borg getekend voor ex partner
TIP
borg getekend voor ex partner
hallo
ik heb een paar vragen omtrent borg
ik heb 5 jaar geleden borg getekend voor een persoonlijke lening voor mijn ex partner in de echtscheidingsakte staat dat die schulden ten lasten van hem vallen wat moet ik daar mee doen ze vallen mij constant lastig voor dit te betalen sta ondertussen op de zwarte lijst weet het niet meer houden mijn vakantie geld in en hebben gisteren loonbeslag aangevraagd zou samen met mijne nieuwe vriend een huis willen kopen wie kan mij advies geven dank u wel
ik heb een paar vragen omtrent borg
ik heb 5 jaar geleden borg getekend voor een persoonlijke lening voor mijn ex partner in de echtscheidingsakte staat dat die schulden ten lasten van hem vallen wat moet ik daar mee doen ze vallen mij constant lastig voor dit te betalen sta ondertussen op de zwarte lijst weet het niet meer houden mijn vakantie geld in en hebben gisteren loonbeslag aangevraagd zou samen met mijne nieuwe vriend een huis willen kopen wie kan mij advies geven dank u wel
Re: borg getekend voor ex partner
Als je borg gestaan hebt voor iemand dan blijft die borg overeind: zelfs nadat die partner, echtgenote, vriend,.... vertrekt. Ik heb het zelfs meegemaakt dat iemand had borg gestaan voor een vennootschap: zelfs nadat die vennootschap overgelaten was, bleef die borg staan ten opzichte van "wildvreemden"...
Je ex moet op zoek gaan naar een nieuwe borg: maar hoe je dat gaat organiseren dat laat ik aan jou over. Anders ga je betalen.
Je ex moet op zoek gaan naar een nieuwe borg: maar hoe je dat gaat organiseren dat laat ik aan jou over. Anders ga je betalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: borg getekend voor ex partner
Al Fonds schreef:Als je borg gestaan hebt voor iemand dan blijft die borg overeind: zelfs nadat die partner, echtgenote, vriend,.... vertrekt. Ik heb het zelfs meegemaakt dat iemand had borg gestaan voor een vennootschap: zelfs nadat die vennootschap overgelaten was, bleef die borg staan ten opzichte van "wildvreemden"...
Je ex moet op zoek gaan naar een nieuwe borg: maar hoe je dat gaat organiseren dat laat ik aan jou over. Anders ga je betalen.
ik kan dus eigenlijk niks doen waarvoor dient dan die akte bij de notaris ??
-
anonymous
Re: borg getekend voor ex partner
Een borgstelling kan voor iedereen zijn. Dit heeft niets te zien met partner, ex-partner, familie, of wat dan ook.
Je stelt je borg voor iemand en als die zijn schuld niet kan betalen, komen ze naar jouw. Dat is de hele opzet van een borgstelling.
Je stelt je borg voor iemand en als die zijn schuld niet kan betalen, komen ze naar jouw. Dat is de hele opzet van een borgstelling.
Re: borg getekend voor ex partner
Die akte bij de notaris is een overeenkomst tussen jullie beiden en is niet tegenstelbaar aan derden. Jij had moeten eisen dat die persoon een andere borg aangesteld had of die lening afbetaald. Anders niet tekenen bij de notaris.bibi 27 schreef: ik kan dus eigenlijk niks doen waarvoor dient dan die akte bij de notaris ??
Die leningmaatschappij kan toch niet elke dag alle notarissen opbellen om te horen welke aktes daar allemaal verleden zijn. Ze gaan tenandere geen antwoord krijgen want da's beroepsgeheim.
Je leest soms van die berichten in de krant: "ik aanvaard geen schulden meer van XYZ vermits hij/zij het echtelijk dak verlaten heeft": dat geldt echter enkel voor toekomstige schulden en dan nog.
Het beste: nooit borg tekenen voor iemand. Heel gevaarlijk.
