Bpost
TIP
Re: Bpost
Kan. Probleem is dat ik een regio woon met vrij veel industrie waar laaggeschoolden vrij gemakkelijk een treffelijke job kunnen krijgen. Hier in de buurt zijn er dus niet zo veel werklozen meer om op te trommelen - wat overschiet zijn dan nog vaak mensen die (terecht of onterecht) langdurig ziek zijn.
Het probleem van bpost schijnt redelijk lokaal te zijn; in streken met hoge lokale werkloosheid krijgen ze hun vacatures wel nog min of meer ingevuld.
Het probleem van bpost schijnt redelijk lokaal te zijn; in streken met hoge lokale werkloosheid krijgen ze hun vacatures wel nog min of meer ingevuld.
Ik krijg geregeld pakjes bezorgd door DPD, een onderdeel van de Franse Post. Ik heb de indruk dat de werkdruk daar ook enorm hoog ligt. Die mannen (allemaal allochtonen) bellen aan, wachten een paar seconden, en dan gaan ze alweer lopen. Je moet dus heel snel de deur opendoen. Ik moet wel zeggen: hun tracking-systeem is state-of-the-art. De dag van bezorging krijg je een sms en e-mail waarin staat om hoe laat je pakket afgeleverd wordt (een range van een uur), en dat klopt altijd. Je kan zelfs op een kaart van je buurt live volgen waar pakjes moeten afgeleverd worden, waar de koerier zich bevindt en hoeveel stops hij nog moet doen voor jij aan de beurt bent.
EDIT: Gisteren trouwens nog een pakket ontvangen. 's Ochtends een sms en mail gekregen dat er tussen 17u en 18u bezorgd ging worden, en om 17u15 waren ze er.
EDIT: Gisteren trouwens nog een pakket ontvangen. 's Ochtends een sms en mail gekregen dat er tussen 17u en 18u bezorgd ging worden, en om 17u15 waren ze er.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Momenteel: 100% cash
Dat van DPD vind ik ook TOP maar dat tracken en volgen kan alleen als de afzender ervoor betaalt.
Goed bij DPD is ook dat je het pakje nog kan afleiden op de dag van bezorging naar een volgende dag, een Cubee automaat, een ander adres. Ik heb dat zo laten doen en het werd perfect uitgevoerd.
Als ze de goedkoopste verzendingsmethode kiezen is het een pak minder en eigenlijk gelijk bij de andere postbedrijven.
PostNL begint ook met een richtlijn te geven over wanneer het pakket afgeleverd wordt. Praktisch gezien krijg ik hier altijd door dat dat in de namiddag zal zijn tussen 12.45 en 16.45 bv. Eén keer was het dan om 20 uur maar de andere 2 keren klopte de inschatting wel.
Goed bij DPD is ook dat je het pakje nog kan afleiden op de dag van bezorging naar een volgende dag, een Cubee automaat, een ander adres. Ik heb dat zo laten doen en het werd perfect uitgevoerd.
Als ze de goedkoopste verzendingsmethode kiezen is het een pak minder en eigenlijk gelijk bij de andere postbedrijven.
PostNL begint ook met een richtlijn te geven over wanneer het pakket afgeleverd wordt. Praktisch gezien krijg ik hier altijd door dat dat in de namiddag zal zijn tussen 12.45 en 16.45 bv. Eén keer was het dan om 20 uur maar de andere 2 keren klopte de inschatting wel.
Hier ook heel tevreden van DPD. Enkel UPS geeft nog betere service, maar die krijg ik enkel over de vloer met heel dure pakjes dus dat mag wel...
Eigenlijk heb ik alleen met postnl negatieve ervaringen. Vorige week nog een pakje gehad dat volgens de tracker op maandag was geleverd, maar in werkelijkheid pas woensdag werd aangeboden.
Eigenlijk heb ik alleen met postnl negatieve ervaringen. Vorige week nog een pakje gehad dat volgens de tracker op maandag was geleverd, maar in werkelijkheid pas woensdag werd aangeboden.
Ook al gehad met PostNL en met BPost.
Bij PostNL zou ik vermoeden dat onderaannemers ze inscannen als 'afgeleverd' om boetes en gezeur te vermijden.
Bij BPost zegt men dat hun software daar voor verantwoordelijk is. Bij bepaalde acties die volgens het systeem niet kloppen breit men er in het systeem een eind aan en komt automatisch de melding geleverd..
Als ze het weten, zou je ook kunnen zeggen : waarom doen ze er dan niets aan ?
