best geen geld stort tussen begin februari en half juni.
Je hebt dan wel de aangroeipremie maar loopt dan wel enkele maanden getrouwheidpremie mis.
Je komt dan niet aan de vereiste 11 maanden. Dus storten van 1 januari tot 31 januari en daarna vanaf 1 juli tot het einde van het jaar.
Uiteindelijk is het "verlies" van de getrouwheidspremie toch maar relatief:
Aangroei- en getrouwheidspremie kunnen niet gecumuleerd worden. Maw, als je op 1/2 een bedrag stort zal je gedurende 5 maanden 1% mislopen. Op 1/3 4 maanden enz enz.
Als je er een onmenselijk hoog bedrag hebt staan kan dat idd al beginnen tellen, maar op 20.000 spreken we mss over 100EUR (niet dat ik daarop spuw of zo
) maar met de aangroeipremie heeft men uiteindelijk toch nog meer dan bij de meeste banken. En om die 100EUR te recupereren bij een andere bank moet je al een rekening openen bij Kaupthing en daar profiteren van de 2% aangroei. (en ik weet niet wat hun politiek is ivm "vers geld).
Maw, ik denk dat het weinig uitmaakt of je nu in januari stort of in eendert welke andere maand aangezien ze de hoogste basisrente bieden en het "verlies" dat men leidt door het mislopen van de getrouwheidspremie bijna niet te compenseren is bij een andere bank.
Aangroei- en getrouwheidspremie kunnen niet gecumuleerd worden. Maw, als je op 1/2 een bedrag stort zal je gedurende 5 maanden 1% mislopen. Op 1/3 4 maanden enz enz.
Als je er een onmenselijk hoog bedrag hebt staan kan dat idd al beginnen tellen, maar op 20.000 spreken we mss over 100EUR (niet dat ik daarop spuw of zo

Maw, ik denk dat het weinig uitmaakt of je nu in januari stort of in eendert welke andere maand aangezien ze de hoogste basisrente bieden en het "verlies" dat men leidt door het mislopen van de getrouwheidspremie bijna niet te compenseren is bij een andere bank.
@ DeJoin,
Ik kan in je redenering inkomen. Het is inderdaad juist dat het mislopen van de GP moeilijk kan gecompenseerd worden door enkele maanden je geld bij een andere bank te parkeren en op 1/1 terug te keren naar BMPB.
Eens je bij BMPB zit, en er blijft, geniet je toch van die GP van 1%.
Ik kan in je redenering inkomen. Het is inderdaad juist dat het mislopen van de GP moeilijk kan gecompenseerd worden door enkele maanden je geld bij een andere bank te parkeren en op 1/1 terug te keren naar BMPB.
Eens je bij BMPB zit, en er blijft, geniet je toch van die GP van 1%.
DeJoin,
je hebt volkomen gelijk. Kvind het enkel jammer dat zij een zo compleet andere manier gebruiken om die premie toe te kennen, dan de andere banken doen. Wat het voor de consument alleen maar minder overzichtelijk maakt en het ingewikkelder is om te vergelijken.
je hebt volkomen gelijk. Kvind het enkel jammer dat zij een zo compleet andere manier gebruiken om die premie toe te kennen, dan de andere banken doen. Wat het voor de consument alleen maar minder overzichtelijk maakt en het ingewikkelder is om te vergelijken.
Is eigenlijk DE adder onder het gras. Door hun manier van werken verlies je (behalve als je in de maand januari stort) sowieso uw getrouwheidspremie voor het eerste jaar.BartVW schreef: DeJoin,
Maar kom, ze blijven, buiten Kauphting, wel de aantrekkelijkste bank, oa door hun 4,05% op hun zichtrekening.
Staat CE niet op de tweede plaats en dan pas BMP?DeJoin schreef: Maar kom, ze blijven, buiten Kauphting, wel de aantrekkelijkste bank, oa door hun 4,05% op hun zichtrekening.
mvg
nespter
Was eigenlijk een persoonlijke mening die ik ventileerde. Het betreft niet alleen de naakte cijfers, maar ook de kleine lettertjes en de "service". Na wat ik gelezen heb over CE lijkt vooral die laatste 2 niet zo denderend te zijn bij hun.nepster schreef:Staat CE niet op de tweede plaats en dan pas BMP?DeJoin schreef: Maar kom, ze blijven, buiten Kauphting, wel de aantrekkelijkste bank, oa door hun 4,05% op hun zichtrekening.
mvg
nespter
Een mening die ik ook deel.DeJoin schreef: Was eigenlijk een persoonlijke mening die ik ventileerde. Het betreft niet alleen de naakte cijfers, maar ook de kleine lettertjes en de "service". Na wat ik gelezen heb over CE lijkt vooral die laatste 2 niet zo denderend te zijn bij hun.
nespter
+1nepster schreef:Een mening die ik ook deel.DeJoin schreef: Was eigenlijk een persoonlijke mening die ik ventileerde. Het betreft niet alleen de naakte cijfers, maar ook de kleine lettertjes en de "service". Na wat ik gelezen heb over CE lijkt vooral die laatste 2 niet zo denderend te zijn bij hun.
nespter
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Je kan dat simpel terugvinden op deze site hier als je bovenaan op "spaarrentes" klikt. Daar zal je zien dat dit "Banca Monte Paschi Belgio" is. Je kan bij "spaarrentes" klikken op de rekening en dan wordt de webpagina van de bank geopend.oscar schreef: Het kan raar zijn, maar welke bank is Bmbp? Kan het nergens terug vinden.
vaganzza[at]spaargids[punt]be