Brandverzekering
Brandverzekering
Beste,
Iemand ervaring met de brandverzekering van argenta?
Raden jullie deze aan of toch beter kijken voor andere maatschappij?
We hebben mooi voorstel gekregen bij Argenta maar door de brandverzekering krijgen we 0,25% korting op de lening.
Iemand ervaring met de brandverzekering van argenta?
Raden jullie deze aan of toch beter kijken voor andere maatschappij?
We hebben mooi voorstel gekregen bij Argenta maar door de brandverzekering krijgen we 0,25% korting op de lening.
Re: Brandverzekering
Wat men met de linkerhand geeft, komt men met de rechterhand terughalen.
En " gratis " bestaat niet.
En " gratis " bestaat niet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja dat weet ik, maar 0,25% valt nog mee sommige banken zeggen 0,5% korting voor brand. Voor 0,25% zal ik het niet laten om de brandverzekering op te zeggen als ze te kostelijk komt.
Maar wat zijn de ervaringen met Argenta woonverzekering? Zijn er betere polissen?
Weinig ervaring met brandverzekeringen (behalve de betaling ervan) aangezien ik nog maar een keer en schadegeval had. Maar dat schadegeval was bij Argenta. Heel tevreden van eigenlijk: vlotte afhandeling van een schadegeval waarvan we niet eens wisten of het gedekt was en of de uitbetaling de moeite ging zijn. Vorstschade aan warmtewisselaar van verwarmingsinstallatie (40+ jaar oud) - uitbetaling van 2600 euro ontvangen op totale kostprijs van 5700 euro voor compleet nieuwe installatie (herstelling/vervanging van onderdeel niet mogelijk).
zijn ze duur in vergelijking met andere maatschappijen?
wij verkrijgen er een korting van 0.25% door. in vergelijking met ander voorstel scheelt het iets van 80€ per jaar extra aan interesten voor volledige vrijheid.
wij verkrijgen er een korting van 0.25% door. in vergelijking met ander voorstel scheelt het iets van 80€ per jaar extra aan interesten voor volledige vrijheid.
als je je lening onderdschrijft bij argenta zal in de polis staan dat je de brandverzekering erbij moet nemen omdzt je eo een lager tarief bekomt. dat wil zeggen dat je gedurende de gehele looptjd van je lening je brandverzekering bij argenta moet blijven. Indien je zou weggaan hebben zij het recht je rentetarief van je lening aan te passen.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
Is wel een hele goede verzekering. Weinig uitsluitingen en eventueel geen franchise bij de comfortmodule. Schade aangeven kan allemaal online, heel gemakkelijk.
alles is relatief. Sommige mensen zouden daar niet content mee zijn. Je zit met een gedekt schadegeval en ze betalen nog niet de helft van de schade ...lietchi schreef: ↑3 september 2019, 15:42 Weinig ervaring met brandverzekeringen (behalve de betaling ervan) aangezien ik nog maar een keer en schadegeval had. Maar dat schadegeval was bij Argenta. Heel tevreden van eigenlijk: vlotte afhandeling van een schadegeval waarvan we niet eens wisten of het gedekt was en of de uitbetaling de moeite ging zijn. Vorstschade aan warmtewisselaar van verwarmingsinstallatie (40+ jaar oud) - uitbetaling van 2600 euro ontvangen op totale kostprijs van 5700 euro voor compleet nieuwe installatie (herstelling/vervanging van onderdeel niet mogelijk).
[url]
alles is relatief. Sommige mensen zouden daar niet content mee zijn. Je zit met een gedekt schadegeval en ze betalen nog niet de helft van de schade ...
[/quote]
Tja, enkel de warmtewisselaar was beschadigd, het toeval wilde dat het niet mogelijk was enkel de warmtewisselaar te vervangen. Ik weet ook niet hoe ze hun berekening gedaan hebben om tot dat bedrag te komen. Ik heb de polis bekeken, ik vind zelfs niet onder welk deel van de verzekering ons geval gedekt was, ik ging er van uit dat het niet gedekt ging zijn.
alles is relatief. Sommige mensen zouden daar niet content mee zijn. Je zit met een gedekt schadegeval en ze betalen nog niet de helft van de schade ...