De afzender de indruk willen geven dat hij veel waar voor zijn geld krijgt en dat er meer perfect gaat dan in werkelijkheid het geval is.
Bij PostNL zou ik vermoeden dat onderaannemers ze inscannen als 'afgeleverd' om boetes en gezeur te vermijden.
Bij BPost zegt men dat hun software daar voor verantwoordelijk is. Bij bepaalde acties die volgens het systeem niet kloppen breit men er in het systeem een eind aan en komt automatisch de melding geleverd..
De afzender de indruk willen geven dat hij veel waar voor zijn geld krijgt en dat er meer perfect gaat dan in werkelijkheid het geval is.
Dat zou wel verklaren waarom die Koen van Gerven zo'n prul is.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
Dat wist ik niet. Kan mij ook niet herinneren dat ik daar ooit de keuze in gehad heb. Ik heb geloof ik altijd die tracking gehad ongeacht de webshop, en voor zover ik mij herinner leek mij de kost voor DPD-verzending redelijk standaard.
EDIT: oeps, had "afzender" en ontvanger verwisselt. Dus ja, dan wel logisch dat ik niet de keuze heb.
Laatst gewijzigd door gpv1 op 9 november 2018, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Aandelenportefeuille netto met 1164% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: -7,9% (tem 31 dec '25)
Dat is inderdaad wat de (vriendelijke) mevrouw van postnl aan de telefoon zei toen ik die maandag belde naar hun klantendienst. Positief dat ze het probleem durven toegeven, maar anderzijds impliceert dat dat het een courant probleem is dat ze maar niet opgelost krijgen (anders zou ze wel verbaasder hebben geklonken).
Met bpost eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad. Hout vasthouden zeker?
- PinkPanther1970
- Full Member

- Contacteer:
Héél véél hout.
Hier zijn ze onlangs een aangetekende zending kwijtgespeeld.
Als je dan een klacht ingeeft op de site én via het postkantoor, sturen ze 2 weken later een mailtje om te zeggen dat ze ondanks al hun ontspanningen niets hebben teruggevonden en dat ze dat heel spijtig vinden... en daarmee is de kous voor hen af.
Ik begin stilaan te denken dat ik de laatste Belg ben die nog tevreden is van bpost.
Misschien moet ik toch eens op de lotto beginnen spelen, ik heb precies geluk.
Misschien moet ik toch eens op de lotto beginnen spelen, ik heb precies geluk.
Ge kunt ook gewoon het aandeel kopen!
Ik ook nog nooit problemen mee gehad.
Postkantoor is recht tegenover de deur, dus ideaal afhaalpunt voor mij. Daarom dat ik hun verkies boven alle buitenlandse pakjesdiensten, dan laat ik op het werk leveren.
72% aandelen, 19% obligaties, 9% cash
ik ken iemand die via post NL iets thuis had laten leveren. het kostte iets van 800€. Hij kreeg mail dat het geleverd was maar niemand in de buurt wist van iets. Hij belde naar post NL zij beweerden ook dat het pakket afgeleverd was. Na veel 5en en 6en kwam de bezorger langs om te tonen waar hij het had afgegeven. Blijkbaar had hij het gewoon over het tuinmuurtje laten vallen en lag het pakket 2 al weken tussen de haag en het muurtje. Het onderdeel was ondertussen kapot door water schade. heeft nooit iets van compensatie gekregen.haelewyn schreef: ↑9 november 2018, 12:45 Ook al gehad met PostNL en met BPost.
Bij PostNL ligt dat laatste ook weer bij de afzender.
Hij kan vragen om een handtekening te krijgen bij aflevering. Dat kost iets meer dan standaard.
Indien niet gevraagd is iedere manier van afleveren goed.
Beetje verwonderlijk dat hij voor een onderdeel van 800 euro geen betere verzendingsmethode heeft gekozen.
Ik ben van Bpost ook tevreden hoor.
Er gaat overal wel eens iets fout. Ik kan het me levendig voorstellen dat dat ook niet anders kan.
Ik vind onze lokale jonge postbode die fluitend met zijn fiets door de regen rijdt nog altijd ergens een toonbeeld van optimisme. Mijn gevoel bij Bpost is niet dat het een slecht bedrijf is maar wel dat het nog wat weg heeft van een overheidsbedrijf waar 20 mensen hun zeg hebben moeten doen eer er één gom gekocht wordt om de fouten van hun potloden uit te gommen. En als ze dan moeten overgaan naar potloden met een gommeke er bovenop : dat duurt een jaar en moet misschien nog langs de minister passeren om te vragen of dat wel politiek correct is allemaal.
