Bpost
TIP
Re: Bpost
"ik snap de theorie wel min of meer maar ik zie nog niet echt het praktisch nut van te handelen in opties."
één van de voordelen kan zijn : een beperkt bedrag extra incasseren op aandelen die men al heeft
riscico dat men loopt is dat de winst op de aandelen mogelijk afgekapt wordt.
Of als men grof geld wil verdienen ( of nog meer geld kan verliezen ) opties schrijven
geld krijgen voor aandelen die men niet heeft, maar waar wel een borg tegenover staat, en die borg kan dagelijks verhoogd of verlaagd worden
er zijn nog andere strategieën mogelijk
in de meeste gevallen wil de fiscus ook zijn deeltje daarop krijgen 33% , maar er is op dit ogenblik bijna geen controle op , en heel veel vaagheid, maar wat niet is kan nog komen
divers inkomen ( art 90 WIB) kris peeterstaks avant la lettre
wie weet binnenkort een overzicht van je porfteuille moeten voorleggen wil je die kleine 200 euro roerende voorheffing kunnen ontvangen, en leggen ze mogelijk je portefeuille onder de loepe
één van de voordelen kan zijn : een beperkt bedrag extra incasseren op aandelen die men al heeft
riscico dat men loopt is dat de winst op de aandelen mogelijk afgekapt wordt.
Of als men grof geld wil verdienen ( of nog meer geld kan verliezen ) opties schrijven
geld krijgen voor aandelen die men niet heeft, maar waar wel een borg tegenover staat, en die borg kan dagelijks verhoogd of verlaagd worden
er zijn nog andere strategieën mogelijk
in de meeste gevallen wil de fiscus ook zijn deeltje daarop krijgen 33% , maar er is op dit ogenblik bijna geen controle op , en heel veel vaagheid, maar wat niet is kan nog komen
divers inkomen ( art 90 WIB) kris peeterstaks avant la lettre
wie weet binnenkort een overzicht van je porfteuille moeten voorleggen wil je die kleine 200 euro roerende voorheffing kunnen ontvangen, en leggen ze mogelijk je portefeuille onder de loepe
Als dit is wat ik dénk dat ge bedoelt; meeste brokers blokkeren automatisch zo'n order als er nog iets tegengesteld openstaat. Zelf ondervonden bij Binck (het was geen fout van mij. Ik wou A) een geschreven put indekken als en slechts als het prijs X raakte, maar tegelijkertijd en onafhankelijk van of order A werd uitgevoerd ook B) een nieuwe put schrijven met zelfde strike en looptijd, maar voor een hogere premie.
Werd geweigerd door het systeem.
Was dus al aan de gang van eind 2016, oud nieuws in nieuwe (post)zakken. Zal de markt hier erg van onder de indruk zijn ?sintorama schreef: ↑30 mei 2018, 11:48 Eindelijk eens keurig nieuws over bpost. Bpost gaat samenwerken met DHL.
http://www.gondola.be/nl/news/digital/b ... -bezorging
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/bp ... ~a1546c61/
Vorig jaar leverde DHL in NL al de pakjes van Bpost, die gaan niet meer naar Post.NL tenzij in drukke periodes.
Bpost levert de pakjes al van eind 2016 of zoiets voor DHL in Belgie aan particulieren.
Zo'n sanenwerking wordt inderdaad niet op een uurtje beklonken. Het feit dat het plan verder vorm heeft gekregen en ook effectief van start gaat is een positief gegeven. Zo was er ooit het plan om PostNL over te nemen...
Bpost kan misschien alsnog PostNL overnemen?
Later kunnen Bpost en DHL fuseren, krijg je een hele grote West-Europese speler.
1 week geleden verzonden via de postduif
Later kunnen Bpost en DHL fuseren, krijg je een hele grote West-Europese speler.
1 week geleden verzonden via de postduif
Dividendrendement van 9% bruto...
Tijd dat de overheid een obligatie uitgeeft aan 1% en zich daarmee verder inkoopt in Bpost.

72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
Ik verwacht dit jaar, excl. veranderingen in het werkkapitaal, een vrije kasstroom van €245m (€1,22 p/a); stijgend naar €275m (€1,37 p/a) in 2019. Alle cash wordt dus wel uitgekeerd. Balans is gelukkig zeer gezond. Faire waarde volgens mij circa €20. Sentiment extreem negatief. Zagen we vorig jaar ook bij Ahold Delhaize, en die zijn 1 jaar later volledig hersteld. Overreacties, in beide richtingen, zijn eigen aan de beurs.
Edit: nog geen positie, maar als ik verplicht word om RealDolmen te verkopen, is Bpost zeker een kandidaat voor mijn portefeuille.
Edit: nog geen positie, maar als ik verplicht word om RealDolmen te verkopen, is Bpost zeker een kandidaat voor mijn portefeuille.
Blijft maar afbrokkelen. Dacht er aan om aan 15 een derde pakket aan te schaffen maar nog niet gedaan. Kan nog lager denk ik.
Kan nog flink lager gaan.Wie wil eigenlijk aandeelhouder zijn van een bedrijf waar enerzijds de overheid(opzuigen van de casch) en anderzijds de vakbonden(blokkeren van hervormingen)het voor het zeggen hebben?En bovendien nog in een krimpende en competetieve bussiness actief zijn.En daar bovenop nog een onbekwame ceo.....
Dat heb ik ook altijd gezegd destijds toen ze naar de beurs gingen, maarja, zo zie je maar dat ik daar een paar jaar te vroeg was. Met het enige verschil dat toen de CEO wel competent was.
Zo zie je maar dat het loon van de CEO eigenlijk niet van belang is wanneer er iemand competent op de stoel zit. Destroying shareholder value.. paar honderd miljoen per keer. "Maar we hebben wel een paar 100.000 van zijn vergoeding kunnen krijgen!"
Zo zie je maar dat het loon van de CEO eigenlijk niet van belang is wanneer er iemand competent op de stoel zit. Destroying shareholder value.. paar honderd miljoen per keer. "Maar we hebben wel een paar 100.000 van zijn vergoeding kunnen krijgen!"

If you pay peanuts, you get monkeys 

Ondertussen onder de introductieprijs.
-
- Sr. Member
- Contacteer: