Bpost
TIP
Re: Bpost
Ik deel volledig je mening doch ik denk dat we vooral moeten wachten tot de regering dringend geld nodig heeft. Proximus verkopen aan private equity die het dan van de beurs haalt. Prox heeft weinig schulden in tegenstelling tot Telenet dus meer mogelijkheden.
Pessimisme is zoals porno, het verkoopt. 

- stockzombie
- VIP member
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 05 sep 2015
- Contacteer:
Re: Bpost
-Kunnen uitpakken met een schuldgrad onder de 100%
-Extra geld vr politieke cadeautjes aan de achterban
-Kosten vergrijzing opvangen..
Kortom, politiekers kunnen het geld altijd gebruiken. Er zal wel een regering nodig zijn want deze zal mee aan de onderhandelingstafel zitten.. Ik gok op eind 2020-2021.
Re: Bpost
Is er iemand die weet wat ik nog kan doen?
Ik kocht midden juni een pakket via Aliexpress (48 euro), dat pakket werd aangetekend verstuurd vanuit China en ik kreeg daarvoor een trackingcode.
Als ik die tracking volg dan staat er dat het pakket bij mij afgeleverd werd op 1 juli om 10u09, maar mijn vrouw heeft die dag niemand gezien, er werd niet aangebeld en ook bij de buren werd niets afgeleverd.
Ik mailde op 4 juli naar Bpost met de vraag waar het afgeleverd werd en ze zeiden dat ik het in ontvangst genomen heb en daarvoor afgetekend heb maar dat klopt helemaal niet. Ik was op mijn werk (4km verder) en ik kan dus niet afgetekend hebben, noch mijn vrouw die op dat moment wel thuis was. Bpost zegt dat ik maar contact moet opnemen met de afzender, die Chinees is daarvoor verzekerd, typten ze.
Ik heb vervolgens een bericht gestuurd via Aliexpress en 2 uur later had ik al antwoord dat volgens de tracking het pakket afgeleverd werd.
Ik heb terug gemaild naar Bpost om te vragen of ze mij dat bewijsje kunnen aantonen maar dat kunnen ze om 1 of andere reden niet.
Ik ben dan maar naar mijn postkantoor geweest en het hele verhaal uitgelegd en kreeg meteen een kort antwoord terug dat zij daar niet aan kunnen doen en dat ik zoals de klantendienst al zei dus contact moet opnemen met de afzender, het pakket zou volgens die loketbediende misschien ook teruggekeerd kunnen zijn (maar dat betwijfel ik, het is volgens hun systeem afgeleverd).
Ik vroeg vriendelijk of ze dit kunnen nagaan en madam antwoordde kort met ‘nee, dat kan niet’.
Ik heb dit op 8/7 gemeld bij de ombudsdienst. Maar tot op heden nog geen antwoord gekregen.
Het kan toch niet dat een aangerekende zending niet aankomt en dat volgens hun systeem wel werd afgeleverd.
Ik kocht midden juni een pakket via Aliexpress (48 euro), dat pakket werd aangetekend verstuurd vanuit China en ik kreeg daarvoor een trackingcode.
Als ik die tracking volg dan staat er dat het pakket bij mij afgeleverd werd op 1 juli om 10u09, maar mijn vrouw heeft die dag niemand gezien, er werd niet aangebeld en ook bij de buren werd niets afgeleverd.
Ik mailde op 4 juli naar Bpost met de vraag waar het afgeleverd werd en ze zeiden dat ik het in ontvangst genomen heb en daarvoor afgetekend heb maar dat klopt helemaal niet. Ik was op mijn werk (4km verder) en ik kan dus niet afgetekend hebben, noch mijn vrouw die op dat moment wel thuis was. Bpost zegt dat ik maar contact moet opnemen met de afzender, die Chinees is daarvoor verzekerd, typten ze.
Ik heb vervolgens een bericht gestuurd via Aliexpress en 2 uur later had ik al antwoord dat volgens de tracking het pakket afgeleverd werd.
