Bpost
TIP
Re: Bpost
Als ze twee stuks verkopen, zijn ze hun meerderheid kwijt!
Re: Bpost
Als de staat zou afbouwen zou dat toch geweten zijn.
Re: Bpost
Als er een lek in Doel II zou zitten, zou de regering je dat dan ook vertellen? Of gaan ze zelf eerst hun schaapjes op het droge zetten?
Re: Bpost
Ik heb toch mijn bedenkingen bij de adviezen van Kepler Cheuvreux betreffende BPOST:
3 mei 2018, afbouwen, doelkoers €22,50
20 juni 2018, kopen, doelkoers €20
9 juli 2018, houden, doelkoers €14,50
Mijn natte-vinger doelkoers blijft €16,50 zijnde €20 minus €3,50 (weggesmeten geld voor Radial).
Re: Bpost
-5 voor slecht beheer (want CEO die 1 miljoen kost is te duur) kom ik aan een faire waarde van 11,5... Nog een beetje te gaan dus. Rond 10 ben ik koper.
Re: Bpost
Iedereen analist!
Re: Bpost
Iedere analyse is subjectief. Analisten zitten er meer naast dan op...
Re: Bpost
Inderdaad, was vooral om duidelijk te maken dat al die voorspellingen hier toch waardeloos zijn ;-)
Voorlopig zit Bpost in dalende trend, dus afblijven!
Voorlopig zit Bpost in dalende trend, dus afblijven!
Re: Bpost
Dit is nog eens een voorbeeld van een fase 4 aandeel. Je weet nooit waar het gaat eindigen als je onder het 200 daags dalende gemiddelde zit met een aandeel. Echt goede traders die short gaan nemen steeds een aandeel dat in de dalende fase 4 zit.
De rode lijn is het 200 daags gemiddelde. Die gap eindigt ook aan het 200 daags omdat dit maar heel eventjes een steun was.
Je kan proberen om dit nog kwijt te geraken rond het 20 daags gemiddelde is de blauwe lijn , dit is een weerstand.
Met een goed nieuwsbericht zou je dit nog aan het 50 daags gemiddelde kunnen kwijtraken, dit is de bruine lijn.
1 keer (aan die groene doji kaars) midden juni, is de koers daar tot net onder geweest. Ideaal punt voor de shorters.
Ze hebben 1 een doji aan een hoog punt en 2 het 50 daags gemiddelde is een weerstand. Met als belangrijkste conditie een koers onder het dalende 200 daags gemiddelde.
De rode lijn is het 200 daags gemiddelde. Die gap eindigt ook aan het 200 daags omdat dit maar heel eventjes een steun was.
Je kan proberen om dit nog kwijt te geraken rond het 20 daags gemiddelde is de blauwe lijn , dit is een weerstand.
Met een goed nieuwsbericht zou je dit nog aan het 50 daags gemiddelde kunnen kwijtraken, dit is de bruine lijn.
1 keer (aan die groene doji kaars) midden juni, is de koers daar tot net onder geweest. Ideaal punt voor de shorters.
Ze hebben 1 een doji aan een hoog punt en 2 het 50 daags gemiddelde is een weerstand. Met als belangrijkste conditie een koers onder het dalende 200 daags gemiddelde.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Dirk2 op 12 juli 2018, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Bpost
Dit doet mij steeds denken aan mijne cursus kernfysica indertijd... & daar denk ik liever niet aan 
-
zappiduppi
-
anonymous9
Re: Bpost
Vergis ik me of zijn de cash flows eigenlijk echt wel sterker dan verwacht?
Voor Q2 kom je uit op een OpCF van 80 + 31 (verschil in belastingbetaling, er was slechts 33M EUR due in Q2 maar er werd 64M betaald) = 111M EUR OpCF. -25M EUR capex = 86M EUR in Q2 alleen. En dat is dan nog ZONDER het dividend van Bpost Bank dat vorig jaar 5.8M bedroeg (en nu verschuift naar H2 wellicht).
De interestkost van 8M EUR in H1 zou nu ook fors moeten dalen gelet op de kostprijs van de nieuwe bond. Besparing: 4M over H1 gemeten.
Dus als we beiden toevoegen bij de vergelijking zou de Q2 FCF tussen de 90 en 95M EUR gelegen hebben.
Ik vind het alleszins ferm beter dan verwacht. Of zit ik met een positive confirmation bias??
Voor Q2 kom je uit op een OpCF van 80 + 31 (verschil in belastingbetaling, er was slechts 33M EUR due in Q2 maar er werd 64M betaald) = 111M EUR OpCF. -25M EUR capex = 86M EUR in Q2 alleen. En dat is dan nog ZONDER het dividend van Bpost Bank dat vorig jaar 5.8M bedroeg (en nu verschuift naar H2 wellicht).
De interestkost van 8M EUR in H1 zou nu ook fors moeten dalen gelet op de kostprijs van de nieuwe bond. Besparing: 4M over H1 gemeten.
Dus als we beiden toevoegen bij de vergelijking zou de Q2 FCF tussen de 90 en 95M EUR gelegen hebben.
Ik vind het alleszins ferm beter dan verwacht. Of zit ik met een positive confirmation bias??
