BNP FORTIS geen rente verhoging?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: BNP FORTIS geen rente verhoging?
Ah ok, nog even wachten dus!Mooiuitzicht schreef: ↑7 januari 2023, 09:34 Vanaf februari kan je de rekening openen via telefoon of kantoor. Vanaf maart kan je het zelf doen:
Tegelijk lanceert de bankgroep ook een nieuwe, hoogrentende Spaarrekening Plus (met 0,5% rente en 0,75% premie), die in februari enkel in de kantoren of telefonisch via het Easy Banking Centre kan geopend worden en pas vanaf maart ook via de app en het web beschikbaar zal zijn. Het spaarplafond voor deze rekening ligt lager: op 100.000 euro.
Ze hebben van de STER spaarrekening zelf een gewone spaarrekening gemaakt, een aantal maanden geleden.treenman schreef: ↑7 januari 2023, 09:26 Net eens ingelogd op de easy-banking website van BNP. Ik heb daar een STER-spaarrekening en wilde die nieuwe spaarrekening openen om alles over te zetten, maar die nieuwe rekening is ook hier nergens te vinden. Enkel de klassieke rekening @ 0.01%+0.10% (en Ster, woonsparen en hello4you, allen met dezelfde rentevoeten)
Wegens dezelfde intrest als een spaarrekening en niet direct een toekomstperspectief waar dat zou veranderen.
Uiteraard speelt het mee dat, als ze dat niet hadden gedaan, mensen toch nog veel geld op die STER hadden staan en daarop hoge intrest zouden krijgen.
Eerlijk gezegd heb ik nu wel liever een rekening waar je meer ineens mag op storten en waar de intrest dan een tiende percentje lager mag zijn dan op die model STER rekening.
Kan er eigenlijk bij ING een spaarrekening worden geopend, zonder zichtrekening? Ik zie geen gratis zichtrekening bij hen (gratis enkel voor jonger dan 25jaar).haelewyn schreef: ↑6 januari 2023, 18:53 Dat was een antwoord over ING tempo.
Boor zover wedat nu kunnen zien is dat niet het geval voor de nieuwe bnp spaarrekening. Die is wel beperkt tot 100.000 euro inleg.
Info spaargids over ing spaarrekening :
"""De nieuwe ING Spaarrekening krijgt vanaf 9 januari een basisrente van 0,35% en een getrouwheidspremie van 0,65%. Wie zijn geld tegen die voorwaarden een heel jaar kan laten staan, haalt dus een rendement van 1,0%.
Daarnaast reactiveert ING het Tempo Sparen, een rekening waarop tot 500 euro per maand kan worden gestort. Zij krijgt een basisrente van 0,70% en een getrouwheidspremie van eveneens 0,70%.""""
Info spaargids over de bnp spaarrekeningen :
"""De bank behoudt daarbij ook het plafond van 250.000 euro per rekening (edit haelewijn : dit gaat over de gewone laagrentende spaarrekening). Staat er meer op, dan wordt dit overgeschreven naar een Depositorekening, waarop de rente 0% bedraagt.
Intussen lanceert de bank ook met de Spaarrekening Plus een nieuwe rekening. Ze biedt een basisrente van 0,50% en een getrouwheidspremie van 0,75%. Het bedrag erop wordt wel beperkt tot 100.000 euro.""""
Bij ING moet je (om een TEMPO-spaarrekening te openen) ook een zichtrekening openen (kost 1.9eur/maand). Storten op die tempo is trouwens enkel mogelijk vanaf die zichtrekening, en enkel via maandelijks vast bedrag.
Elke maand stort ik dus van een zichtrekening bij een andere bank 500eur naar de ING zichtrekening, en van daar dan naar de TEMPO-rekening, beide met een maandelijkse opdracht.
Elke maand stort ik dus van een zichtrekening bij een andere bank 500eur naar de ING zichtrekening, en van daar dan naar de TEMPO-rekening, beide met een maandelijkse opdracht.
-
KomaanBeurs
- Sr. Member