Ik heb terug gemaild naar Bpost om te vragen of ze mij dat bewijsje kunnen aantonen maar dat kunnen ze om 1 of andere reden niet.
Ik ben dan maar naar mijn postkantoor geweest en het hele verhaal uitgelegd en kreeg meteen een kort antwoord terug dat zij daar niet aan kunnen doen en dat ik zoals de klantendienst al zei dus contact moet opnemen met de afzender, het pakket zou volgens die loketbediende misschien ook teruggekeerd kunnen zijn (maar dat betwijfel ik, het is volgens hun systeem afgeleverd).
Ik vroeg vriendelijk of ze dit kunnen nagaan en madam antwoordde kort met ‘nee, dat kan niet’.
Ik heb dit op 8/7 gemeld bij de ombudsdienst. Maar tot op heden nog geen antwoord gekregen.
Het kan toch niet dat een aangerekende zending niet aankomt en dat volgens hun systeem wel werd afgeleverd.
Re: Bpost
Neem een biertje van ABI en bespreek het in de kroeg.
Re: Bpost
Van de ombudsdienst moet je niks verwachten. Heb ook al flagrante voorvallen gehad met bpost. Het antwoord van de ombudsdienst was volledig naast de kwestie.
Een brief met duidelijk mijn adres adres en naam werd teruggezonden aan afzender als niet bestelbaar. Ik woon sedert mijn 13 jaar in dezelfde straat, zelfde gemeente, in een vrijstaande woning.
Volgens de ombudsdienst was het adres op de zending fout, wat een pertinente leugen was.
In tegenstelling tot vroeger ervaar ik Bpost meer en meer als een niet betrouwbare dienstverlener. Waar ik vroeger veel via Bpost liet thuiskomen, is dit nu uitzondering geworden, en liefst geen waardevolle zendingen.
Een brief met duidelijk mijn adres adres en naam werd teruggezonden aan afzender als niet bestelbaar. Ik woon sedert mijn 13 jaar in dezelfde straat, zelfde gemeente, in een vrijstaande woning.
Volgens de ombudsdienst was het adres op de zending fout, wat een pertinente leugen was.
In tegenstelling tot vroeger ervaar ik Bpost meer en meer als een niet betrouwbare dienstverlener. Waar ik vroeger veel via Bpost liet thuiskomen, is dit nu uitzondering geworden, en liefst geen waardevolle zendingen.
Re: Bpost
Allemaal voorbeelden van menselijke fouten.
Niks tegen postbodes persoonlijk, maar wie wil dit werk nog doen voor hongerlonen.
Dit zijn in sommige gevallen mensen die niet begrijpen wat er op hun eigen formuliertjes staat. Als ze 2 handen hebben en met een fiets kunnen rijden hebben ze een job, en moeten ze x pakjes per dag bezorgen, en overuren worden niet betaald.
Race to the bottom omdat ze hun kostenstijgingen niet kunnen doorrekenen aan hun opdrachtgevers.
Niks tegen postbodes persoonlijk, maar wie wil dit werk nog doen voor hongerlonen.
Dit zijn in sommige gevallen mensen die niet begrijpen wat er op hun eigen formuliertjes staat. Als ze 2 handen hebben en met een fiets kunnen rijden hebben ze een job, en moeten ze x pakjes per dag bezorgen, en overuren worden niet betaald.
Race to the bottom omdat ze hun kostenstijgingen niet kunnen doorrekenen aan hun opdrachtgevers.
Re: Bpost
als je dan ziet wat voor een brutale papieren b-post in je bus steektagnetha schreef: ↑9 juli 2019, 20:15 Van de ombudsdienst moet je niks verwachten. Heb ook al flagrante voorvallen gehad met bpost. Het antwoord van de ombudsdienst was volledig naast de kwestie.
Een brief met duidelijk mijn adres adres en naam werd teruggezonden aan afzender als niet bestelbaar. Ik woon sedert mijn 13 jaar in dezelfde straat, zelfde gemeente, in een vrijstaande woning.
