Bpost
TIP
Re: Bpost
Kan ze dalen? Ja. Gaat ze dalen? Op korte termijn zeker, op lange termijn misschien.
Vraag is of ze genoeg zal dalen om de huidige prijsreactie te verantwoorden. Nogmaals: bij een halvering van het dividend zal het bedrijf nog steeds een bovengemiddeld dividendrendement bieden voor een semi-overheidsbedrijf in goede financiële gezondheid. En persoonlijk denk ik niet dat de winst dermate zal dalen dat een gehalveerd dividend niet comfortabel houdbaar zal blijken.
Wie nu verkoopt, doet dat waarschijnlijk met een aanzienlijk verlies. Wie afwacht, krijgt de komende jaren nog een mooi dividend en heeft imo ook uitzicht op een (beperkt) koersherstel. Dus tenzij je een zeer aantrekkelijk ander aandeel op het oog hebt en geen vrije cash meer over hebt, zou ik toch gewoon blijven zitten.
De post kan failliet gaan ja. Dat kan elk aandeel, en in tegenstelling tot de belegger in Arco-aandelen denk ik niet dat de bpost-belegger ooit zal beweren kapitaalsbescherming te verdienen.
Maar: bpost plaatste recent nog een obligatie aan een bijzonder lage interestvoet en geniet een zeer hoge kredietwaardigheid. De obligatiebelegger is over het algemeen een stuk voorzichtiger dan het aandelenplebs, dus dat betekent wel iets. Of kijk gewoon naar de balans. Die is nu al tamelijk proper en zou zuiverder dan Maria zelve zijn als het dividend werd verlaagd.
Dan ga je er wel van uit dat je nu gekocht hebt, aan deze lage koersen.dw schreef: ↑11 november 2018, 20:47 Nogmaals: bij een halvering van het dividend zal het bedrijf nog steeds een bovengemiddeld dividendrendement bieden voor een semi-overheidsbedrijf in goede financiële gezondheid. En persoonlijk denk ik niet dat de winst dermate zal dalen dat een gehalveerd dividend niet comfortabel houdbaar zal blijken.
Als je gekocht hebt boven de 20 euro per aandeel, dan is het dividendrendement bij een halvering helemaal niet bovengemiddeld.
Dat klopt, maar in wezen verandert dat het antwoord op de vraag 'verkopen, bijkopen of houden?' niet. Het antwoord op die vraag hangt uitsluitend af van de huidige koers, niet van de koers waaraan je ooit bent ingestapt.
In Gent is de facteur vandaag geweest.
Op een hele groene beurs toch 3,60% naar beneden tuimelen? 

Inderdaad. Na couponnetje-knip gaan we naar single digit prijs. Goed nieuws voor wie zijn dividend wilde gaan herbeleggen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Her parcours van Bpost is dermate rampzalig dat er eerst bevestiging onder de vorm van effectieve cijfers (die niet plots uit de lucht komen te vallen). In grote lijnen:
- Overname Radial compleet mislukt, bovendien geen concrete vooruitzichten - kans bestaat dat Radial de komende jaren 0,0 zal bijdragen
- Als ze niet oppassen verliezen ze hun marktleiderspositie aan de buurlanden, een paar stakingen per jaar zijn voldoende - stel u voor dat er eens 5 dagen gestaakt wordt tijdens de eindejaarsperiode. Bovendien heeft onze overheid ervoor gezorgd dat alle grote distributiecentra van online -shops net over de grens zitten waardoor een overstap net dat tikkeltje makkelijker wordt. In een dergelijk competitieve markt moet je alles doen om je concurrentieel voordeel (dat Bpost nog steeds heeft) te verzilveren - helaas hebben ze dat niet begrepen bij Bpost.
- laatste rapportering van Bpost bevatte spook en hoop -elementen
- relatie management - vakbonden/personeel is compleet zoek
Tevens zijn er gekende elementen die in principe geen probleem hadden mogen vormen als bovenstaande niet was gebeurt:
- piek in daling briefwisseling moet nog komen
- vroeg of laat zal het aangetekend schrijven verdwijnen
- krantenronde zal eveneens inkrimpen
Bpost is nog niet uitgeteld maar een kentering is broodnodig - indien niet komt men in een spiraal van dalende winst terecht ...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Terug problemen - akkoord met vakbonden verworpen - single digit tegen vrijdag?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Mij valt het op dat de laatste maanden pakjes die van oorspronkelijk werden verstuurd via DHL uiteindelijk worden bezorgd door Bpost ; sterker : ik moest iets terug sturen (de maat paste niet ;-)......van de stuurpen op mijn fiets).contextbinder schreef: ↑13 november 2018, 10:06- Overname Radial compleet mislukt, bovendien geen concrete vooruitzichten - kans bestaat dat Radial de komende jaren 0,0 zal bijdragen
- Als ze niet oppassen verliezen ze hun marktleiderspositie aan de buurlanden, een paar stakingen per jaar zijn voldoende - stel u voor dat er eens 5 dagen gestaakt wordt tijdens de eindejaarsperiode. Bovendien heeft onze overheid ervoor gezorgd dat alle grote distributiecentra van online -shops net over de grens zitten waardoor een overstap net dat tikkeltje makkelijker wordt. In een dergelijk competitieve markt moet je alles doen om je concurrentieel voordeel (dat Bpost nog steeds heeft) te verzilveren - helaas hebben ze dat niet begrepen bij Bpost.
Bpost is nog niet uitgeteld maar een kentering is broodnodig - indien niet komt men in een spiraal van dalende winst terecht ...
Ik maakte hiervoor een bon op via DHL en moest dit afgeven in een Bpost punt. Bij afgifte sprak men van een partner product.....
Blijkbaar is het system van DHL (Deutsche Post) compatibel met deze van Bpost.

https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... 85304.html
Dit in tegenstelling tot Post.nl waar zelfs het briefformaat helemaal van verschilt. Post.nl was ooit overname prooi ....
Mssch is radial wel functioneler binnen een groter geheel als DHL ?