Re: borg getekend voor ex partner
Dit lijkt een typisch rondje ex-pesten. Ik denk dat je best je notaris of advocaat contacteert.
Volgens mij is de beste oplossing de schuld van je ex betalen en dan alle kosten via de rechter op hem verhalen... Maar hoe je dat in de praktijk exact moet doen zal je aan een gespecialiseerde persoon moeten vragen om te vermijden dat je je geld niet meer terugziet.
Volgens mij is de beste oplossing de schuld van je ex betalen en dan alle kosten via de rechter op hem verhalen... Maar hoe je dat in de praktijk exact moet doen zal je aan een gespecialiseerde persoon moeten vragen om te vermijden dat je je geld niet meer terugziet.
Re: borg getekend voor ex partner
Mij werd altijd al de raad gegeven : "Stel je nooit, of nooit borg voor iemand. Zelfs niet voor je eigen kind."
In jouw geval is het te laat en valt er vermoedelijk niets meer aan te verhelpen.
Maar je kan eventueel eens proberen om gratis juridisch advies in te winnen op Juridisch Forum :
http://www.juridischforum.be/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of op "50 advocaten" van Test-Aankoop. "Bent u nog geen abonnee? Het eerste advies is gratis!"
http://www.50advocaten.be/nl-BE/Waarom_ ... _wie_.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.50advocaten.be/nl-BE/Home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
.
In jouw geval is het te laat en valt er vermoedelijk niets meer aan te verhelpen.
Maar je kan eventueel eens proberen om gratis juridisch advies in te winnen op Juridisch Forum :
http://www.juridischforum.be/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of op "50 advocaten" van Test-Aankoop. "Bent u nog geen abonnee? Het eerste advies is gratis!"
http://www.50advocaten.be/nl-BE/Waarom_ ... _wie_.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.50advocaten.be/nl-BE/Home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Re: borg getekend voor ex partner
zal mij eens bevragen daar dank uNefertari schreef:Mij werd altijd al de raad gegeven : "Stel je nooit, of nooit borg voor iemand. Zelfs niet voor je eigen kind."
In jouw geval is het te laat en valt er vermoedelijk niets meer aan te verhelpen.
Maar je kan eventueel eens proberen om gratis juridisch advies in te winnen op Juridisch Forum :
http://www.juridischforum.be/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of op "50 advocaten" van Test-Aankoop. "Bent u nog geen abonnee? Het eerste advies is gratis!"
http://www.50advocaten.be/nl-BE/Waarom_ ... _wie_.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.50advocaten.be/nl-BE/Home.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Re: borg getekend voor ex partner
Al Fonds schreef:Die akte bij de notaris is een overeenkomst tussen jullie beiden en is niet tegenstelbaar aan derden. Jij had moeten eisen dat die persoon een andere borg aangesteld had of die lening afbetaald. Anders niet tekenen bij de notaris.bibi 27 schreef: ik kan dus eigenlijk niks doen waarvoor dient dan die akte bij de notaris ??
Die leningmaatschappij kan toch niet elke dag alle notarissen opbellen om te horen welke aktes daar allemaal verleden zijn. Ze gaan tenandere geen antwoord krijgen want da's beroepsgeheim.
Je leest soms van die berichten in de krant: "ik aanvaard geen schulden meer van XYZ vermits hij/zij het echtelijk dak verlaten heeft": dat geldt echter enkel voor toekomstige schulden en dan nog.
Het beste: nooit borg tekenen voor iemand. Heel gevaarlijk.
borg tekenen nooit meer als ik hier uitgeraakt en eigenlijk het is wel maar vind het allemaal zo ingewikkeld die wetten daarom ben bij een advocaat die kwam mij te vertellen dat ik mij borg kan laten schrappen omdat mijn ex failliet is gegaan maar dat was ook rapper gezegd dan gedaan toch bedankt