Volgens de ombudsdienst was het adres op de zending fout, wat een pertinente leugen was.
In tegenstelling tot vroeger ervaar ik Bpost meer en meer als een niet betrouwbare dienstverlener. Waar ik vroeger veel via Bpost liet thuiskomen, is dit nu uitzondering geworden, en liefst geen waardevolle zendingen.
"aanslag(biljet)"
Re: Bpost
Ik zou naar dat postkantoor gaan, en aan dat loket blijven staan tot ze me hielpen.Kevva schreef: ↑9 juli 2019, 19:26 Ik ben dan maar naar mijn postkantoor geweest en het hele verhaal uitgelegd en kreeg meteen een kort antwoord terug dat zij daar niet aan kunnen doen en dat ik zoals de klantendienst al zei dus contact moet opnemen met de afzender, het pakket zou volgens die loketbediende misschien ook teruggekeerd kunnen zijn (maar dat betwijfel ik, het is volgens hun systeem afgeleverd).
Ik vroeg vriendelijk of ze dit kunnen nagaan en madam antwoordde kort met ‘nee, dat kan niet’.
Of dat bewijs dat het afgeleverd is, of waar dat pakket naartoe is, of een bewijs dat het pakket verloren gegaan is.
Voor ik 1 van die zaken had, ging ik er niet buiten.
Als het tijd wordt om het kantoor te sluiten (en ze dus naar huis willen gaan), zullen ze snel zijn om u te woord te staan

Re: Bpost
Heb met de klantendienst gebeld. Het pakketje is aangekomen via 'Lochristi mail' en wil dus zeggen dat het voor iemand uit Lochristi bestemd was en daar ook afgeleverd werd. Zeer vreemd want ik woon in Gent en niet in Lochristi.
De klantendienst van BPost schuift alle schuld op de afzender, hij had een correct adres moeten noteren en ik moet het met de verkoper regelen!
Maar die verkoper zegt dat dit niet klopt en dat het wel degelijk mijn adres is, hij herhaalde en dat was volledig en correct geschreven. Wie moet ik nu geloven?
Het was een aangetekende zending, dus iemand heeft afgetekend voor mijn pakket.
De klantendienst van BPost schuift alle schuld op de afzender, hij had een correct adres moeten noteren en ik moet het met de verkoper regelen!
Maar die verkoper zegt dat dit niet klopt en dat het wel degelijk mijn adres is, hij herhaalde en dat was volledig en correct geschreven. Wie moet ik nu geloven?
Het was een aangetekende zending, dus iemand heeft afgetekend voor mijn pakket.
Re: Bpost
Simpel;
Jij hebt een contract met de verkoper - je hebt niet gekregen wat je van hem kocht - je klaagt hem aan.
Dan is het aan de verkoper om te bewijzen dat het geleverd is; met jouw handtekening.
Als je met kredietkaart betaalde moet je de betaling betwisten: "niet geleverd"
Jij hebt een contract met de verkoper - je hebt niet gekregen wat je van hem kocht - je klaagt hem aan.
Dan is het aan de verkoper om te bewijzen dat het geleverd is; met jouw handtekening.
Als je met kredietkaart betaalde moet je de betaling betwisten: "niet geleverd"
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Re: Bpost
Kevva,
Zoals B7H4Long schrijft, jij bent een contract aangegaan met de verkoper om het goed te kopen en te levere. Zij contracteren een derde partij om het te leveren. De beste manier (en eigenlijk enige) is je verhaal gaan halen via de verkoper. Hij is verantwoordelijk om dit pakket bij jou te krijgen.
Je kan gewoon via de maatschappij van je credit card een klacht indienen wegens niet levering. Je zal dan gevraagd worden wat extra documenten aan te leveren. Zorg dat je duidelijk uitlegt wat het probleem is (ik heb een pakketje besteld met aangetekende zending, ik heb niets ontvangen). Alle overbodige info (het is afgeleverd, geleverd in Lochristi, ik heb contact gehad met Bpost) zou ik achterwege laten. Credit cardmaatschappijen zijn hier doorgaans heel flexibel in.
