Bpost gaat naar de beurs...
TIP
Re: Bpost gaat naar de beurs...
Modaliteiten zijn gekend.
Ik schrijf niet in.
Ik schrijf niet in.
-
nicknamesucks
- Hero Member

- Contacteer:
Fikken niet verbranden !
Laatst gewijzigd door nicknamesucks op 6 juni 2013, 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik schrijf ook niet in ! Ik ben in het algemeen geen voorstander van IPO, want ik heb ondervonden dat na IPO de koers meestal zakt !
Ondanks dat b-post het onder Thijs niet slecht doet, ziet het er wel naar uit dat er heel wat grote aandeelhouders de beursgang zullen gebruiken om hun deel te verzilveren.
Aan de andere kant verwacht ik ook wel ruimte interesse van traditionele huisvader beleggers.
Ga er ook vanaf blijven.
Aan de andere kant verwacht ik ook wel ruimte interesse van traditionele huisvader beleggers.
Ga er ook vanaf blijven.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Toch welgeteld één grote aandeelhouder ja, zo gaat dat bij een beursgang meestal..reteiP schreef:Ondanks dat b-post het onder Thijs niet slecht doet, ziet het er wel naar uit dat er heel wat grote aandeelhouders de beursgang zullen gebruiken om hun deel te verzilveren.
Ik had niet de bedoeling om tendentieus over te komen met mijn bericht.
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
mannekes blijf hier toch af ! alhoewel ik niks ken van de Belgische beurs -en aandelen- voel ik hier toch nattigheid ...Bpost = Staatsvehikel ... do I need to say more ?
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Belgacom was dat ook, maar diegenen die daar bij de IPO ingestapt zijn stonden eind van dat jaar dik in de winst. Dus die vlieger gaat niet op.
Ik ken wél wat van de Brusselse beurs, en denk dat in BPost wel wat value inzit, ondanks de lage appetijt hier. Je moet natuurlijk ook geen maal 10 ofzo verwachten, het is geen biotech he.
Ik ken wél wat van de Brusselse beurs, en denk dat in BPost wel wat value inzit, ondanks de lage appetijt hier. Je moet natuurlijk ook geen maal 10 ofzo verwachten, het is geen biotech he.
Bloomberg schreef gisteren dat Bpost wordt gewaardeerd op 3,42 euro per aandeel.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Bloomberg schreef bij mijn weten gisteren helemaal niks omtrent Bpost. Kan je wat nader toelichten aub ?karine schreef:Bloomberg schreef gisteren dat Bpost wordt gewaardeerd op 3,42 euro per aandeel.
Als Bpost winst heeft gemaakt (en nog zal maken) dan is dat volledg toe te schrijven aan het uitbuiten van de bedienden van de post.
Waar men vroegen naar Brussel pendelde om (statutair) facteur te zijn is dit geevolueerd tot een loodzware hondejob met interimcontractjes.
Deze job voer je niet uit omdat je er altijd al van gedroomd hebt om het te doen.
Ik moet die 8% rendement niet die daardoor ontstaan.
Waar men vroegen naar Brussel pendelde om (statutair) facteur te zijn is dit geevolueerd tot een loodzware hondejob met interimcontractjes.
Deze job voer je niet uit omdat je er altijd al van gedroomd hebt om het te doen.
Ik moet die 8% rendement niet die daardoor ontstaan.
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Ben ik eigenlijk de enige spaargidser die op deze IPO ingeschreven heeft ? Of zijn er naast alle sceptici die al in dit topic gepasseerd zijn, nog anderen te vinden die er wel waarde in zien ?
disterminator schreef:Ben ik eigenlijk de enige spaargidser die op deze IPO ingeschreven heeft ? Of zijn er naast alle sceptici die al in dit topic gepasseerd zijn, nog anderen te vinden die er wel waarde in zien ?
Disterminator, zie er inderdaad naar uit dat u hier de enige bent die hebt ingeschreven.
Welke aandelen hebt u trouwens nog?
- disterminator
- Hero Member

- Contacteer:
Een EuroStoxx tracker, aangevuld met rendementswaarden (Cofinimmo, Elia,..) En binnenkort dus ook Bpost ! Ik weet alleen nog niet hoeveel