Bpost
TIP
Re: Bpost
Dat is dan iets beter dan bij BinckBank maar weer het zoveelste bewijs van het totaal onzinnige van een vaste afstand t.o.v. de topkoers.annetje schreef: ↑7 mei 2018, 10:49 Bij Keytrade werkt het toch iets anders.
Stel je koopt een aandeel aan 100 euro, en kiest voor een Trailing stop op een afstand van 15.
Daalt het aandeel lager dan 85, dan wordt het verkocht.
Stijgt het tot 110, dan blijft alles staan zoals je het initieel instelde.
Stijft het door tot 116, dan wordt de nieuwe waarde van de Trailing stop 115 en wordt er verkocht als het daalt onder de 100.
Het klopt wel dat je % geleidelijk aan zal minderen, want 15% zakken tov 115 zou vanaf 97,75 verkocht moeten worden.
Maar we dwalen af, dit onderwerp zou beter in een appart topic zitten.
Nu, alles is stilaan gemeld denk ik.
Waarom zou het een bloedbad zijn? Er is geen nieuws. Er is alleen de grote baas die meedeelt dat hij alle mogelijkheden onderzoekt; en als de vakbonden op hun tenen staan, gaat de beurskoers meestal omhoog.
(OK -ik zeg dit na de feiten, da's gemakkelijk!)
Ik zou geen verklaring verwachten.
De wegen van kevva’s zijn ondoorgronselijk voor gewone stervelingen.
De wegen van kevva’s zijn ondoorgronselijk voor gewone stervelingen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Nee, ik zei ook al dat er geen nieuws is. Er is een daling van 35%, is dat dan niet genoeg? Je zou toch denken dat alles al ingeprijsd zit?
En weer gaat BPost onderuit 

Achteruit Kevva. Onderuit dat is al ff geleden ... 

Kan iemand mij in het kort schetsen waarom bpost zo sterk gedaald is?
Lijkt me een klassiek geval van overdreven reactie van de markt.. Pas een heel nieuw sorteercentrum geopend en ze focussen nu ook meer op pakjes leveren dus ik zie niet in waarom het bedrijf nu opeens de helft minder waard is als voorheen?
Lijkt me een klassiek geval van overdreven reactie van de markt.. Pas een heel nieuw sorteercentrum geopend en ze focussen nu ook meer op pakjes leveren dus ik zie niet in waarom het bedrijf nu opeens de helft minder waard is als voorheen?
Ik zie niet in waarom ze kort geleden nog dubbel zoveel waard leken dan nu! :-)
Ik denk dat ze stilaan zullen afbrokkelen naar minder dan 10 EUR. Waarom? Omdat briefpost ineenstort; pakjesbezorging een concurrerende markt is; omdat ze daarenboven een sociale functie hebben -ze kunnen niet iedereen buitengooien en vervolgens spotgoedkoop volk aanwerven; en, last but not least, omdat de kwaliteit van het management mij allesbehalve overtuigt. Ik vergeet de gesponsorde krantenbedeling nog -kan niet blijven duren.
Sorry voor het gebrek aan harde cijfers maar dat is wat ik ervan denk.
Ik denk dat ze stilaan zullen afbrokkelen naar minder dan 10 EUR. Waarom? Omdat briefpost ineenstort; pakjesbezorging een concurrerende markt is; omdat ze daarenboven een sociale functie hebben -ze kunnen niet iedereen buitengooien en vervolgens spotgoedkoop volk aanwerven; en, last but not least, omdat de kwaliteit van het management mij allesbehalve overtuigt. Ik vergeet de gesponsorde krantenbedeling nog -kan niet blijven duren.
... en je hoort van het personeel zelf dat het daar niet draait -maar dit is niet nieuw dus het verklaart de recente terugval niet.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Allemaal correct maar 1 detail ontbreekt: Bpost genereert nog steeds een pak winstdreaZ schreef: ↑21 mei 2018, 23:34 Ik zie niet in waarom ze kort geleden nog dubbel zoveel waard leken dan nu! :-)
De ebitda was hetzelfde gebleven dacht ik ook gelezen te hebben
Bpost blijft maar dalen, zelfs op groene beurzen. Wat doen jullie? Je zou toch denken dat intussen alles ingecalculeerd is?
1 week geleden verzonden via de postduif
1 week geleden verzonden via de postduif
Ook gekocht wel in mijn spelportefeuille