Boekje met beleggingsstrategie De Tijd (pré 2010)
TIP
Boekje met beleggingsstrategie De Tijd (pré 2010)
Ergens voor 2010 was er eens een bijlage bij De Tijd (denk ik) met een soort beleggingsstrategie. Ik heb dat boekje lang bij gehouden, maar ik ben het nu toch kwijt. (Ik denk een A5-boekje van een 20-tal blz.)
Was niet zo heel erg ingewikkeld, maar het kwam er op neer denk ik dat je een portefeuille samenstelde & dan keek na x-aantal tijd om te zien als je moest herbalanceren.
Een aandeel kon een te groot percentage worden van je portefeuille, dan was het de bedoeling om het deels te verkopen.
Een aandeel kon ook een te klein percentage worden van je portefeuille, maar weet niet meer wat dan de bedoeling was.
Ik zou heel graag dit boekje nog eens lezen of de exacte principes nog eens horen, wie kan mij helpen?
Was niet zo heel erg ingewikkeld, maar het kwam er op neer denk ik dat je een portefeuille samenstelde & dan keek na x-aantal tijd om te zien als je moest herbalanceren.
Een aandeel kon een te groot percentage worden van je portefeuille, dan was het de bedoeling om het deels te verkopen.
Een aandeel kon ook een te klein percentage worden van je portefeuille, maar weet niet meer wat dan de bedoeling was.
Ik zou heel graag dit boekje nog eens lezen of de exacte principes nog eens horen, wie kan mij helpen?
Re: Boekje met beleggingsstrategie De Tijd (pré 2010)
Was het met glanzend papier, ongeveer 40 blz ?gilberke schreef: ↑19 april 2020, 08:54 Ergens voor 2010 was er eens een bijlage bij De Tijd (denk ik) met een soort beleggingsstrategie. Ik heb dat boekje lang bij gehouden, maar ik ben het nu toch kwijt. (Ik denk een A5-boekje van een 20-tal blz.)
Bolero ? Heb het na een tijdje weg gedaan en beklaag het me nu ook.
Auteur Koen De Leus. Wiki: Van 2006 tot juli 2012 werkte Koen als Market Strategist bij Bolero, een onlinebroker van KBC Securities, voor hij in augustus 2012 de functie van Senior Economist ging bekleden bij moederbedrijf KBC. Sinds september 2016 is hij Chief Economist bij BNP Paribas Fortis.
Op het einde een lijst van aanbevolen aandelen, topper Berkshire.
Beweerde dat tijdstip van instappen zonder belang was !
Zijn geheimtip: stop loss.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ah ja, uit de periode dat Koen De Leus de aandelen overgewaard vond, in 2010!
https://www.standaard.be/cnt/dmf20100706_072

https://www.standaard.be/cnt/dmf20100706_072
Ik denk niet dat het van Bolero was, & kaft was eerder mat, met hoofdkleur blauw denk ik.SparSpaar schreef: ↑19 april 2020, 09:20 Was het met glanzend papier, ongeveer 40 blz ?
Bolero ? Heb het na een tijdje weg gedaan en beklaag het me nu ook.
Auteur Koen De Leus. Wiki: Van 2006 tot juli 2012 werkte Koen als Market Strategist bij Bolero, een onlinebroker van KBC Securities, voor hij in augustus 2012 de functie van Senior Economist ging bekleden bij moederbedrijf KBC. Sinds september 2016 is hij Chief Economist bij BNP Paribas Fortis.
Op het einde een lijst van aanbevolen aandelen, topper Berkshire.
Beweerde dat tijdstip van instappen zonder belang was !
Zijn geheimtip: stop loss.
Maar klinkt ook wel als een interessant boekje om eens te lezen

Denk eigenlijk ook wel dat er een soort stop loss in zat in de strategie van boekje wat ik bedoel.