[/quote]
Tja, enkel de warmtewisselaar was beschadigd, het toeval wilde dat het niet mogelijk was enkel de warmtewisselaar te vervangen. Ik weet ook niet hoe ze hun berekening gedaan hebben om tot dat bedrag te komen. Ik heb de polis bekeken, ik vind zelfs niet onder welk deel van de verzekering ons geval gedekt was, ik ging er van uit dat het niet gedekt ging zijn.
Logisch dat ze snel uitbetalen op dergelijke manier. Je krijgt een bedrag om tot herstelling over te gaan, terwijl een herstelling niet mogelijk is. Ze doen zich dus bijna 3000 euro winst want normaal gezien hadden ze de vervanging volledig moeten bekostigen.
Een alternatieve piste is wel dat je hersteller niet eerlijk was en een herstelling dus wel mogelijk was.
Een alternatieve piste is wel dat je hersteller niet eerlijk was en een herstelling dus wel mogelijk was.
En logisch dat men tevreden is als ze niet weten op hoeveel ze recht hebben.
Nuyttie ik zou graag veranderen van brandverzekering. Welke zijn volgens u de beste momenteel?
ik heb de mijne net verplaatst van Allianz naar AG (hebben hun voorwaarden vernieuwd). Andere favorieten Fidea, Baloise en AXA. Mindere mate Allianz omdat ze in mijn geval echt niet meer scherp zaten qua tarief, kan bij u anders zijn. Nu ja, AXA en Fidea waren in mijn geval ook heel duur.
@Nuyttie : zoals altijd bedankt voor de info.
Om mijn vraag iets meer te kaderen : gisteren werd ik geconfronteerd met waterschade in mijn woning. Ik belde ETHIAS om de schade te melden. Droogweg werd mij gevraagd of ik toch wist dat mijn woning sedert juni dit jaar als "een verhoogd risico" bekend staat en dat er derhalve een vrijstelling was van 719€.... ik had inderdaad die brief ontvangen doch door allerlei omstandigheden niet goed opgemerkt met alle gevolgen van dien.
Nu dit betekent deze brief eigenlijk "stap het af want wij betalen te veel aan u"! Toen ik navraag deed op wat deze beslissing gebaseerd was kwam het erop neer dat zij 2 stormschades meetelden en 1 échte interventie in de woning zelve....toen ik opmerkte dat die stormschade toch voor iedereen gold and as such niet gelieerd was met mijn woning alleen, werd het muisstil aan de ander kant van de lijn.
Nu goed; dit betekent dat ik dringend op zoek moet naar een andere maatschappij alwaar ik die vrijstelling niet heb... ik ga - op uw aangeven- een prijsofferte aanvragen bij AG en Baloise.
De vraag die ik mij echter stel is of mijn nieuwe verzekeraar mijn "schadeverleden" gaat vernemen vanwege ETHIAS ?
Om mijn vraag iets meer te kaderen : gisteren werd ik geconfronteerd met waterschade in mijn woning. Ik belde ETHIAS om de schade te melden. Droogweg werd mij gevraagd of ik toch wist dat mijn woning sedert juni dit jaar als "een verhoogd risico" bekend staat en dat er derhalve een vrijstelling was van 719€.... ik had inderdaad die brief ontvangen doch door allerlei omstandigheden niet goed opgemerkt met alle gevolgen van dien.
Nu dit betekent deze brief eigenlijk "stap het af want wij betalen te veel aan u"! Toen ik navraag deed op wat deze beslissing gebaseerd was kwam het erop neer dat zij 2 stormschades meetelden en 1 échte interventie in de woning zelve....toen ik opmerkte dat die stormschade toch voor iedereen gold and as such niet gelieerd was met mijn woning alleen, werd het muisstil aan de ander kant van de lijn.
Nu goed; dit betekent dat ik dringend op zoek moet naar een andere maatschappij alwaar ik die vrijstelling niet heb... ik ga - op uw aangeven- een prijsofferte aanvragen bij AG en Baloise.
De vraag die ik mij echter stel is of mijn nieuwe verzekeraar mijn "schadeverleden" gaat vernemen vanwege ETHIAS ?