brand en diefstal bij verschillende maatschappij
brand en diefstal bij verschillende maatschappij
Bij mijn bank ben ik verplicht ook de brandverzerzekering te nemen bij mijn lening.anders verlies ik de zogenaamde korting op de rente.
opzicht valt de brandverzekering nog mee maar het is vooral de diefstalverzekering die de prijs een 200 tal euro doet stijgen per jaar. Kan ik een diefstal verzekering nemen bij een andere maatschappij? Geen idee of dit voordeel kan brengen, afhankelijk ook van de vrijstelling want die zal 2 keer moeten betaald worden
opzicht valt de brandverzekering nog mee maar het is vooral de diefstalverzekering die de prijs een 200 tal euro doet stijgen per jaar. Kan ik een diefstal verzekering nemen bij een andere maatschappij? Geen idee of dit voordeel kan brengen, afhankelijk ook van de vrijstelling want die zal 2 keer moeten betaald worden
Re: brand en diefstal bij verschillende maatschappij
Normaal is bij een lening de bakstenen ( gebouw) die dienen verzekerd te worden.bose schreef: ↑13 januari 2020, 12:53 Bij mijn bank ben ik verplicht ook de brandverzerzekering te nemen bij mijn lening.anders verlies ik de zogenaamde korting op de rente.
De diefstal hoort bij de inboedel verzekering.
En de banken ( kantoor bedienden )vergeten altijd te vertellen dat inboedel bij hun niet verplicht is.
Stel dus de vraag aan de bank , maatschappij maar eens.
Als men een lening aangaat voor bvb een appartement is het voor het gebouw de blokpolis.
En niet de brand van lening maatschappij.
De inboedel , diefstal kan dan ook eender waar.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
--EDIT mod: het is niet nodig een volledig bericht te quoten dat er net boven staat!--
bedankt voor de tip. ondertussen een update
Ik kan brand EN diefstal voor enkel het gebouw niet laten verzekeren. wel enkel brand voor het gebouw.
Dit komt dan op 310 euro gebouw + diefstal inboedel en brand bij een andere maatschappij is 125 = 435 wat een besparing oplevert van 150 euro. enkel is het gebouw zelf niet verzekerd tegen inbraak
bedankt voor de tip. ondertussen een update
Ik kan brand EN diefstal voor enkel het gebouw niet laten verzekeren. wel enkel brand voor het gebouw.
Dit komt dan op 310 euro gebouw + diefstal inboedel en brand bij een andere maatschappij is 125 = 435 wat een besparing oplevert van 150 euro. enkel is het gebouw zelf niet verzekerd tegen inbraak
ja dat is mogelijk, maar het nadeel geeft u al zelf aan, nl de dubbele vrijstelling.
Stel dat bij een inbraak er 500 euro schade is aan het gebouw (geforceerde deur) en voor 3.000 euro gestolen werd.
De brandverzekering van het gebouw zal de deur vergoeding verminderd met de vrijstelling
De brandverzekering van de inhoud met waarborg diefstal zal de gestolen inhoud vergoeden verminderd met alweer de vrijstelling.
Zijn beide in dezelfde polis verzekerd, dan heb je dat probleem niet.
Stel dat bij een inbraak er 500 euro schade is aan het gebouw (geforceerde deur) en voor 3.000 euro gestolen werd.
De brandverzekering van het gebouw zal de deur vergoeding verminderd met de vrijstelling
De brandverzekering van de inhoud met waarborg diefstal zal de gestolen inhoud vergoeden verminderd met alweer de vrijstelling.
Zijn beide in dezelfde polis verzekerd, dan heb je dat probleem niet.