Bpost
TIP
Re: Bpost
De overheid gaat als grootste aandeelhouder nooit instemmen met een halvering.
De overheid beseft dat stijgende posttarieven niet populair zijn, en staking na staking door een gebrek aan personeel al zeker niet.
Vroeg of laat zal dat zwaarder beginnen doorwegen dan het al bij al kleine beetje dat bpost bijdraagt aan de staatskas - zeker indien een volgende regering een sterke vakbondsvleugel heeft.
Vandaag 3 januari: 2 kerstkaartjes gekregen...
Goe bezig gasten
Goe bezig gasten
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Ach jongen.. het is altijd wat met de Post.
Mijn ouders krijgen een brief in hun bus gestopt. Adres klopt. Naam : nog nooit van gehoord.
Ik doorstreep het adres, schrijf er in koeien van letters 2x ONBEKEND op, stop het in een rode bus om terug naar afzender te gaan (adres sturen erop).
Een paar dagen later is het kaartje er terug.
Moet een zeeeerrr slimme postbode geweest zijn.
Ik doe daar nooit nog moeite voor..
Alle post die verkeerd in mijn bus zit, om eender welke reden, gaat de papiermand in.
Mijn ouders krijgen een brief in hun bus gestopt. Adres klopt. Naam : nog nooit van gehoord.
Ik doorstreep het adres, schrijf er in koeien van letters 2x ONBEKEND op, stop het in een rode bus om terug naar afzender te gaan (adres sturen erop).
Een paar dagen later is het kaartje er terug.
Moet een zeeeerrr slimme postbode geweest zijn.
Ik doe daar nooit nog moeite voor..
Alle post die verkeerd in mijn bus zit, om eender welke reden, gaat de papiermand in.
Echte spaargidser

Gisteren ook zo'n kaart gekregen met een zelfklevende niet afgestempelde zegel.
'k Kon hem er netjes aftrekken en op de retourkaart kleven
.
'k Kon hem er netjes aftrekken en op de retourkaart kleven
Hier ook, brief met 4 zegels in bef niet afgestempeld. Huisnummer en de eerste letter van de straat volledig juist. Zelfs post nr en gemeente. Enkel naam en de rest van de straatnaam was niet juist. Ik heb hem gewoon terug in die rode bus gedropt. Is nog niet terug.
Zal ik de postbode een nieuwe bril wensen?
Gedaan met gezaag mijn brief komt een week te laat. We stempelen ze niet meer af. Bewijs maar eens dat hij niet op tijd geleverd is.
Zal ik de postbode een nieuwe bril wensen?
Gedaan met gezaag mijn brief komt een week te laat. We stempelen ze niet meer af. Bewijs maar eens dat hij niet op tijd geleverd is.
Ze hebben een andere bron van inkomsten gevonden bij Bpost.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190108_04086949
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190108_04086949
We gaan vanaf nu het weerbericht voor morgen pas overmorgen krijgen dus
Maar ik maakte me een andere bedenking. Bpost komt maar 1x per dag, dus in hoeverre is dat weersoverzichtje dan accuraat? In het weekend komen ze zelfs niet langs, zou je dan 2 dagen geen wijkweerbericht krijgen?
Zouden ze dat systeem niet beter inbouwen in de bussen van De Lijn? Deze rijden toch met een zekere frequentie rond? Dan zou je live weerberichten krijgen, ook in het weekend.
Zouden ze dat systeem niet beter inbouwen in de bussen van De Lijn? Deze rijden toch met een zekere frequentie rond? Dan zou je live weerberichten krijgen, ook in het weekend.