Brandpolis stijgt elk jaar ??
Re: Brandpolis stijgt elk jaar ??
Ondertussen is de verplichte waarborg 'natuurrampen' er bijgekomen. Dat verklaart ook al een groot deel van de stijging.
Om die redenen heb ik AXA verlaten, en ben ik nu bij ethiaswimmie schreef:Ik kan nog straffer, en ga dus direct onderhandelen met m'n bank (AXA)...
- brandverzekering afgesloten 2005 (index 590), samen met lening; 452.11 euro; goed onderhandeld![]()
- geen uitbreidingen of wat dan ook aan gebouw sindsdien
- nu zijn we 2014 (index 739) en ik betaal 828.96 euro![]()
![]()
![]()
Volgens ABEX-index mag de polis nu in 2014 566.29 euro kosten. Al de rest (262.67 euro) zijn dus premieverhogingen. Tja... Is dit normaal?
jaar premie : 367.05 euro
verzekerd : gebouw heropbouwwaarde + inhoud wedersamenstellingswaarde 57676.33 euro + diefstal en vandalisme en rechtsbijstand
Kun je daar op een of andere manier onder uit moest je een brandverzekering willen afsluiten?nuyttie schreef:Ondertussen is de verplichte waarborg 'natuurrampen' er bijgekomen. Dat verklaart ook al een groot deel van de stijging.
Ik wil niet mee betalen voor mensen die te dom zijn om bij aankoop huis te kijken of het in overstromingsgebied etc. ligt.
Natuurrampen is een wettelijke verplichting in de polis.Galactic schreef:Kun je daar op een of andere manier onder uit moest je een brandverzekering willen afsluiten?nuyttie schreef:Ondertussen is de verplichte waarborg 'natuurrampen' er bijgekomen. Dat verklaart ook al een groot deel van de stijging.
Ik wil niet mee betalen voor mensen die te dom zijn om bij aankoop huis te kijken of het in overstromingsgebied etc. ligt.
Van zodra je de waarborg gebouw onderschrijft, hang je hier mee aan vast.
Natuurrampen zijn trouwens niet alleen overstromingen, deze kunnen overal gebeuren en verzeker je maar best mee.
Ik vind het erg kort de bocht van jou om zo te denken, leuk asociaal gedrag...
dus je gaat nu een jaartje onverzekerd door het levenPetrawilbin schreef:om toch maar een beetje te besparen heb ik mijn brandpolis opgezegd voor een jaar. als je niet opzegt wordt die elk jaar duurder want dan denken ze toch ach dat is een vaste klant.
Enkel omdat je bang bent dat de polis duurder wordt omdat je langer klant bent?
Als je volgend jaar weer klant krijg je ook een duurdere premie hoor.
Ik zou niet graag zonder brandverzekering gaan slapen ... al mijn spaargeld zit in ons pand...
Boogje, niet op reageren.
Is 99% zeker weer zo'n Thai die zich verveelt nu daar een jaar van nationale rouw is afgekondigd en een maand geen TV zal zijn. De ladyboy ligt waarschijnlijk te bleiten en heeft geen goesting, en dan komt de gewezen bankdirecteur en zelfverklaarde god maar anderen lastigvallen.
Is 99% zeker weer zo'n Thai die zich verveelt nu daar een jaar van nationale rouw is afgekondigd en een maand geen TV zal zijn. De ladyboy ligt waarschijnlijk te bleiten en heeft geen goesting, en dan komt de gewezen bankdirecteur en zelfverklaarde god maar anderen lastigvallen.
- Ik woon niet in een overstromingsgebied en toch heeft een dure woning in mijn straat, grote schade geleden door een hevige wolkbreuk die slechts een aantal minuten geduurd heeft. Door de plotse overvloedige regenval, werd de druk van het vanuit de tuin toestromende regenwater, te groot en braken de grote venster-schuifdeuren achteraan de woning.Galactic schreef:...Ik wil niet mee betalen voor mensen die te dom zijn om bij aankoop huis te kijken of het in overstromingsgebied etc. ligt.
- Een paar jaar geleden passeerde een korte en plaatselijke windhoos door mijn straat, waardoor eeuwenoude bomen afknakten en grote schade aanrichtten.
Ook door overvloedige hagelval en sneeuwdruk kan je woning schade oplopen.
De laatste jaren komen er steeds talrijker en heviger stormen voor in ons land (gevolg van de opwarming) en er zijn geen veilige (woon)plaatsen om daaraan te ontsnappen, zelfs als er geen waterwegen in de buurt zijn.
(Remember Pukkelpop 2011
verwar de waarborg 'storm en hagel' niet met 'natuurrampen'.
Natuurramp is inderdaad verplicht in de brandverzekering. Een maatschappij mag voor een woning geen brandverzekering aanbieden zonder die waarborg.
Natuurramp is inderdaad verplicht in de brandverzekering. Een maatschappij mag voor een woning geen brandverzekering aanbieden zonder die waarborg.
Je bent toch verplicht dacht ik een brandpolis in belgie te nemen ? Of ben ik mis
Een brandverzekering is niet verplicht in Belgie.chukky2 schreef:Je bent toch verplicht dacht ik een brandpolis in belgie te nemen ? Of ben ik mis
De enige verplichte verzekering is de autoverzekering.chukky2 schreef:Je bent toch verplicht dacht ik een brandpolis in belgie te nemen ? Of ben ik mis
Brandverzekering is niet wettelijk verplicht, maar meestal eist de bank het wel als voorwaarde om 'n hypotheek te krijgen.
Ha ja, zij zijn immers grotendeels 'eigenaar' zolang jouw hypotheek loopt. En jij dan geen geen verzekering nemen, en de boel brandt plat, en de bank zit met de gebakken peren...
Dat wist ik niet. Ik dacht dat dit ook inbegrepen was in mijn polis, maar ik zal het eens moeten nakijken.nuyttie schreef:verwar de waarborg 'storm en hagel' niet met 'natuurrampen'.
...
Dank voor de tip.
storm en hagel zit ook verplicht in een brandverzekering, dus dont worry
De wet heeft een aantal minimumcriteria vastgelegd waar een brandverzekering moet aan voldoen.
De wet heeft een aantal minimumcriteria vastgelegd waar een brandverzekering moet aan voldoen.
jachtverzekering is ook verplicht (om te jagen, niet om te varen), evenals een arbeidsongevallenverzekering voor een babysit (zie 'voor hetzelfde geld')
en zo zijn er nog een paar.
en zo zijn er nog een paar.
En "jacht" verzekering kan inderdaad op 2 manieren begrepen worden. Ik moest er ook even over nadenken. 
Maar als een autoverzekering verplicht is, zal dat voor een boot/jacht toch ook wel zo zijn?
Maar als een autoverzekering verplicht is, zal dat voor een boot/jacht toch ook wel zo zijn?