Bpost
TIP
Re: Bpost
Wil hier op wel op wijzen dat bpost in november 2016 een heel genereus, niet-vijandig bod op postnl had gedaan. Het was de chauvinistische Nederlandse regering nota bene die hier een stokje voorstak omdat ze het niet konden verdragen dat de Belgische regering van die kleine Belgen invloed zouden krijgen op HUN universele postdienstverlening... De postmarkt is volgens Europa al sinds 2011 volledig geliberaliseerd, maar volgens onze noorderburen geldt dit blijkbaar niet (??)
bpost is het slachtoffer geweest van de druk van de raden en de Nederlandse regering. Een heel jammerlijke zaak, temeer bpost zich dan maar genoodzaakt zag om een heel dure overname in de VS te doen (misschien onder druk van investeringsbanken?) waar men toch minder thuis is in de consumentencultuur van dat land, om nog niet te spreken van hun andere arbeidswetgeving.. Ik vraag me af of dit dan allemaal wel goed doorgerekend en verkend geweest is.
Het is nog niet over en uit. PostNL overnemen kan een meerwaarde zijn. Het was inderdaad de regering die dwars lag.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb dan ook geen kritiek om Bpost, was gewoon ff om Kevva duidelijk te maken dat ze wel degelijk eerst voor de 'logische oplossing' zochten voor hun 'cashberg' & dat Radial een plan B of C was.Maxwell35 schreef: ↑14 maart 2018, 23:10Wil hier op wel op wijzen dat bpost in november 2016 een heel genereus, niet-vijandig bod op postnl had gedaan. Het was de chauvinistische Nederlandse regering nota bene die hier een stokje voorstak omdat ze het niet konden verdragen dat de Belgische regering van die kleine Belgen invloed zouden krijgen op HUN universele postdienstverlening... De postmarkt is volgens Europa al sinds 2011 volledig geliberaliseerd, maar volgens onze noorderburen geldt dit blijkbaar niet (??)
bpost is het slachtoffer geweest van de druk van de raden en de Nederlandse regering. Een heel jammerlijke zaak, temeer bpost zich dan maar genoodzaakt zag om een heel dure overname in de VS te doen (misschien onder druk van investeringsbanken?) waar men toch minder thuis is in de consumentencultuur van dat land, om nog niet te spreken van hun andere arbeidswetgeving.. Ik vraag me af of dit dan allemaal wel goed doorgerekend en verkend geweest is.
Vergeet ook niet dat Mevr. Herna Verhagen vond dat het bod PostNL onderwaardeerde hé!! (aan €5,75 als ik mij niet vergis?!) Ondertussen heeft ze haar verwachtingen neerwaarts moeten bijstellen...
Uiteraard niet. Maar het bedrijf komt wel voor onverwachte kosten te staan, die moeten toch ergens mee betaald worden? Ik heb die overname van Radial nooit gesnapt. Gisteren kwam de CEO op kanaal Z met een reactie. En geloof mij of niet, ik citeer hier letterlijk: "Er zijn dingen die we wisten, en er zijn dingen waarvan we denken: wel wel wel".
Vertrouwen in het management is voor mij een absolute must vooraleer ik mijn zuurverdiende centen aan een onderneming toevertrouw. En hier heb ik 0,0% vertrouwen in.
-
contextbinder
- Hero Member

- Contacteer:
Ik meen dat dit type van bedrijven sterk afhankelijk zijn van de staat: wetgeving aangetekend schrijven bvb, prijs postzegel, wetgeving flexibiliteit, ...
Bpost heeft wel fundamentele blunders gemaakt bij de overname van Radial - op zich zag ik toch een positieve bijdrage en meerwaarde van de combinatie - uiteraard kon PostNL veel meer toegevoegde waarde bieden maar een samenwerking BE-NL waarbij 1 van beiden met tegenzin aan het project zou starten zag ik evenmin als een goede zaak. Het gebeurt nog uiteraard - Perigo heeft zich eveneens mispakt denk ik
Als aandeelhouder heb ik uiteraard een fors verlies geleden, ik kan enkel hopen dat deze mokerslag een aantal mensen zal wakker schudden, op basis van het traject van Bpost de laatste jaren is er nog hoop maar 2018 is nu reeds verloren.
De overheid (bvb die van Europa) wilt net de markt vrij maken. De overheid is dus niet altijd een "partner" in dit verhaal.contextbinder schreef: ↑15 maart 2018, 09:17 Ik meen dat dit type van bedrijven sterk afhankelijk zijn van de staat: wetgeving aangetekend schrijven bvb, prijs postzegel, wetgeving flexibiliteit, ...
* Aangetekend schrijven kan via e-mail (Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02/09 ... -mail-ver/)
* De prijs van de postzegel wordt net kunstmatig laag gehouden door de overheid.
* Wetgeving flexibiliteit: Wat bedoel je daar precies mee?
-
Groeiaandelenfavoriet2014
- Hero Member

- Contacteer:
Rustig laten bodemen. Volumes nog te hoog en dan overwegen
Ben aan het wachten tot het onder de 19 duikt, maar zal er waarschijnlijk niet voor direct inzittenGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑17 maart 2018, 20:10 Rustig laten bodemen. Volumes nog te hoog en dan overwegen
Als het al zover zou komen! BPost is nu minder waard dan voor de overname van Radial. Volgens mij is er door die paniekreactie meer waarde verloren gegaan dat dat de hele zaak gekost heeft. Het kan goed zijn dat we nu aan het uitbodemen zijn en tegen januari alweer op 23 euro staan.Nairo schreef: ↑17 maart 2018, 23:18Ben aan het wachten tot het onder de 19 duikt, maar zal er waarschijnlijk niet voor direct inzittenGroeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑17 maart 2018, 20:10 Rustig laten bodemen. Volumes nog te hoog en dan overwegen
Of het zou moeten zijn dat er nog ergens een lijk in een kast ligt.
-
- Hero Member

- Contacteer:
Sentiment kan lang aanhouden. Zie SES: tot sommigen overstag gaan en een stijging als absurd omschrijven.
Wat bedoel je daar precies mee? En waarom zou dit aandeel niet op korte termijn richting 23 of 24 kunnen gaan? Is de daling nu niet een beetje overdreven, een gekende overdreven reactie van de markt is toch courant?Groeiaandelenfavoriet2014 schreef: ↑18 maart 2018, 08:19 Sentiment kan lang aanhouden. Zie SES: tot sommigen overstag gaan en een stijging als absurd omschrijven.
-
- Hero Member

- Contacteer:
Sentiment als falling knife niet onderschatten. Wacht ook wat bodemvorming. KOERSDOEL hier na cijfers nu te oninteressant. Wat ik bedoelde met SES: sommigen kochten omdat er veel potentieel was, de koers duikelt verder en men is all of a sudden aan het verkopen. Stijgt de boel weer dan denkt men dat blijft niet duren. Verwacht niet snel dat het herpakt bij bpost. Sentiment: sell low buy high. Zeker bij verdere daling...
lees het artikel in De Tijd met Van Gerven en dan weet je genoeg
afblijven is de boodschap
Radial is een kat in een zak : teveel ziektezorgen van het personeel
komt niet goed.....
afblijven is de boodschap
Radial is een kat in een zak : teveel ziektezorgen van het personeel
komt niet goed.....
Afblijven inderdaad, ik had hetzelfde gevoel. Alles weglachen duurt gewoonlijk niet lang.