Bpost
TIP
Re: Bpost
Ik zit erin aan 12.8 gemiddeld voor +10k. Had deze remonte wel niet verwacht zo snel.
Laatste schijf hier gekocht aan €10,3
Die heeft dan toch al iets opgebracht
Die heeft dan toch al iets opgebracht
72% aandelen, 18% obligaties, 10% cash
kan er iemand me vertellen wat er gaat gebeuren als de aandelen volgende week ex-dividend gaan voor wat betreft de "belastingen". Ik bezit 900 aandelen Bpost, die ik vermoedelijk nog een tijdje aanhoud. Volgende week krijg ik dus dividend van denk ongeveer 1 euro, wat 900 euro dividend is. Moet ik hier nog op betalen omwille van het aantal aandelen? Mocht ik er bijvoorbeeld 450 hebben moet er dan minder betaald worden? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je 30% moet betalen vanaf een betaald bedrag aan dividenden? Alvast bedankt voor duiding. Mvg, Chris
ik begreep dat je op alle dividenden 30% moet afgeven aan de staat. Maar in de belastingsaangifte mag je, als het over meer dan 640EUR in totaal ging voor 2018 ging, 192EUR (dus 30%) terugvorderen daar de eerste 640EUR aan dividenden vrijgesteld zijn van de belasting.
Je bank/broker zal die 30% "bevrijdend" inhouden, dwz dat je er zelf niets voor moet doen. Dit is dus ook anoniem want de fiscus weet niet van wie de RV afkomstig is, die de banken doorstorten.
Vanaf dit jaar (volgende aangifte) kan je een beperkt deel van die RV recupereren via je belastingbrief. Je krijgt dan de "teveel" betaalde RV terug tot een bepaald plafond, mits bewijsstukken.
Vanaf dit jaar (volgende aangifte) kan je een beperkt deel van die RV recupereren via je belastingbrief. Je krijgt dan de "teveel" betaalde RV terug tot een bepaald plafond, mits bewijsstukken.
Ik heb daar een vraag over. Ik las in een artikel dat je in je belastingen 30% kreeg op die 30%. Klopt dit wel.molenveld schreef: ↑29 november 2018, 20:29 Je bank/broker zal die 30% "bevrijdend" inhouden, dwz dat je er zelf niets voor moet doen. Dit is dus ook anoniem want de fiscus weet niet van wie de RV afkomstig is, die de banken doorstorten.
Stel nu dat je 640 dividend krijgt en je betaalt daarop 30 rv onmiddellijk afgehouden.
Dan moet je toch niet die 30% gaan invullen en wel die 640?
Ik kan nu niet meer achterhalen waar ik dit gelezen heb, maar het stond zo en dat lijkt me verkeerd. Een vrijstelling moet toch een vrijstelling zijn?
Je moet op je belastingsbrief de dividenden aangeven waarop 30% is betaald, dus het BRUTObedrag.
Voor de eerste 640EUR dividenden, waarop je eigenlijk vrijstelling van RV hebt, krijg je die 30% (192EUR) door je broker reeds afgehouden RV dan terugbetaald (of in mindering gebracht van je te betalen belastingen dus). Je moet enkel kunnen bewijzen dat je minstens op 640EUR dividend recht had. Ik denk dus ook niet dat het nodig is dat je bewijzen levert voor MEER dan 640EUR. Als je minder dan 640EUR bruto dividend ontving, moet je dat best ook aangeven natuurlijk, om dan ook die 30% terug te krijgen...
Voor de eerste 640EUR dividenden, waarop je eigenlijk vrijstelling van RV hebt, krijg je die 30% (192EUR) door je broker reeds afgehouden RV dan terugbetaald (of in mindering gebracht van je te betalen belastingen dus). Je moet enkel kunnen bewijzen dat je minstens op 640EUR dividend recht had. Ik denk dus ook niet dat het nodig is dat je bewijzen levert voor MEER dan 640EUR. Als je minder dan 640EUR bruto dividend ontving, moet je dat best ook aangeven natuurlijk, om dan ook die 30% terug te krijgen...