Zoals B7H4Long schrijft, jij bent een contract aangegaan met de verkoper om het goed te kopen en te levere. Zij contracteren een derde partij om het te leveren. De beste manier (en eigenlijk enige) is je verhaal gaan halen via de verkoper. Hij is verantwoordelijk om dit pakket bij jou te krijgen.
Je kan gewoon via de maatschappij van je credit card een klacht indienen wegens niet levering. Je zal dan gevraagd worden wat extra documenten aan te leveren. Zorg dat je duidelijk uitlegt wat het probleem is (ik heb een pakketje besteld met aangetekende zending, ik heb niets ontvangen). Alle overbodige info (het is afgeleverd, geleverd in Lochristi, ik heb contact gehad met Bpost) zou ik achterwege laten. Credit cardmaatschappijen zijn hier doorgaans heel flexibel in.
Re: Bpost
Weer eens prima cijfers voor BPost! Volume brievenpost: -9.4%. Omzet Radial: -10%. De pakjeswinst stijgt maar behalve dat lijkt het optimisme een mix van eenmalige inkomsten, doorschuiven van uitgaven en Kaap de Goede Hoop. Ik denk dat de beleggers deze ochtend ongelijk hebben.
Re: Bpost
Moest bpost noch steeds aan een euro of twintig noteren zou ik je analyse volgen.
Bpost noteert momenteel echter aan een koers die - gelet op de nog altijd hoge kredietwaardigheid en vrije kasstroom van het bedrijf - een enorm pessimisme over de toekomst incalculeert. De huidige koers reflecteert een zeer pessimistisch scenario waarin alles tegenvalt. In realiteit zitten we daar nog lang niet: pakjes doen het goed, brievenpost daalt niet sneller dan redelijkerwijze verwacht en Radial presteert in lijn met eerdere verwachtingen/uitspraken (slecht dus).
In die zin is de huidige stijging imo wél meer dan gerechtvaardigd. Niet omdat bpost het goed doet, maar omdat bpost het minder slecht doet dan de markt lijkt te verwachten.
Bpost noteert momenteel echter aan een koers die - gelet op de nog altijd hoge kredietwaardigheid en vrije kasstroom van het bedrijf - een enorm pessimisme over de toekomst incalculeert. De huidige koers reflecteert een zeer pessimistisch scenario waarin alles tegenvalt. In realiteit zitten we daar nog lang niet: pakjes doen het goed, brievenpost daalt niet sneller dan redelijkerwijze verwacht en Radial presteert in lijn met eerdere verwachtingen/uitspraken (slecht dus).
In die zin is de huidige stijging imo wél meer dan gerechtvaardigd. Niet omdat bpost het goed doet, maar omdat bpost het minder slecht doet dan de markt lijkt te verwachten.
Re: Bpost
Overname van Radial eind 2017 voor ongeveer 700 miljoen euro.
Het bleek daarna niet te zijn wat men er van gehoopt had.
Op welke manier kan men stellen dat dat niet een bewijs is van wanbeleid, amateurisme of megalomanie is ? Mensen aan de top van Bpost die beter met knikkers zouden gaan spelen ?
Ieder vertrouwen in het bedrijf is dan toch te positief ?
Als dergelijk management de koers van zo'n mastodont moet sturen.. Goed dat het geen cruiseschip is. Dan konden we het in de traditie van naamsveranderingen de 'Costa Concordia' noemen.
Het bleek daarna niet te zijn wat men er van gehoopt had.
Op welke manier kan men stellen dat dat niet een bewijs is van wanbeleid, amateurisme of megalomanie is ? Mensen aan de top van Bpost die beter met knikkers zouden gaan spelen ?
Ieder vertrouwen in het bedrijf is dan toch te positief ?
Als dergelijk management de koers van zo'n mastodont moet sturen.. Goed dat het geen cruiseschip is. Dan konden we het in de traditie van naamsveranderingen de 'Costa Concordia' noemen.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 8 augustus 2019, 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.