- Contacteer:
Voor 600 euro al die moeite moeten doen, waar gaat de wereld naar toe?Orakel van Brakel schreef: ↑7 januari 2023, 08:14 Met de app van BNP lukt het mij niet een nieuwe spaarrekening te openen. Mijn goesting is al over. Ik zou er 50k willen laten staan. Dus voor hoop en al 600 euro mag ik al bellen, naar ginder rijden, ... pfff...
En nog eens 3,5 Euro p maand Comfort Pack kosten. Op die 50k is dat ook al 0,084%. Ik was eigenlijk van plan er weg te gaan.
-
KomaanBeurs
- Sr. Member

- Contacteer:
Dieter schreef: ↑7 januari 2023, 11:34Kan er eigenlijk bij ING een spaarrekening worden geopend, zonder zichtrekening? Ik zie geen gratis zichtrekening bij hen (gratis enkel voor jonger dan 25jaar).haelewyn schreef: ↑6 januari 2023, 18:53 Dat was een antwoord over ING tempo.
Boor zover wedat nu kunnen zien is dat niet het geval voor de nieuwe bnp spaarrekening. Die is wel beperkt tot 100.000 euro inleg.
Info spaargids over ing spaarrekening :
"""De nieuwe ING Spaarrekening krijgt vanaf 9 januari een basisrente van 0,35% en een getrouwheidspremie van 0,65%. Wie zijn geld tegen die voorwaarden een heel jaar kan laten staan, haalt dus een rendement van 1,0%.
Daarnaast reactiveert ING het Tempo Sparen, een rekening waarop tot 500 euro per maand kan worden gestort. Zij krijgt een basisrente van 0,70% en een getrouwheidspremie van eveneens 0,70%.""""
Info spaargids over de bnp spaarrekeningen :
"""De bank behoudt daarbij ook het plafond van 250.000 euro per rekening (edit haelewijn : dit gaat over de gewone laagrentende spaarrekening). Staat er meer op, dan wordt dit overgeschreven naar een Depositorekening, waarop de rente 0% bedraagt.
Intussen lanceert de bank ook met de Spaarrekening Plus een nieuwe rekening. Ze biedt een basisrente van 0,50% en een getrouwheidspremie van 0,75%. Het bedrag erop wordt wel beperkt tot 100.000 euro.""""
Ik wil best een week werk hebben aan 600 euro verdienen.KomaanBeurs schreef: ↑7 januari 2023, 13:10 Voor 600 euro al die moeite moeten doen, waar gaat de wereld naar toe?
Er zijn misschien mensen die dat in enkele seconden oprapen maar ik ben er geen van.
Bedankt voor de reactie. Vermoedde ik al. Gaat dus al stuk van die 1,4% af, als je nog geen ING hebt en kosten in rekening brengttreenman schreef: ↑7 januari 2023, 12:44 Bij ING moet je (om een TEMPO-spaarrekening te openen) ook een zichtrekening openen (kost 1.9eur/maand). Storten op die tempo is trouwens enkel mogelijk vanaf die zichtrekening, en enkel via maandelijks vast bedrag.
Beetje snel gerekend op jaarbasis
Max rendement (getrouwheidspremie meegerekend) op 12*500 = 6000 aan 1,4% = 84 euro
Kosten van 1,9 euro * 12 = 22,8
> Rendement 61,2 (84-22,8) / 6000 = 1,02% (das al 0,4 van die 1,4 opgegeten door de kosten)
Je kan ook de gratis zichtrekening van Hellobank nemen. Is van dezelde groep als Fortis. Met de bankkaart kun je inloggen op de site van Fortis en de gewenste rekeningen openen.Orakel van Brakel schreef: ↑7 januari 2023, 08:14
En nog eens 3,5 Euro p maand Comfort Pack kosten. .
De plus spaarrekening is maar actief vanaf 1 februari.
-
mickeymouse
- Full Member

- Contacteer:
Volgens ik gelezen heb wel ja.mickeymouse schreef: ↑8 januari 2023, 20:20Biedt Fintro ook zo'n plus spaarrekening aan? Ik vind er niks over terug
Per 1 februari enkel te openen in kantoor.
In maart ook online te openen..
Echt klantvriendelijk dat je niet onmiddelijk online kan openen, en dit in digitale tijden...
Hoe het mogelijk is dat er altijd toch altijd klagers zijn.. Voor sommige kan je inderdaad nooit goed doen..