Brandverzekering(dommiciliering)
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
Brandverzekering(dommiciliering)
Ik betaal altijd mijn brandverzekering via overschrijving, nu is dit plots veranderd en gaat het bedrag van mijn rekening via dommiciliering. Zonder dat ik dit aangevraagd heb en ook nergens voor getekend heb. Naar de bank geweest en gezegd dat dit niet kan en ik via overschrijving wil betalen, maar kunnen dit niet wijzigen omdat die dommiciliering niet zichtbaar is op hun computer. Kan dit zomaar? Vind dit maar zever zo 1 uitleg.....
Re: Brandverzekering(dommiciliering)
Een bedrijf kan geen domiciliëring opstarten zonder de toestemming van de klant. Dit werd vastgelegd in de Europese domiciliëringswetgeving (SEPA), die van toepassing is sinds 2014. Als een bedrijf automatisch geld van de klant zijn rekening wil afhalen, heeft dit bedrijf altijd een schriftelijk mandaat met handtekening van de klant nodig. Een mondeling akkoord via de telefoon is dus niet voldoende. Contacteer je verzekeringsmakelaar.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ge pc bankiert blokkeer gewoon deze domiciel.Gwendoline1 schreef: ↑20 november 2018, 00:51 Ik betaal altijd mijn brandverzekering via overschrijving, nu is dit plots veranderd en gaat het bedrag van mijn rekening via dommiciliering. Zonder dat ik dit aangevraagd heb en ook nergens voor getekend heb. Naar de bank geweest en gezegd dat dit niet kan en ik via overschrijving wil betalen, maar kunnen dit niet wijzigen omdat die dommiciliering niet zichtbaar is op hun computer. Kan dit zomaar? Vind dit maar zever zo 1 uitleg.....
Nog van het kantoor afhankelijk vraag aan kantoor om deze te blokkeren.
Zo eenvoudig is het.
Estate Guru believer.
Ze maken je daar maar iets wijs: bij de bank kunnen ze wél een domiciliering blokkeren op vraag van de klant.Gwendoline1 schreef: ↑20 november 2018, 00:51 … , maar kunnen dit niet wijzigen omdat die dommiciliering niet zichtbaar is op hun computer. ...
Misschien was de loketbediende, aan wie je deze vraag stelde, daar niet bevoegd voor; maar dan was deze verplicht om dit door te geven aan een bevoegde collega of aan de hoofdverantwoordelijke van de bank.
Laat je niet zomaar afschepen !
(Met internetbankieren kun je dat trouwens zélf blokkeren vanaf je eigen computer)
-
Gwendoline1
- Sr. Member

- Contacteer:
Voor de derde keer naar de bank geweest en nu hebben ze het kunnen annuleren, ik kon de domiciliering ook zelf niet annuleren want ze stond gewoon niet bij dommicilieringen op mijn pc-banking. De uitleg was dat ze het zelf niet weten hoe dit kan en van waar ze komt. Daar moet je het dan met doen....
Ik heb slechts één domiciliering , van Paypal , dat gaat niet anders als je je visa gebruikt . Maar voor de rest , nooit domicilies .
Omdat je steeds de dupe bent bij vergissingen . Ze houden van je rekening af wat ze willen , en dan je heb je altijd zelf een hoop werk om dat recht te zetten .
Hier hoe meer domiciels hoe beter.
Iets onterecht van rekening , belletje naar kantoor en centjes staan na 1 dag terug op rekening.
Voordeel men betaald nooit te laat.
Men kan niks zogezegd vergeten te betalen.
Men heeft nooit verwijl interesten.
Men mening he.
Estate Guru believer.
Heb al meer dan 40 jaar verschillende ( 10 ) domicillieringen en nog nooit enig probleem mee gehad.
Begrijp niet waarom er zoveel bang van hebben dit te doen. Is super gemakkelijk.
Het enige dat ik niet kan domicilieren zijn " Zorgkas - provincietaks - autotaks en Kadastraal inkomen, die moet ik manueel betalen.
Begrijp niet waarom er zoveel bang van hebben dit te doen. Is super gemakkelijk.
Het enige dat ik niet kan domicilieren zijn " Zorgkas - provincietaks - autotaks en Kadastraal inkomen, die moet ik manueel betalen.
Zorgkas lukt toch wel?ludo schreef: ↑20 november 2018, 12:46 Heb al meer dan 40 jaar verschillende ( 10 ) domicillieringen en nog nooit enig probleem mee gehad.
Bij mijn weten niet , gaat via de CM, en kan nog niet gedomicililieerd worden vertelde ze mij.Frederic schreef: ↑20 november 2018, 12:59Zorgkas lukt toch wel?ludo schreef: ↑20 november 2018, 12:46 Heb al meer dan 40 jaar verschillende ( 10 ) domicillieringen en nog nooit enig probleem mee gehad.
Als je die vergeet te betalen staan daar ferme administratieve boetes op van 250 euro.
BM lukt wel, Ze vroeg me ooit eens of ze het moest splitsen. Blijkbaar hebben sommigen het moeilijk om het volledige bedrag te betalen.
Hospitalisatie kan bv ook gesplitst worden bij BM
Toch wel een straf verhaal: zowel van de bank (dat intussen opgelost is), als van de verzekering.Gwendoline1 schreef: ↑20 november 2018, 11:51 Voor de derde keer naar de bank geweest en nu hebben ze het kunnen annuleren, ik kon de domiciliering ook zelf niet annuleren want ze stond gewoon niet bij dommicilieringen op mijn pc-banking. De uitleg was dat ze het zelf niet weten hoe dit kan en van waar ze komt. Daar moet je het dan met doen....
Volgens mij is de verzekering (of de verzekeringsmakelaar) hier dik in de fout gegaan om zonder jouw schriftelijke toestemming een domicilieringsopdracht aan je bank door te geven.
De bank maakte hier trouwens ook een fout, want zij mag op haar beurt dat niet zomaar aanvaarden, zonder dat schriftelijk bewijs.
Mogelijkheden: de verzekering (of -makelaar) heeft een vals bewijs ingediend bij de bank (=schriftvervalsing); of bank en verzekering werken samen om klanten erin te luizen.
Beetje raar verhaal. Ik denk dat de verzekering U heeft laten weten in de toekomst via dommi. te betalen. Dit is iets anders dan dat ze al een mandaat hebben om geld van Uw rekening af te halen,u dient daarvoor eerst uw akkoord te geven.en aan uw verzekering te bezorgen.Gwendoline1 schreef: ↑20 november 2018, 00:51 Ik betaal altijd mijn brandverzekering via overschrijving, nu is dit plots veranderd en gaat het bedrag van mijn rekening via dommiciliering. Zonder dat ik dit aangevraagd heb en ook nergens voor getekend heb. Naar de bank geweest en gezegd dat dit niet kan en ik via overschrijving wil betalen, maar kunnen dit niet wijzigen omdat die dommiciliering niet zichtbaar is op hun computer. Kan dit zomaar? Vind dit maar zever zo 1 uitleg.....
Gezien de bank niets kan terugvinden zal er dus ook geen mandaat zijn en kunnen ze bijgevolg ook geen geld van Uw rekening halen,wat ik betwijfel dat dit al gebeurd is of zou zijn.