Ze proberen bv mee te zijn met de tijd maar alles gaat dan zo stroef (informatica : pakket elders afleveren als je niet thuis bent) en moeilijk dat het eerst een tijd slecht moet werken eer het goed kan zijn. Als je ooit in het leger geweest bent maak je je om zulke dingen niet druk. Het hoort erbij.
Qua snelheid : het is zoals naar Brussel rijden in de spits. Je weet altijd wanneer je vertrekt maar eigenlijk nooit wanneer je aankomt.
Van mij krijgen ze het vertrouwen... maar ze moeten gas beginnen geven want er zijn anderen die een betere of snellere service of een lagere prijs bieden dan hen... en met die 2 dingen alleen zet je jezelf wel dik in een hoekje.
Wat voor mij meetelt is : POSTNL is de Ryanair van de pakjesdiensten.
Ik heb als zelfstandige ooit een gesprek gehad om pakjes voor POST NL te bestellen. Ze gaven toen voor 100 adressen per dag iets van een goeie 100 euro. Daarbij twee keer per dag een verplaatsing voor ophalen pakjes en retours terugbrengen aan 2x 40 km per dag.
Uitbuiters !!!
Dan nog liever iets meer betalen voor Bpost en zelfs aan een iets minder goede snelheid mijn pakje ontvangen. Wetend dat iemand er een redelijk normaal loon voor ontvangt als hij mijn pakje brengt.
DPD : sorry ...idem. Ik heb iemand gekend die daarvoor in onderaanneming reed. De voorwaarden waren ook abominabel slecht en de prijs te laag om je broek voor te verslijten, laat staan je auto.
Hij kan vragen om een handtekening te krijgen bij aflevering. Dat kost iets meer dan standaard.
Indien niet gevraagd is iedere manier van afleveren goed.
Beetje verwonderlijk dat hij voor een onderdeel van 800 euro geen betere verzendingsmethode heeft gekozen.
Ik ben van Bpost ook tevreden hoor.
Er gaat overal wel eens iets fout. Ik kan het me levendig voorstellen dat dat ook niet anders kan.
Ik vind onze lokale jonge postbode die fluitend met zijn fiets door de regen rijdt nog altijd ergens een toonbeeld van optimisme. Mijn gevoel bij Bpost is niet dat het een slecht bedrijf is maar wel dat het nog wat weg heeft van een overheidsbedrijf waar 20 mensen hun zeg hebben moeten doen eer er één gom gekocht wordt om de fouten van hun potloden uit te gommen. En als ze dan moeten overgaan naar potloden met een gommeke er bovenop : dat duurt een jaar en moet misschien nog langs de minister passeren om te vragen of dat wel politiek correct is allemaal.
Ze proberen bv mee te zijn met de tijd maar alles gaat dan zo stroef (informatica : pakket elders afleveren als je niet thuis bent) en moeilijk dat het eerst een tijd slecht moet werken eer het goed kan zijn. Als je ooit in het leger geweest bent maak je je om zulke dingen niet druk. Het hoort erbij.
Qua snelheid : het is zoals naar Brussel rijden in de spits. Je weet altijd wanneer je vertrekt maar eigenlijk nooit wanneer je aankomt.
Van mij krijgen ze het vertrouwen... maar ze moeten gas beginnen geven want er zijn anderen die een betere of snellere service of een lagere prijs bieden dan hen... en met die 2 dingen alleen zet je jezelf wel dik in een hoekje.
Wat voor mij meetelt is : POSTNL is de Ryanair van de pakjesdiensten.
Ik heb als zelfstandige ooit een gesprek gehad om pakjes voor POST NL te bestellen. Ze gaven toen voor 100 adressen per dag iets van een goeie 100 euro. Daarbij twee keer per dag een verplaatsing voor ophalen pakjes en retours terugbrengen aan 2x 40 km per dag.
Uitbuiters !!!
Dan nog liever iets meer betalen voor Bpost en zelfs aan een iets minder goede snelheid mijn pakje ontvangen. Wetend dat iemand er een redelijk normaal loon voor ontvangt als hij mijn pakje brengt.
DPD : sorry ...idem. Ik heb iemand gekend die daarvoor in onderaanneming reed. De voorwaarden waren ook abominabel slecht en de prijs te laag om je broek voor te verslijten, laat staan je auto.