Bpost
TIP
Re: Bpost
Heb ik nu iets gemist (buiten switch CFO) waardoor BPost weer zo'n duikeling maakt? Al 12% eraf vandaag...
Tja, da's natuurlijk een fenomeen dat helemaal nieuw is
Bizzar dat daar nu dan nog zo erg op gereageerd wordt. Of zouden nu pas de verre buitenlandse aandeelhouders wakker geschud zijn?
Ingestapt, ttz 10 puts €8 geschreven.
ze hadden ook commentaar op het management, de overige activiteiten, enz...
Ook nog een koersdoelverlaging van ING bij het ontbijt. We gaan nog eens 5% lager.
(Trivano)Het koersdoel wordt door ING verlaagd van 24,20 EUR naar 8,00 EUR.
Daar zijn ze ook weer snel bij
Ruim 6% lager al, wat is nu de reden van deze malaise? Was er nieuw, slecht nieuws?
Stilaan een rommelaandeel. Persoonlijk zie ik het niet meer goed komen. Ik zie het model en of strategie niet om zich stevig te herpakken.
Een aap of hond met een hoed op (mogelijks moeten ze zelfs geen hoed ophebben) kan of mag ook pakjes bezorgen.
Een aap of hond met een hoed op (mogelijks moeten ze zelfs geen hoed ophebben) kan of mag ook pakjes bezorgen.
Een paar maand geleden werd ik nog afgeschoten als ik voorspelde dat BPOST rommel was.
Ze keren te veel dividend uit, omdat ze moeten van de overheid, en hun business rammelt als koets op kasseien.
De volgende in de rij is Telenet en Proximus.
Eindelijk krijgen die concurrentie, en ze gaan niet de facto meer verdienen als ze hun prijzen nog eens omhoog trekken.
Ook Proximus moet te veel dividend uitkeren van de overheid.
- stockzombie
- VIP member

- Contacteer:
Ik ben het met je eens wat BPOST betreft, maar PROX is toch een net iets ander verhaal. Beide worden de laatste jaren klaargemaakt als bruid (overheid mag onder de 50% zakken) om ofwel over te nemen (PNL, gefaald) of overgenomen te worden: PROX (kijk naar europese telecom markt en je begrijpt dat PROX te klein is om zelf op overnamepad te gaan). Dus ik heb klein stukje PROX in portefeuille (low 20's), wacht op overnamen tegen kleine premium (20%) en terwijl ik wacht heb ik mooi dividend.Blackbelt schreef: ↑9 juli 2019, 12:44Een paar maand geleden werd ik nog afgeschoten als ik voorspelde dat BPOST rommel was.
Ze keren te veel dividend uit, omdat ze moeten van de overheid, en hun business rammelt als koets op kasseien.
De volgende in de rij is Telenet en Proximus.
Eindelijk krijgen die concurrentie, en ze gaan niet de facto meer verdienen als ze hun prijzen nog eens omhoog trekken.
Ook Proximus moet te veel dividend uitkeren van de overheid.