Je moet de fiscus nooit meer informatie leveren dan nodig.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
Ik verstuur zakelijk 3000 pakken/j. Ik heb er zo permanent 5 in vertraging.
Staking: sommige tot wel 3 weken onderweg.
Wat in vertraging is verwerken ze pas als ze terug mee zijn. Geen FIFO dus.
De “24u” lukt al lang niet meer.
Ik heb t in 10j alleen maar zien verslechteren.
Klantendienst: een MUUR. Ik begin er zelfs niet meer aan. Ook voor business klanten. Compleet onbereikbaar.
Account manager? Een grap.
Klacht: soms pas reactie na 1 maand. Ja uiteindelijk zijn die al aangekomen, veel te late reactie dus.
Ik stap over. Ik ben t kotsbeu.
Ze wilden minder werkdruk, ik zal hen helpen.
En dan die postkantoren. Man man man, trachten hun bankprodukten en kredieten slijten.
Ik trek er ook bancair weg
Staking: sommige tot wel 3 weken onderweg.
Wat in vertraging is verwerken ze pas als ze terug mee zijn. Geen FIFO dus.
De “24u” lukt al lang niet meer.
Ik heb t in 10j alleen maar zien verslechteren.
Klantendienst: een MUUR. Ik begin er zelfs niet meer aan. Ook voor business klanten. Compleet onbereikbaar.
Account manager? Een grap.
Klacht: soms pas reactie na 1 maand. Ja uiteindelijk zijn die al aangekomen, veel te late reactie dus.
Ik stap over. Ik ben t kotsbeu.
Ze wilden minder werkdruk, ik zal hen helpen.
En dan die postkantoren. Man man man, trachten hun bankprodukten en kredieten slijten.
Ik trek er ook bancair weg
Heb tulpenbollen besteld en hoop dat ze bij ontvangst nog niet in bloei staan.
Belgie verloedert met de dag en we worden er, net als de kikker, aan gewoon.
Alle partijen behalve NVA en VB willen dan nog meer verloederaars binnenhalen.
Belgie verloedert met de dag en we worden er, net als de kikker, aan gewoon.
Alle partijen behalve NVA en VB willen dan nog meer verloederaars binnenhalen.
-
reppiepeppie
- VIP member

- Contacteer:
En ik zal echt niet enige business klant zijn die afhaakt hoor.
Een bpost vertegenwoordiger zei me ooit dat ze aankijken tegen 40% mislukte eerste-afleverpogingen omdat mensen niet thuis zijn etc.
Dat is een immens volume die dagelijks in hun vervuilende renaultjes zinloos vervoerd worden.
Vandaar dat ze zo bezig zijn met voorkeuren in te stellen, afhaalpunten, wanneer thuis, etc.
En steeds vaker zie je dat ze beweren 2x aan de deur geweest te zijn wat vaak niet zo is. En dan mag je zelf naar postkantoor tjolen, aanschuiven tussen volk die hun western union betalingskes naar weetikveel willen doen, hun zalando en bol brol “gratis” retourneren of hun nrplaat binnenbrengen.
Ik gruw ervan.
Spijtig spijtig. En de postmarkt is dan nog niet volledig open.
Ik zie t somber in voor dit bedrijf
Een bpost vertegenwoordiger zei me ooit dat ze aankijken tegen 40% mislukte eerste-afleverpogingen omdat mensen niet thuis zijn etc.
Dat is een immens volume die dagelijks in hun vervuilende renaultjes zinloos vervoerd worden.
Vandaar dat ze zo bezig zijn met voorkeuren in te stellen, afhaalpunten, wanneer thuis, etc.
En steeds vaker zie je dat ze beweren 2x aan de deur geweest te zijn wat vaak niet zo is. En dan mag je zelf naar postkantoor tjolen, aanschuiven tussen volk die hun western union betalingskes naar weetikveel willen doen, hun zalando en bol brol “gratis” retourneren of hun nrplaat binnenbrengen.
Ik gruw ervan.
Spijtig spijtig. En de postmarkt is dan nog niet volledig open.
Ik zie t somber in voor dit bedrijf